?>
تاریخ انتشار : جمعه 25 اسفند 1402 - 20:25
کد خبر : 30406

درخواست یک وکیل معروف از قوه قضائیه درخصوص پرونده تتلو

درخواست یک وکیل معروف از قوه قضائیه درخصوص پرونده تتلو

عبدالصمد خرمشاهی، جرم شناس و وکیل دادگستری دیدگاه خود را در باره پرونده تتلو بیان کرد.

وی در مصاحبه با روزنامه آرمان ملی اظهار داشت:در باره پرونده او اطلاع رسانی شفاف انجام نگرفته است.
متن این گفت وگو را می خوانید:
*اولین جلسه رسیدگی به اتهامات تتلو برگزار شد. این در حالی است که هنوز جزئیات کیفرخواست وی منتشر نشده است. با توجه به حساسیت های این پرونده ارزیابی شما روند قضایی پرونده تتلو چیست؟
از زمانی که تتلو دستگیر شده تاکنون هنوز درباره جزئیات پرونده وی و اینکه چه تخلفاتی داشته است به صورت رسمی صحبت نشده است.آنچه درباره وی مطرح است بیشتر گمانه زنی های رسانه ای است و نه آنچه در پرونده قضایی وی در جریان است.تتلو به دلیل دنبال کنندگانی که در فضای مجازی دارد مورد توجه قرار گرفته و به همین دلیل پرونده وی نیز در شرایط کنونی توسط افکار عمومی دنبال می شود.تا زمانی که جزئیات پرونده وی به صورت رسمی اعلام نشود نمی توان درباره وی قضاوت کرد.برخی عنوان می کنند جرائم وی در اندازه افساد فی الارض است که مشخص نیست چه دلایلی برای این ادعا دارند.
*وضعیت تتلو به صورتی است که مصداق مفسد فی الارض باشد؟

من نمی توانم در این زمینه به صورت قاطع صحبت کنم که آیا وی مصداق مسفد فی الارض است و یا خیر.در شرایط کنونی ما در این زمینه کلی صحبت می کنیم.سوال مهمی که در این زمینه مطرح است که چرا درباره پرونده تتلو اطلاع رسانی شفافی صورت نمی گیرد.نکته دیگر اینکه در این پرونده بحث تعدد جرم مطرح است. به همین دلیل باید بحث تعدد جرم طبق قانون مجازات اسلامی رسیدگی شود و طبیعتا برای چنین جرایمی مجازات اشد در نظر گرفته خواهد شد. شاکیان و مدعیان خصوصی هم اگر خسارتی مادی یا معنوی بر آنها وارد شده باید در دادگاه مطرح و مطالبه کنند.

واقعیت این است که افراد زیادی طرفدار این فرد هستند. تا جایی که تتلیست راه انداخته شد. باید دید این شخصیت چه کاریزمایی داشته که اینقدر نوجوانان و جوانان طرفدار او هستند؛ کسی که رفتار نامتعارف دارد و در برخی موارد موادمخدر استفاده و جوانان و نوجوانان را هم تشویق می‌کند. در نتیجه باید دید صدای این فرد باعث شده طرفدار داشته باشد یا نوجوانان و جوانان در نهان خود، با رفتارهای تتلو همزادپنداری می‌کنند به هر حال می‌دانیم که تتلو دهن کجی‌هایی به سنت، قوانین و چارچوب‌های اخلاقی داشته است. شاید جوان یا نوجوانی این رفتارها را می‌پسندد. وقتی جوانان از طریق راه سالم نمی‌توانند علایق خود را بروز دهند چه بسا به سمت افرادی می‌روند که ارزش‌ها را نادیده می‌گیرند.

 

حالا چرا تتلو به این نقطه می‌رسد که چنین رفتارهایی را از خود بروز می‌دهد، به عوامل مختلف درونی و بیرونی بستگی دارد. از جمله ژنتیک، محیط خانواده، جامعه و… هرچند فقط تتلو نیست که چنین رفتارهایی از خود نشان می‌دهد و شاید افرادی باشند که شبیه به این فرد هستند، ولی حفظ ظاهر می‌کنند و پشت پرده همچون تتلو رفتار می‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.