?>
تاریخ انتشار : جمعه 5 خرداد 1402 - 12:17
کد خبر : 13018

Fatmata Kamara Mental Health

چگونه زندگی را برای خود ساده کنیم ؟

چگونه زندگی را برای خود ساده کنیم ؟

غرق شدن در لیست کارهای بی پایان زندگی آسان است. و گاهی اوقات ممکن است خیلی چیزها را به طور همزمان انجام دهیم – به خصوص با رسانه های اجتماعی که ما را تشویق می کنند همه آن ها را داشته باشیم. اما، با ایجاد چند تغییر ساده، این امکان وجود دارد که فضای بیشتری در زندگی

غرق شدن در لیست کارهای بی پایان زندگی آسان است. و گاهی اوقات ممکن است خیلی چیزها را به طور همزمان انجام دهیم – به خصوص با رسانه های اجتماعی که ما را تشویق می کنند همه آن ها را داشته باشیم. اما، با ایجاد چند تغییر ساده، این امکان وجود دارد که فضای بیشتری در زندگی خود ایجاد کنید. در اینجا، من بررسی خواهم کرد که چگونه می توانید زندگی خود را برای استرس کمتر ساده کنید.

 

♨️به هم ریختگی را پاک کنید

آیا گاهی اوقات زمانی که در یک فضای تمیز و منظم هستید، احساس آرامش بیشتری می کنید و توانایی بیشتری برای تمرکز دارید؟ شواهدی وجود دارد که نشان می دهد یک محیط آشفته می تواند تمرکز را برای شما سخت تر کند. همچنین ممکن است سطح استرس شما را افزایش دهد.

برای کمک به ساده‌تر شدن زندگی‌تان، می‌توانید سعی کنید محیطی برای خانه ایجاد کنید که عاری از هرج و مرج باشد. گاهی اوقات، سازماندهی خانه شما ممکن است خسته کننده باشد. بنابراین سعی کنید آن را به بخش های قابل مدیریت تقسیم کنید. می توانید سعی کنید:

  • هر هفته یک قسمت از خانه خود را مرتب کنید، مانند کمد یا کشو
  • برای کاهش کاغذبازی به صورت‌حساب‌های بدون کاغذ روی بیاورید
  • برای یک مجموعه خیریه از لباس ها یا مبلمانی که دیگر به آنها نیاز ندارید ترتیب دهید
  • به جای خرید بیشتر، با دوستانتان کتاب مبادله کنید

♨️ حضور در شبکه های اجتماعی را کاهش دهید

اگر اعلان‌ها و هشدارهای بی‌پایانی در دستگاه‌های خود دریافت می‌کنید، داشتن ذهنی روشن دشوار است. می‌توانید متوجه شوید که برای مدت طولانی‌تر از آنچه در نظر داشتید، جذب ایمیل‌ها یا پیمایش رسانه‌های اجتماعی می‌شوید. این می تواند باعث شود که در زمان کوتاهی احساس کنید و ممکن است شما را از اهدافتان دور کند. رسانه های اجتماعی طوری طراحی شده اند که شما را درگیر خود نگه دارند. بنابراین این موارد را برای کمک به کاهش این اثر امتحان کنید.

 

  • اعلان های غیر ضروری را خاموش کنید. می‌توانید انتخاب کنید که در زمان‌های تعیین‌شده وارد سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی شوید، به‌جای اینکه چندین بار در روز با هشدارها قطع شود.
  • لغو اشتراک از لیست های پستی این می تواند به شما کمک کند تا تعداد ایمیل های غیر مفید را در صندوق ورودی خود کاهش دهید. می تواند فضای ذهنی را نیز آزاد کند.
  • هنگامی که حوصله دارید یا می خواهید از کار استراحت کنید، به جای استفاده از دستگاه های خود، یک کتاب خوب بخوانید.

♨️یک برنامه صبحگاهی سالم ایجاد کنید

احساس عجله در صبح می تواند سطح استرس شما را افزایش دهد. در عوض، می توانید سعی کنید یک برنامه صبحگاهی ساده و سالم ایجاد کنید . این می تواند به شما کمک کند تا مقداری کنترل بر زمان خود را پس بگیرید. همچنین می تواند به شما کمک کند تا سالم تر شوید. ممکن است دوست داشته باشید عصر قبل از آن چند دقیقه را صرف سازماندهی خود کنید. این می تواند شامل چیدمان لباس خود برای روز، از جمله هر لباس ورزشی که نیاز دارید باشد. همچنین می‌توانید یک صبحانه سالم «بگیر و برو» درست کنید و مطمئن شوید که کیفتان بسته است. در زیر چند ایده دیگر برای یک صبح آرام وجود دارد.

  • مدیتیشن صبحگاهی را امتحان کنید. صرف تنها ۵ تا ۱۰ دقیقه در نشستن بی سر و صدا، تمرکز بر نفس می تواند به شما کمک کند تا فضای مورد نیاز را ایجاد کنید.
  • یک تمرین کوتاه یوگا انجام دهید . یوگا می تواند به شما کمک کند تا شما را به لحظه حال برسانید و می تواند باعث کاهش فشار روانی یا فرسودگی شود .
  • خوردن آگاهانه سعی کنید طعم های صبحانه خود را واقعا بچشید و به بافت های مختلف آن توجه کنید. آهسته غذا خوردن می تواند به هضم غذا کمک کند. خوردن آگاهانه همچنین می تواند به شما کمک کند تا سرعت خود را کاهش دهید و از غذای خود لذت بیشتری ببرید.

♨️اولویت های خود را انتخاب کنید

وقتی سعی می کنید کارهای مختلف زیادی را همزمان انجام دهید، ممکن است خسته کننده و ناموفق باشد. ایجاد چند هدف کوچکتر احتمالاً بهتر عمل می کند.

سعی کنید حوزه های تمرکز خود را برای چند ماه آینده انتخاب کنید – این می تواند سلامتی و مالی یا شاید خانواده و سرگرمی ها باشد. سپس در این زمینه ها می توانید اهداف SMART ایجاد کنید . این بدان معنی است که آنها خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و به موقع هستند. برای مثال، می‌توانید تصمیم بگیرید که هفته‌ای یک دستور غذای سالم جدید درست کنید یا هر شنبه صبح برای یک گپ خوب به یک دوست زنگ بزنید.

راه دیگر برای متوقف کردن احساس غرق شدن این است که سعی کنید اهداف خود را به عادت تبدیل کنید. این بدان معنی است که اهداف شما شروع به تبدیل شدن به کارهایی می کنند که به طور خودکار انجام می دهید، بدون اینکه مجبور باشید آنها را به خاطر بسپارید. می تواند به پیوند یک هدف جدید به رفتاری که قبلاً اغلب انجام می دهید کمک کند. بنابراین، شما می توانید:

  • در حالی که کتری در حال جوشیدن است، چند حرکت اسکات انجام دهید
  • هنگامی که دندان های خود را تمیز می کنید، ایستادن روی یک پا را تمرین کنید (برای بهبود تعادل)
  • سعی کنید در قطار یا اتوبوس نفس عمیق بکشید

خیلی زود این کارها را به طور منظم انجام خواهید داد. این به شما کمک می‌کند تا به اهداف بزرگ‌تر خود برسید، بدون اینکه به فهرست کارهایتان اضافه کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.