?>
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 اردیبهشت 1402 - 21:11
کد خبر : 12418

تاثیر chat GPT در بلاکچین چیست؟

تاثیر chat GPT در بلاکچین چیست؟

یکی از جدید‌ترین هوش‌های مصنوعی است که توسط شرکت Open AI توسعه‌یافته و در اختیار کاربران قرار گرفته است. این ربات موفق شده در کمتر از دو ماه، نظر بیش از ۱۰۰ میلیون نفر را به خود جلب کند و آن‌ها را متقاعد کند تا برای پیداکردن جواب بسیاری از سؤالات خود از چت جی

یکی از جدید‌ترین هوش‌های مصنوعی است که توسط شرکت Open AI توسعه‌یافته و در اختیار کاربران قرار گرفته است. این ربات موفق شده در کمتر از دو ماه، نظر بیش از ۱۰۰ میلیون نفر را به خود جلب کند و آن‌ها را متقاعد کند تا برای پیداکردن جواب بسیاری از سؤالات خود از چت جی پی تی استفاده کنند. به‌احتمال فراوان برای کسانی که در بازار کریپتوکارنسی‌ها فعالیت می‌کنند یا از فناوری بلاکچین برای ایجاد قراردادهای هوشمند استفاده می‌کنند، این سؤال ایجاد شود که تأثیر بات گفته شده در بلاکچین چیست؟ به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله اطلاعاتی را با شما به اشتراک بگذاریم تا ابهامات ایجاد شده برای شما برطرف شود.

 

 

معرفی chat GPT

Chat Generative Pre-Trained Transformer رباتی است که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند و توسط کمپانی Open AI طراحی شده است. کمپانی گفته شده در سال ۲۰۱۵ توسط سم آلتمن و ایلان ماسک راه‌اندازی شده است و به دلیل ایده‌های خلاقانه، موفق شده سرمایه‌گذاران بزرگی نظیر مایکروسافت را مجاب کند که روی این پروژه جاه‌طلبانه سرمایه‌گذاری کنند. در حال حاضر ۴۹% از سهام این شرکت متعلق به شرکت مایکروسافت است.

چت جی بی تی بر اساس LLM (زبان‌های برنامه‌نویسی بزرگ) طراحی شده است؛ یعنی بر اساس مجموعه‌ای از دیتاهای بیگ دیتاها برنامه‌ریزی‌ شده تا به‌راحتی قادر به درک زبان انسان و ارائه پاسخ‌های مناسب باشد. در واقع نسخه اولیه این ربات مدل ارتقا یافته‌ای از GPT-3 است.

 

تأثیر chat GPT بر فناوری بلاکچین

به نظر بسیاری از کارشناسان حوزه فناوری، تأثیر این تکنولوژی به حدی بر فناوری‌های ایجاد شده قبل‌تر از خود زیاد است که می‌تواند انقلابی جدید در آن‌ها ایجاد کند. در مورد بلاکچین نیز این موضوع صادق است. در این بخش مهم‌ترین تأثیرات آن را بررسی می‌کنیم.

blank

 

انقلاب در آموزش

یکی از اصلی‌ترین چالش‌های علاقه‌مندان به بازار کریپتوکارنسی‌ها، پیچیدگی بیش از حد مطالب این حوزه است. چت جی بی تی به دلیل نوع طراحی می‌تواند اطلاعات را ساده‌سازی کند و در اختیار کاربران قرار دهد. به همین دلیل تعداد افرادی که به یادگیری این حوزه جذاب علاقه‌مند می‌شوند افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه حجم سرمایه به این بازار بیشتر شده و پویایی آن افزایش پیدا می‌کند.

امکان کدنویسی

این ربات قادر است کدنویسی‌ها و عملیات پیچیده مربوط به حوزه بلاکچین را به‌راحتی انجام دهد. توانایی‌های chat GPT به حدی زیاد است که بسیاری از افراد اعتقاد دارند که این بات به‌زودی جایگزین توسعه‌دهندگان تازه‌کار و DevePpsها خواهد شد. به طور مثال فرض کنید قصد ایجاد یک قرارداد هوشمند با استفاده از استاندارد ERC-20 را دارید. چت جی پی تی در کمتر از چند ثانیه این کار را برای شما انجام خواهد داد؛ اما باید به این نکته توجه کنید که کدهای نوشته شده ممکن است دارای اشکالاتی باشد که فقط یک متخصص قادر به برطرف‌کردن آن است.

