?>
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1401 - 20:05
کد خبر : 3366

در این بازار ماشین بفروشیم یا بخریم ؟

در این بازار ماشین بفروشیم یا بخریم ؟

سرویس گوناگون چمدون ،قیمت ها لحظه ای بالا می رود! تقریبا هر روز دلار و خودرو گران تر از روز قبل می شوند و ممکن است در این شرایط از خود بپرسید که خودرو بخریم یا بفروشیم ؟ ابتدا می رویم سراغ گزینه ی اول ،اگر پول نقد مازادی دارید که بعنوان پس انداز از

سرویس گوناگون چمدون ،قیمت ها لحظه ای بالا می رود! تقریبا هر روز دلار و خودرو گران تر از روز قبل می شوند و ممکن است در این شرایط از خود بپرسید که خودرو بخریم یا بفروشیم ؟

blank

ابتدا می رویم سراغ گزینه ی اول ،اگر پول نقد مازادی دارید که بعنوان پس انداز از آن در بانک نگهداری می کنید و آنقدر هست که بشود با آن خودرو خرید و البته به خودرو هم نیاز داشته باشید منطقی است که این کار را انجام بدهید چرا که اگر امروز نخرید فردا گرانتر می بایست بخرید اما اگر هدف شما سرمایه گذاری است دست نگهدارید خودرو کالای سرمایه ای نیست بهتر است برای سرمایه گذاری سراغ طلا بروید آن هم طلا به شکل زیورآلات نه سکه ! هیچ وقت برای کسب درآمد و و پس انداز وارد بازار سکه و خودرو نشوید.

blank

و اما گزینه دوم ،خودروی خود را بفروشید !خب بستگی دارد چه خودرویی داشته باشید ؟ یعنی سطح قیمت آن چقدر باشد ؟ اگر خودرویی دارید که بالای یک میلیارد تومان  می ارزد و به آن هم نیاز ندارید می توانبد بفروشید و در بخش زمین و مسکن سرمایه گذاری کنید و یا  اگر خودرویی دارید که بعنوان سرمایه گذاری تهیه کرده و نگهداری می کنید قطعا بفروشید چرا که خودرو کالای سرمایه ای نیست و خرید و نگهداری آن بعنوان سرمایه گذاری اشتباه است .تجربه نشان داده است که هیچ وقت قیمت ها به قبل از موج گرانی ها بر نمی گردد و ممکن است خرید و فروش خودرو سود خوبی داشته باشد اما در نظر داشته باشید که خودرو یک کالای مصرفی است و پس از خوابیدن موج گرانی ها ممکن است در فروش آن با مشکل مواجه شوید و یا در هر حادثه‌ای دچار آسیب جدی شده و ارزش خود را از دست بدهد .

blank

در کل به این موضوع باید فکر کرد که اگر چه با گرانی های اخیر دارایی های بسیاری از مردم حتی قشر متوسط چند برابر شده است اما این به معنای افزایش ثروت و بنیه مالی نیست چرا که گرانی در همه ی بازارها پیش آمده است نه در یک بازار خاص ! در نتیجه فقط اعداد بزرگتر شده اند نه دارایی ها !

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.