?>
تاریخ انتشار : جمعه 5 خرداد 1402 - 22:38
کد خبر : 13136

همسرم به خانواده ام بی احترامی می کند چکارش کنم؟

همسرم به خانواده ام بی احترامی می کند چکارش کنم؟

بی احترامی مرد به خانواده زن و بی احترامی زن به خانواده همسرش همیشه یکی از کلیشه های دعواها و کشمکش های زندگی زناشویی بوده است. زن و شوهر خیلی اوقات برای پایین بردن شآن همسرشان سعی می کنند که خانواده او را تخریب کنند اما نمی دانند که با بی احترامی به خانواده همسرشان خودشان را

بی احترامی مرد به خانواده زن و بی احترامی زن به خانواده همسرش همیشه یکی از کلیشه های دعواها و کشمکش های زندگی زناشویی بوده است. زن و شوهر خیلی اوقات برای پایین بردن شآن همسرشان سعی می کنند که خانواده او را تخریب کنند اما نمی دانند که با بی احترامی به خانواده همسرشان خودشان را نیز به پایین می کشند زیرا در هر صورت همسرشان انتخاب آن ها بوده است و با توهین و تحقیر انتخاب خود را نیز زیر سوال می برند.

blank

بی احترامی به خانواده همسر همیشه یکی از بدترین راه ها و موضوعات ممکن برای بحث و جدل بوده است. اگر چنین چیزی را از سوی همسرتان مشاهده کردید باید هر چه سریع تر سعی کنید که متوقفش کنید زیرا بی احترامی در هر دعوا شدید تر خواهد شد تا جایی که دیگر نمی توانید همسرتان را تحمل کنید و مجبور هستید بین او و خانواده اتان انتخاب کنید که مطمئنا بسیار سخت خواهد بود.

علاوه بر این اگر شما یکی از آن افرادی هستید که به توهین و بی احترامی به خانواده همسرتان عادت دارید باید بگویم که با هر دعوا خودتان را به یک زندگی مشترک سرد و بی روح نزدیک تر می کنید.

در ادامه چند راهکار مشاوره خانواده برای مقابله با توهین و بی احترامی همسر به خانواده اتان آورده ایم.

 

۱. رازهای خانواده اتان را بازگو نکنید

درست است که زن و شوهر نباید چیزی را از یکدیگر مخفی کنند ولی این موضوع به رازهای دیگران مربوط نمی شود حتی اگر آن افراد اعضای خانواده خودت باشند. به طور مثال اگر خواهرت به تو چیزی می گوید نیازی نیست آن را با همسرت در میان بگذاری. همیشه باید سعی کنی میان همسر و خانواده ات یک فاصله ای را حفظ کنی. گاهی اوقات برخی از افراد تصور می کنند که اگر رازهای دیگران را به همسرشان بگویند باعث می شود که جلوه بهتری جلوی او داشته باشند در صورتی که این موضوع کاملا اشتباه است و در این جور مواقع تصور همسر شما از شما یک آدم خبر چین و دهن لق خواهد بود.

از این موقع نیز او سعی می کند تا از دیگران پیش شما کمتر صحبت کند زیرا تصور او این است همانطور که شما رازهای خانواده ات را پیش او بازگو می کنید ممکن است رازهای او را نیز پیش خانواده اتان بازگو کنید.

بنابراین اگر می خواهید که در دعواهایتان همسرتان کمتر به خانواده شما بی احترامی کند خودتان زمینه اش را فراهم نکنید!!! وقتی شما مرتبا در مورد مشکلات و یا کمی و کاستی های زندگی خانواده اتان با همسرتان صحبت می کنید در آینده او از این مسائل ممکن است سو استفاده کند و با همان ها شروع به توهین و تحقیر خانواده شما کند.

۲. دلیل بی احترامی همسرتان بیابید

توهین و بی احترامی به خانواده همسر مسئله ای نیست که با گذر زمان بگویید درست می شود بلکه باید به طور جدی به این قضیه نگاه کنید و سعی کنید حتما این موضوع را بین خودتان و همسرتان حل کنیدراهکار و همسرتان مدیریت روابط با خانواده همسرش را بیاموزد.