 

مزایای چت جی بی تی

chat GPT مزایای متعددی دارد و می‌تواند به‌عنوان یک مشاور در تمامی امور در کنار شما باشد. در ادامه برخی از این مزایا را بررسی می‌کنیم.

نسخه پایه رایگان

تمام کاربران می‌توانند از نسخه رایگان این ربات به‌صورت رایگان استفاده کنند. شاید این یکی از ویژگی‌های جذابی باشد که توسعه‌دهندگان در اختیار ما قرار داده‌اند؛ به همین دلیل شما می‌توانید برای پیداکردن هر پرسشی از کمک آن استفاده کنید.

سادگی استفاده

اگر قصد استفاده از chat GPT را دارید، کافی است به سایت chat.openai مراجعه کرده و در آن ثبت‌نام کنید. پس از انجام این کار می‌توانید هر سؤالی را به‌صورت متنی از آن پرسیده و منتظر شوید تا بر اساس داده‌های از پیش تعیین شده‌ای که در اختیارش قرار گرفته جواب مناسب را در اختیارتان قرار دهد. جالب است بدانید این بات قادر به خودآموزی است؛ یعنی به‌مرورزمان بر اساس سؤالاتی که از سوی کاربران پرسیده می‌شود و بازخوردهای آن‌ها عملکردش بهتر و بهتر می‌شود.

پردازش زبان طبیعی

این قابلیت به ربات اجازه می‌دهد تا با کاربرانی که از زبان‌های غیرانگلیسی استفاده می‌کنند، به‌راحتی ارتباط برقرار کند. کافی است سؤال خود را از چت جی پی تی بپرسید تا به زبان دلخواهتان جوابی مناسب به شما ارائه دهد.

blank

 

همه کاره

chat GPT قادر است تمام نیازهای شما را برطرف کند. از نوشتن قصه‌های کوتاه گرفته تا تولید کدهای یک توکن جدید که قصد طراحی و راه‌اندازی آن را دارید. برخی از کارهای گفته شده عبارت است از:

  • نوشتن مقالات آموزشی، خبری، داستانی و شعر
  • خلاصه‌کردن متن‌های کوتاهی که در اختیارش قرار می‌دهید؛
  • پاسخ به سؤالات در زمینه‌های مختلف
  • تولید ایده‌های جدید
  • نوشتن شرح محصول
  • حل مسائل پیچیده ریاضی

 

معایب چت جی پی تی

بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که این ربات به‌تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است و قطعا در برخی موارد ایرادها و نواقصی دارد. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

ارائه پاسخ نادرست

اصلی‌ترین ایراد این ربات، امکان ارائه پاسخ نادرست است. chat GPT به شکلی طراحی شده که بر اساس آزمون‌وخطا و دریافت بازخورد از افراد مختلف، اطلاعات خود را اصلاح می‌کند. پس ممکن است پاسخ‌هایی که به شما ارائه می‌دهد هیچ منبع علمی نداشته باشد. به شما توصیه می‌کنیم اگر قصد نوشتن مقالات علمی را دارید به‌هیچ‌عنوان از آن استفاده نکنید.

زمان پاسخگویی طولانی

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این ربات، پاسخگویی با تأخیر به برخی سؤالات است. این مشکل در بسیاری از مواقع آزاردهنده است؛ چون شما از این هوش مصنوعی استفاده می‌کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن جواب سؤالات خود را دریافت کنید. البته در نظر داشته باشید که این تأخیر برای ارائه بهترین پاسخ ممکن است.

سوگیری در ارائه پاسخ

پاسخ‌های ارائه شده از جانب این هوش مصنوعی بر اساس سابقه فعالیت شما و بررسی سؤالاتی که در گذشته از آن پرسیده‌اید و بازخوردهایی که دریافت کرده است به شما داده می‌شود. به همین دلیل ممکن است در برخی از مواقع به‌جای ارائه جواب درست، جوابی که شما تمایل به دریافت آن را دارید، ارائه دهد.

 

جمع‌بندی

همان‌طور که گفتیم chat GPT هوش مصنوعی llm است که در زمینه‌های مختلفی از جمله بلاکچین می‌تواند به‌عنوان یک ابزار، کمک‌های زیادی به کاربران و توسعه‌دهندگان ارائه دهد. در این مقاله تأثیرات این ربات بر حوزه بلاکچین و مزایا و معایبی که دارد را بررسی کردیم تا در صورت نیاز، بهترین استفاده را از آن انجام دهید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.