?>
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 بهمن 1401 - 20:07
کد خبر : 1219

اختصاصی /این تراکتور با پهن گاو کار می کند

اختصاصی /این تراکتور با پهن گاو کار می کند
اولین تراکتور در جهان که به طور کامل با پهن گاو کار می کند توسط یک تجارت انگلیسی ساخته شده است

تراکتور  T7  اولین نوع خود است، سوخت گاز متان مایع دارد و ممکن است نقطه عطفی در تامین کارآمد انرژی در مزارع باشد.

این تراکتور پیشگام ۲۷۰ اسب بخاری از سوخت ساخته شده از پهن  مزرعه استفاده می کند و گزارش شده است که عملکردی برابر با تراکتورهای دارای موتورهای دیزل معمولی دارد. این با انتقال محصولات جانبی زباله از گله‌های کوچک به اندازه ۱۰۰ گاو به مخازن ذخیره بیومتان در محل عمل می‌کند.

پس از تصفیه و فشرده سازی، گاز که به عنوان متان فرار نیز شناخته می شود، به سوخت کم انتشار تبدیل می شود. مخزن برودتی تراکتور متان مایع را در دمای ۱۶۲- درجه نگه می دارد و قدرتی برابر با گازوئیل دارد اما کاهش قابل توجهی در انتشار گازهای گلخانه ای دارد.

شرکت کورنیش Bennamann که بیش از ده سال است در حال مطالعه و توسعه تولید بیومتان بوده است، خالق این دستگاه پیشگام است. طی یک آزمایش آزمایشی در مزرعه ای در کورنوال، انتشار دی اکسید کربن از ۲۵۰۰ تن به ۵۰۰ تن تنها در یک سال کاهش یافت.

کریس مان، یکی از بنیانگذاران Bennamann در بیانیه ای توضیح داد: تراکتور T7 با سوخت متان مایع یک تراکتور واقعی در جهان و گام دیگری به سوی کربن زدایی صنعت کشاورزی جهانی و تحقق اقتصاد دایره ای است. 

متان همچنین بیش از ۸۰ برابر بیشتر از دی اکسید کربن در ۲۰ سال قدرت گرمایش جو دارد، بنابراین با حذف آن و استفاده مناسب از آن، به مقابله سریع با گرمایش جهانی کمک می کنیم. ما نشان داده‌ایم که استفاده از پتانسیل بیومتان می‌تواند مزارع را مستقل از انرژی و کربن خنثی کند.»

تراکتور نیوهلند T7 Methane Power LNG (گاز طبیعی مایع) ماه گذشته در گردهمایی در ایالات متحده ارائه شد. شرکت مادر نیوهلند، CNH Industrial و Bennamann مستقر در Newquay برای توسعه تجهیزات مزرعه همکاری کردند.

گاز متان ابتدا جمع آوری و در یکی از سیستم های جمع آوری و ذخیره سازی بیومتان در مزرعه Bennamann قبل از تبدیل به سوخت مایع ذخیره می شود. تالاب های دوغاب با استفاده از تکنیک هایی که واجد شرایط دریافت کمک های مالی دولتی هستند، به منظور جذب متانی که در غیر این صورت به جو فرار می کند، مهر و موم می شوند.

این تجارت همچنین به دنبال کاربردهای گسترده تر این فناوری است به این امید که روزی بتواند برای شارژ خودروهای برقی در مناطق دورافتاده استفاده شود.

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.