?>
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردین 1402 - 1:12
کد خبر : 6261

این مطلب را بخون بعدش فوری چک کن چندتا سیم کارت به نامته

این مطلب را بخون بعدش فوری چک کن چندتا سیم کارت به نامته

سرویس گوناگون چمدون ،عدم دقت در نگه داری سیم کارت ها و ارزان بودنشان سبب شده تا افراد چندین سیم کارت بدون آنکه بدانند در کجا و در دسترس چه کسی قرار دارد، داشته باشند و این امر باعث شده سیم کارت در دسترس افراد قرار بگیرد و به فعالیت های مجرمانه اقدام کنند.  

سرویس گوناگون چمدون ،عدم دقت در نگه داری سیم کارت ها و ارزان بودنشان سبب شده تا افراد چندین سیم کارت بدون آنکه بدانند در کجا و در دسترس چه کسی قرار دارد، داشته باشند و این امر باعث شده سیم کارت در دسترس افراد قرار بگیرد و به فعالیت های مجرمانه اقدام کنند.

 

پدیده سیم‌کارت‌های جعلی و ناقص یا همان سیم‌کارت‌های بدون هویت که به اقدامات خلاف‌کارانه از جمله کلاهبرداری و حتی قتل منجر شده، طی سال‌های گذشته مشکلات متعددی ایجاد کرده  و از سوی دیگر به‌واسطه این سیم‌کارت‌ها قاچاق ترافیک انجام می‌شد و حجم این قاچاق نیز بسیار بالا اعلام شده بود.

 

درنهایت همه این مشکلات موجب شد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اقدامات جدی انجام دهد و اعلام کرد در  طرح احراز هویت و ساماندهی سیم‌کارت‌ها برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی و برای این‌که دیگر در ایران سیم‌کارت بدون هویتی وجود نداشته باشد، سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکین را راه‌اندازی کرده است.

 

بنابراین کاربران با مراجعه به پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در بخش خدمات الکترونیکی و یا در نشانی اینترنتی mobilecount.cra.ir می‌توانند از تعداد خطوطی که با کد ملی آنان ثبت شده، آگاه شده و نسبت به غیرفعال کردن خطوطی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنند، اقدام کنند.

 

علاوه بر استفاده از سایت رگولاتوری کاربران برای استعلام تعداد خطوط ثبت شده به نام خود می توانند با ارسال کد ملی مالک خط به یکی از شماره‌های ۳۰۰۰۱۵۰ و ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ از طریق یکی از خطوط تحت مالکیت اقدام کنند.

 

نکته قابل توجه این است که خدمات گفته شده فقط به افراد حقیقی ارائه می شود که حداقل یک سیم کارت در یکی از اپراتورهای چهارگانه داشته باشند؛ بدین ترتیب مشترکین تلفن همراه باید کد ملی و شماره تلفن همراه خود را در این سامانه وارد کنند. پس از ثبت اطلاعات، پیامکی برای آنها ارسال می‌شود که در آن تعداد سیم‌کارت‌های ثبت شده با کد ملی متقاضی در هر اپراتور تلفن همراه درج شده است. هر مشترک در هر دوره ۱۰ روزه فقط یک‌بار می‌تواند از این سامانه تعداد خطوط خود را استعلام کند.

 

همچنین درصورتی که از آخرین استعلام بیش از ۱۰ روز گذشته ولی موفق به استعلام نشده باشد، می‌توان موضوع را با مدیریت سامانه درمیان گذاشت. با وارد کردن اطلاعات اولیه، کد رهگیری به فرد داده خواهد شد و پس از آن پیامکی با محتوای تعداد سیم‌کارت‌ها در هر اپراتور برایش ارسال می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.