?>
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 بهمن 1401 - 6:38
کد خبر : 955

سفر به دهکده تفریحی توریستی گنجنامه همدان

سفر به دهکده تفریحی توریستی گنجنامه همدان
گنجنامه همدان یکی از جاذبه های توریستی زیبای همدان است

دهکده تفریحی توریستی گنجنامه که به عنوان پایلوت تفریحی غرب کشور مطرح است در آن از اقامتگاه کوهستانی، ویلاهای کوهستانی برای حضور در تمام فصول، تله کابین گرفته تا انواع هیجانات از بانجی جامپینگ تا تیرول و سورتمه ریلی، همچنین وجود یکی از کم‌نظیرترین غارهای مصنوعی در ایران برنامه‌ریزی و تعبیه شده است.

بر همین اساس در یک دهۀ اخیر، موضوع حضور رستوران‌های برند در این مجموعه با ارائۀ منوهای ایرانی و خارجی یکی از جذابیت‌های خوب مجموعه تفریحی گنجنامه بوده است. شاید بتوان گفت با کارهایی که در حوزه‌های غذایی در این مجموعه انجام شده چندین بار «تیم ملی غذای همدان» در این مجموعه شکل گرفته و به گردشگران طعم و مزۀ خوش خوراک سنتی همدان را چشانده است.

DSC05383

در مسیر این معرفی، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بانوان همدانی هم در حوزۀ طبخ انواع غذا، شیرینیجات، شوریجات، ترشیجات و … در نمایشگاه‌های مختلف عرضه شده و گردشگران از آن بهره برده‌اند. اگر مدیران استان همدان نگاه توسعه‌محوری با مرکزیت گردشگری را در دستور کار قرار داده باشند، یکی از مهمترین محورهایی که باید به آن توجه ویژه شود، گردشگری خوراک است. همدانی‌ها معروفند به این که سفره‌های غذایی رنگینی دارند. رنگین از منظر انواع ترشی‌ها، دسرها و …، بنابراین باید این سفرۀ رنگین جلوی گردشگر پهن شود تا او هم از نعمت خدادادی و هنر دست همدانی‌ها استفاده کند.

در همین مسیر دهکدۀ تفریحی توریستی گنجنامه با استعداد و ظرفیتی که دارد، امیدوار است بتواند در آینده یکی از مراکز مهم گردشگری غذا در استان همدان و غرب کشور باشد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.