رو راست با او صحبت کنید و بپرسید که دلیل اینگونه رفتارها و توهین ها چیست. آیا توسط یکی از اعضای خانواده شما مورد بی احترامی قرار گرفته است و یا این که از صحبت هایی که شما در مورد خانواده اتان می کنید این موضوع را برداشت کرده است که آن ها قابل احترام نیستند و یا این که به هیچ کدام از این موضوع ها ربطی ندارد و او ذاتا یک آدم بی ادب است که هیچ گونه احترامی برای دیگران قائل نیست که اگر این باشد شما باید در انتخاب این شخص به عنوان همسرتان در جایگاه اول تجدید نظر کنید. معمولا اگر بی احترامی جزو صفات یک شخص باشد علاوه بر بی احترامی به خانواده همسر به دیگران نیز بی احترامی می کند و با کمی دقت در رفتارش می توانید این موضوع را متوجه شوید.

blank

اگر مورد بی احترامی یکی از اعضای خانواده اتان قرار گرفته است سعی کنید از او عذرخواهی کنید. هربار که اسم آن شخص به میان می آید سعی کنید یک نکته مثبت از او بازگو کنید ولی مراقب باشید هیچ گاه طرف او را نگیرید زیرا در این صورت همسر شما به سرعت پرخاشگر می شود و اوضاع از اینی که هست وخیم تر خواهد شد.

 

۳. شما نباید مقابله مثل کنید

توهین مرد به خانواده زن معمولا بیشتر اتفاق می افتد تا توهین زن به خانواده مرد. در هر صورت اگر همسر شما شروع به توهین به خانواده شما کرد به هیچ  عنوان شما شروع به توهین به خانواده او نکنید. وقتی شما شروع به توهین به خانواده همسرتان می کنید به طور واضح به او اعلام جنگ می کنید و این موضوع تنها رابطه میان شما را خراب تر می کند. علاوه بر این اگر جواب بی احترامی های او را با توهین و بی احترامی بدهید به طور ناخودآگاه به او می گویید که هر چه را که در مورد خانواده شما گفته است حقیقت داشته است و به مرور زمان باور می کند که حرف هایش در مورد خانواده شما حقیقت دارد.

۴. اجازه نده به شما بی احترامی را تحمیل کند

همانطور که در قسمت قبل گفتیم که نباید شما هم توهین کنید و باعث ادامه دعوا و بحث بشوید از طرفی دیگر نباید بگذارید زور گویی و توهین بی جا برایش تبدیل به عادت بشود. به محض این که اجازه دادید هر چه می خواهد بگوید و شما سکوت کنید باید سرد شدن رابطه اتان را نیز قبول کنید. خانواده شما قسمت جدانشدنی از زندگی شما هستند و همسر شما حق ندارد که آن ها را از شما بگیرد.

به او توضیح بدهید که رفتارش چقدر بر روی شما تاثیر منفی دارد. به او بگویید که در شرایط مختلف او را حمایت کرده اید و حالا توقع دارید که برای شما جبران کند. به احتمال زیاد حتی اگر به روی خودش هم نیاورد همسر شما از رفتارش خجالت زده خواهد شد و سعی می کند در آینده این اتفاق رخ ندهد. چیزی که به شما اطمینان می دهد با دعوا و جر و بحث به آن نمی رسیدید!

 

۵. درباره بی احترامی با خانواده ات صحبت نکن

بی احترامی و توهین شوهر به خانوده زن نبست به توهین زن به خانواده شوهر شایع تر است. یکی از اشتباهاتی که زن ها در این جور مواقع می کنند این است به سرعت صحبت های شوهرشان را به خانواده اشان می گویند. همین موضوع باعث می شود که به طور ناخودآگاه خانواده شما در برابر شوهرتان جبهه گیری کند و واقعا به او بی احترامی کنند. طبیعتا این موضوع کار را بدتر خواهد کرد و مطمئن باشید از این پس شما مشکلات بیشتری خواهید داشت. برای اکثر والدین غیر ممکن است که بتوانند بی احترامی داماد را تحمل کنند بنابراین هر چه کمتر بدانند رفتار بهتری نشان خواهند داد.

به طور کلی همیشه پیشنهاد می شود تا جایی که می توانید مشکلات را بین خودتان و همسرتان حل کنید ولی واقعیت این است گاهی اوقات مشکلات آنقدر پیچیده می شوند که نمیتوانید به تنهایی از عهده آن ها بر بیایید. در اکثر مواقع مشاورین پیشنهاد می کنند که به خانواده ها مراجعه کنید و مشکل را با آن ها در میان بگذارید اما در این مورد این کار به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود زیرا در این صورت شما فقط تعداد نفرات طرفین دعوا را بیشتر کرده اید. وقتی نتوانستید مشکل توهین و بی احترامی همسرتان به خانواده اتان را با روش هایی که در بالا گفته شد حل کنید، بهترین کار ممکن کمک گرفتن از یک مشاور  خانواده با تجربه است. یک مشاور خوب می تواند راهکار های مناسبی را به شما نشان دهد تا بتوانید تنش را از زندگی اتان دور کنید.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.