?>
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردین 1402 - 14:22
کد خبر : 6391

دلایلی که چرا زنان نباید در شب برهنه بخوابند/اختصاصی چمدون

دلایلی که چرا زنان نباید در شب برهنه بخوابند/اختصاصی چمدون

سرویس سلامت چمدون ،برخی از زنان ترجیح می دهند برهنه به رختخواب بروند و همینطور بمانند زیرا آن را رهایی بخش و لذت بخش می دانند. با این وجود، توجیهات محکمی نیز برای اعتراض به این عمل که زنان در شب با لباس های خود می خوابند، وجود دارد. در این مقاله به بررسی دلایل مختلف

سرویس سلامت چمدون ،برخی از زنان ترجیح می دهند برهنه به رختخواب بروند و همینطور بمانند زیرا آن را رهایی بخش و لذت بخش می دانند. با این وجود، توجیهات محکمی نیز برای اعتراض به این عمل که زنان در شب با لباس های خود می خوابند، وجود دارد. در این مقاله به بررسی دلایل مختلف برای اینکه چرا خانم ها نباید برهنه به رختخواب بروند، می پردازیم و پیشنهاداتی را برای پوشیدن لباس های خود به جای آن ارائه می دهیم.

blank

احتمال عفونت

برهنه رفتن به رختخواب خطر ابتلا به عفونت را افزایش می دهد، به خصوص اگر با شخص دیگری در تخت مشترک باشید . نواحی تناسلی شما مستعد عفونت های ناشی از باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها هستند که همگی در محیط های گرم و مرطوب رشد می کنند. پوشیدن لباس، حتی پیژامه های نخی نازک، مانعی بین پوست و تشک شما ایجاد می کند و احتمال ابتلا به این دو را کاهش می دهد.

داشتن خواب بد شبانه

حتی اگر احساس آزادی هنگام برهنه خوابیدن ممکن است یکی از مزایای آن باشد اما خواب ضعیف نیز می تواند منجر شود. دمای مرکزی بدن شما در طول شب در نوسان است و اگر لباس نپوشید، حفظ دمای ثابت برای بدنتان چالش برانگیزتر است. این می تواند تأثیر مضری بر کیفیت خواب شما داشته باشد زیرا هنگام بیدار شدن می توانید احساس گرما یا سردی بیش از حد داشته باشید.

blank

عدم محافظت از سینه ها

یکی دیگر از نگرانی‌های مرتبط با برهنه خوابیدن، عدم محافظت  از سینه‌ها است. با کمک یک سوتین حمایتی یا یک تاپ دنج برای پوشیدن در رختخواب، می توانید از افتادگی سینه های خود به مرور زمان جلوگیری کنید. علاوه بر این، خوابیدن بدون سوتین می‌تواند ناراحت‌کننده و آزاردهنده باشد زیرا نوک سینه‌های شما روی ملافه خراشیده می‌شوند. این ممکن است خواب راحت در شب را برای شما دشوار کند.

ابتلا به آلرژی های پوستی

وقتی شب برهنه می‌خوابید، پوست شما بیشتر در معرض آلرژن‌ها و محرک‌ها قرار می‌گیرد که می‌تواند علائم آلرژی و آسم را بدتر کند. رختخواب شما ممکن است مواد حساسیت زا از جمله شوره حیوانات خانگی، گرده و شوره کنه گرد و غبار را جمع کند که می تواند باعث واکنش آلرژیک شود. شما می توانید با پوشیدن لباس خواب یا سایر لباس خواب های پنبه ای سبک، از پوست خود در برابر عوامل حساسیت زا محافظت کنید و نفس کشیدن را در هنگام خواب راحت تر کنید.

 

تزلزل شخصیتی

برهنه خوابیدن می تواند به عنوان عدم تواضع از سوی شما تلقی شود، به خصوص اگر با هم اتاقی ها یا اعضای خانواده در یک خانه مشترک هستید. حتی اگر اتاق شخصی خود را داشته باشید، باز هم می توانید بازدیدکنندگان غیرمنتظره ای را دریافت کنید یا به تنهایی در یک بحران قرار بگیرید، که می تواند باعث شود شما احساس بی دفاعی کنید. پوشیدن لباس خواب ممکن است به شما احساس اعتماد به نفس و فروتنی بیشتری بدهد، حتی اگر در موقعیت‌های ناخوشایندی قرار بگیرید.

بثورات روی پوست

همچنین، برهنه رفتن به رختخواب می تواند پوست شما را تحریک کند، به خصوص اگر در شب زیاد عرق کنید. ممکن است عرق روی پوست شما جمع شود که می تواند باعث بثورات، قرمزی و سایر عوارض جانبی مرتبط با پوست شود. استفاده از لباس خواب سبک و قابل تنفس می تواند به جذب عرق و محافظت از پوست در برابر تحریک کمک کند.

اگر نمی خواهید برهنه بخوابید چه بپوشید

اگر اغلب برهنه می خوابید اما دوست دارید قبل از خواب لباس خواب بپوشید، گزینه های زیادی وجود دارد که هم راحت و هم شیک هستند. در اینجا چند ایده وجود دارد:

لباس خواب نخی

لباس خواب های نخی به دلیل نرمی، قابلیت تنفس و طیف وسیعی از برش ها، مدل ها و الگوهایشان، محبوبیت زیادی دارند. پیژامه های نخی در طیف وسیعی از ترکیب ها، از شلوارک و تاپ تا شلوار بلند و پیراهن دکمه دار و همه چیز در این میان وجود دارد و می تواند جایگزین راحت تری نسبت به برهنه خوابیدن باشد.

لباس خواب

برای کسانی که تناسب گشادتری را در لباس خود ترجیح می دهند، پیراهن خواب گزینه ای کاربردی و راحت است. آنها در طرح ها و متریال های مختلفی تولید می شوند و می توان آنها را به تنهایی یا با شلوار کوتاه یا شلوار پوشید.

لباس های سبک ترجیح داده می شود.

بهترین کاندیدها برای پوشیدن روپوش های سبک کسانی هستند که می خواهند کمی پوشش بیشتری داشته باشند اما نمی خواهند احساس محدودیت کنند. آنها دنج و ابریشمی هستند و بسته به علاقه خود می توانید آنها را به تنهایی یا روی لباس خواب بپوشید. هنگام انتخاب پارچه برای لباس خود انتخاب های مختلفی دارید، از جمله ساتن، پنبه و ابریشم.

نتیجه

حتی در حالی که ممکن است جایگزینی رهایی بخش و راحت به نظر برسد، دلایل قوی بسیاری وجود دارد که چرا زنان نباید در شب برهنه بخوابند. خطر عفونت، کیفیت خواب نامناسب، عدم حمایت، قرار گرفتن در معرض مواد آلرژی زا، خطر تصادف، از دست دادن حیا و تحریک پوست تنها چند مورد از دلایل متعددی است که چرا باید به جای نپوشیدن لباس خواب بپوشید. اینها فقط تعداد کمی از آنها هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.