?>
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 بهمن 1401 - 12:49
کد خبر : 1168

با نوار بهداشتی خداحافظی کن

با نوار بهداشتی خداحافظی کن
دوران قاعدگی یا پریودی بسیار آزار دهنده و رنج آور است و تهیه نوار بهداشتی و استفاده از آن نیز این رنج و عذاب را چندین برابر می کند
در حالی که استفاده از نوار بهداشتی ، پدها و تامپون‌ها از حدود دهه ۱۹۳۰ رایج بوده و همچنان هم گزینه اول بانوان برای استفاده در دوران قاعدگی هستند و البته دردسرهای خاص خود را نیز همیشه به همراه داشته اند  ، اخیرا محصولات جایگزین   نوار بهداشتی در قالب لباس‌های زیر دوره قاعدگی تولید و روانه بازار شده اند که از هر نظر به مراتب مفیدتر و راحت از نوارهای بهداشتی و پدها هستند .

کریس بابل  استاد و‌پزشک بیماری های زنان و زایمان در این خصوص ، توضیح داد: علیرغم تمام مباحثی که در تبلیغ تجاری کالاها از جمله پدها و نوارهای بهداشتی برای رسیدن به فروش بیشتر عنوان می شود اما بد نیست بدانید که این محصولات آنچنان که گفته می شود مفید و کاربردی و بدون ضرر نیستند .

لباس زیر پریودی شرایط بهتری را برای شما ایجاد می کند،قابل استفاده مجدد است و برای کنترل جریان های مختلف در طول دوره شما طراحی شده است و می تواند به کسانی که عادت ماهانه دارند کمک کند از پدهای یکبار مصرف سنتی دور شوند.

در واقع، جستجوهای گوگل در سال گذشته نشان می‌دهد که علاقه به لباس‌های زیر پریود از علاقه به پدها و نوارهای بهداشتی  بیشتر است .

هر چند همچنان آمار استفاده از محصولاتی مانند پد و نوار بالا و قابل توجه است و شاید شما همچنان رغبت به استفاده از آن داشته باشید اما  لباس‌های زیر پریودی می‌توانند به عنوان یک پشتیبان برای استفاده راحت و  بدون نگرانی مخصوصا در شرایط بلند مدت مورد نظر شما باشند .

برای درک بهتر نحوه عملکرد لباس زیر پریود، با متخصصان زنان در مورد مزایا، محدودیت ها و بهترین کاربردهای آن صحبت کردیم. ما همچنین برخی از گزینه‌های دارای رتبه‌بندی بالا را بر اساس راهنمایی آنها جمع‌آوری کردیم.

لباس زیر پریودی دقیقا چیست؟

به گفته دکتر آندریا زوکرمن ، رئیس بخش زنان و زایمان کودکان و نوجوانان و نایب رئیس بخش زنان در مرکز پزشکی تافتس، لباس‌های زیر پریودی  یا قاعدگی به‌طور ویژه برای جذب خون قاعدگی طراحی شده‌اند، بنابراین به ندرت نیاز به استفاده از پد، تامپون یا نوار  با آن‌ها وجود دارد. این لباس به گونه‌ای طراحی شده است که شبیه لباس‌های زیر معمولی باشد.

دکتر کارولین مویرز توضیح داد: در حالی که لباس زیر دوره ای ممکن است شبیه  لباس های زیر معمولی دیگری باشد، از یک پد داخلی با “لایه بالایی جذب کننده رطوبت که رطوبت را از بین می برد و سریع خشک می شود، به علاوه یک لایه هسته فوق العاده جاذب” استفاده می کند.

زاکرمن و مویرز خاطرنشان کردند که بسیاری از لباس‌های زیر دوره‌ای از پنبه و پلی‌استر میکروفیبر جاذب ساخته می‌شوند و مقداری نایلون یا الاستین برای کشش و دوام درون آن ریخته می‌شود و در هنگام استفاده نسبت به پدها و نوارهای بهداشتی برآمدگی کمتری ایجاد می کند و لازم نیست با مسائل آزاردهنده‌ای که با پدهای سنتی مانند چسب و بال‌ها همراه است، کنار بیایید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.