?>
تاریخ انتشار : شنبه 12 فروردین 1402 - 22:39
کد خبر : 6891

کیانوش رستمی در مسیر تاریخ سازی

کیانوش رستمی در مسیر تاریخ سازی
تصمیم فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری برای تغییر دسته‌های المپیک، کیانوش رستمی دارنده مدال طلای المپیک ۲۱۶ ریو را در مسیر تاریخ‌سازی قرار داد.

فدراسیون بین‌المللی گزارش وزنه‌برداری اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ شرایط و مشارکت‌های این رشته برای حضور در المپیک پاریس را اعلام کرد. این شرایط هر کشور می‌تواند دارای سه سهمیه در بخش مردان و سه سهمیه در بخش زنان باشد. اما این سهمیه‌ها تحت تأثیر قوانین مبارزه با دوپینگ ممکن است کاهش یابد. طبق قانون جدید سهمیه به نام وزنه‌بردار است و مدعیان می‌توانند در سه تورنمنت جهانی یا آسیایی وزنه بزنند. اولین تورنمنت گزینشی مسابقات جهانی کلمبیا بود که آذرماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

blank

اعلام آمادگی IWF پولادمردان در دسته‌های ۶۱، ۷۳، ۸۹، ۱۰۲ و به اضافه ۱۰۲ جایزه می‌پذیرد که حضور داشته باشند و در دسته‌های ۴۹، ۷۱، ۸۱، ۸۱ و ۸۱ مسابقه زنان اضافه شود.

اعلام دسته‌های المپیکی رشته وزنه‌برداری موجب شد تا داستان اعزام مدعیان این رشته از هم اکنون به یکی از معادلات جذاب و غیر قابل پیش‌بینی برای کشورمان تبدیل شود، زیرا کاهش سهمیه و افزایش مدعیان حضور در کاروان المپیکی ایران موجب شده تا کادر فنی تیم ملی کار راحتی برای انتخاب نفرات داشته باشند.

قرار گرفتن دسته ۸۹ کسب بهترین به عنوان یکی از اوزان المپیکی انگیزه کیانوش رستمی برای پارالمپین ایران را از پیش کرد. رستمی که اکنون ۳۰ سال سن دارد می‌تواند تا سال ۲۰۲۴ خود را در قامت یک مدعی در سطح جهان و المپیک نگه دارد. رستمی در المپیک ۲۰۱۲ لندن مدال نقره و در المپیک ۲۰۱۶ ریو موفق به کسب مدال طلای دسته ۸۵ صعود شد. قدرت‌نمایی رستمی از سال ۲۰۱۶ و با دسته‌ای از ۹۶ کوحش اوفت فای شد اما کسب مدال طلای مجموع دسته ۸۹ در مسابقات قهرمانی ۲۰۲۱ آسیا در ازبکستان باعث شد تا وی امیدوار به فتح پاریس شود.

blank

رستمی در مسابقات جهانی کلمبیا که اولین گزینشی المپیک به مدال نقره یک‌ضرب و عنوان چهارم مجموع رسید.

همزمانی دعوت کیان رستمی به اردوی ملی با اعلام دسته ۸۹ تیم به عنوان قهرمانی در مسابقات قهرمانی مسابقات قهرمانی خوشبختی را بار دیگر بر روی مرد کرمانشاهی وزنه‌برداری ایران قرار داد. که با تمرینات انفرادی خود می‌تواند در کنار کسب مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو در ۸۵ مرد موفق به رکوردشکنی در آن دوره از بازی‌ها شود.

کیانوش همیشه به دنبال ثبت اسم خود به عنوان پرافتخارترین المپین ایران است. روش او برای کسب عنوان بهترین المپین دیگر تنها نیست بلکه رقیب جدی مانند حسن یزدانی دارد. یزدانی در المپیک ۲۰۱۶ ریو مدال طلا و در المپیک ۲۰۲۰ توکیو مدال نقره را کسب کرد. هادی ساعی با ۲ مدال طلا و یک برنز اکنون پرافتخارترین پارالمپین ایران به شماره می‌رود.

blank

شرایط رستمی برای کسب مدال طلا در پاریس ممکن است به راحتی المپیک ۲۰۱۶ ریو باشد، زیرا تغییر اوزان المپیکی ممکن است شماره مدعیان دسته ۹۶ را باید به دسته ۸۹ کند. سهراب مرادی، فارس‌ الباخ ​​قطری، تیان‌تائو چینی و پارادایس مونتانو از جمله مدعیانی هستند که باید بین ۸۹ و ۱۰۲ دسته یک دسته انتخاب شوند. این نفرات پیش از این در دسته ۹۶ موفق به رکوردشکنی و کسب مدال طلا شدند.

البته کار رستمی برای تاریخ‌سازی در ورزش ایران راحت نیست زیرا در بین مدعیان داخلی رقیبی به نام میرمصطفی جوادی دارد و در سطح جهانی نیز باید با کارلوس ناسار بلغاری، والینیا از ونزویلا، تیان‌تائو و لیو چینی رقابت کند. آخرین قهرمانی جهانِ کیانوش رستمی در مسابقات جهانی سال ۲۰۱۴ در آلماتی برمی‌گرداند.

blank

رستمی همچنین در سال ۲۰۱۶ در شهر ریو موفق به کسب مدال طلای المپیک شد که بهترین عنوان ورزشی وی به شماره می‌رود. رستمی یک طلا و ۲ نقره مسابقات قهرمانی آسیا را نیز در کلکسیون افتخارات خود دارد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.