?>
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1402 - 13:04
کد خبر : 17256

مسیح

۱۰ نکته تمیز کردن از زمان مادربزرگ شما که هنوز کاربردی است!

۱۰ نکته تمیز کردن از زمان مادربزرگ شما که هنوز کاربردی است!

مردم ۱۰۰ سال پیش از این نکات تمیز کردن استفاده می کردند و هنوز هم عالی کار می کنند! ما مطمئن هستیم که شما با آنها آشنا هستید: نکات مفیدی که مادربزرگتان به شما می داد و هنوز هم تا به امروز از آنها استفاده می کنید. شاید هنوز درباره همه این نکات تمیز کردن قدیمی

مردم ۱۰۰ سال پیش از این نکات تمیز کردن استفاده می کردند و هنوز هم عالی کار می کنند!

ما مطمئن هستیم که شما با آنها آشنا هستید: نکات مفیدی که مادربزرگتان به شما می داد و هنوز هم تا به امروز از آنها استفاده می کنید. شاید هنوز درباره همه این نکات تمیز کردن قدیمی ندانید، به همین دلیل است که امروز آنها را با شما به اشتراک می گذاریم. آنها مجبورند زندگی شما را کمی آسان تر کنند! در اینجا ۱۰ نکته قدیمی اما بسیار کاربردی برای تمیز کردن وجود دارد که مادربزرگ شما به آنها قسم می خورد.

بدون مواد تمیز کننده شیمیایی گران قیمت؛ فقط چند نکته تمیز کردن مادربزرگ خوب برای انجام کار!

۱۰. گردگیری فن ها با روبالشی

گردگیری پنکه های سقفی کار بسیار خسته کننده ای است. آنها در بالای سقف قرار دارند، به این معنی که رسیدن به تیغه ها دشوار است. خوشبختانه، یک نکته قدیمی مفید برای این کار وجود دارد و تنها چیزی که نیاز دارید یک روبالشی است. روبالشی را روی تیغه قرار دهید و سپس بالش را به سمت خود بکشید و در حین حرکت گرد و غبار را پاک کنید. به این ترتیب، دفعه بعد که پنکه سقفی را روشن می کنید، از بهم ریختگی گرد و غبار بزرگ جلوگیری می کنید.

۹. چسبندگی را با استفاده از روغن از بین ببرید

مطمئناً، آن خالکوبی‌های موقت چسبناک برای بچه‌ها بسیار سرگرم کننده است، اما پاک کردن آنها دقیقاً آسان نیست. همین امر در مورد سایر چیزهای چسبناک در اطراف خانه نیز صدق می کند، مانند برچسب روی ظروف تازه خریداری شده و قیر زیر کفش شما. خوشبختانه، مادربزرگ برای آن نیز نکته ای دارد. فقط از کمی روغن استفاده کنید! مقداری روغن زیتون را روی یک پارچه نرم بمالید و از آن برای مالش سطح چسبنده استفاده کنید. متوجه خواهید شد که چسبندگی به طور کامل از بین خواهد رفت.

۸. از صابون در برابر لکه های سوختگی استفاده کنید

نگران نباشید: قابلمه یا ماهیتابه شما فوراً خراب نمی شود وقتی به طور تصادفی چیزی را می سوزانید و همه آن ته آن گیر می کند. فقط در قابلمه را با آب داغ و چند قطره صابون ظرفشویی پر کنید، آن را به جوش آورید و سپس با استفاده از یک کاردک، قطعات سوخته و لکه ها را پس از نرم شدن با دقت پاک کنید.

۷. علف های هرز را با آب جوش از بین ببرید

یکی از بزرگ‌ترین و آزاردهنده‌ترین کارها در باغ، از بین بردن علف‌های هرز است. آنها واقعاً سریع در بین کاشی ها و همچنین در سراسر باغ شما رشد می کنند. یک نکته موثر و ساده برای از بین بردن آنها این است که روی علف های هرز آب جوش بریزید تا آنها را از بین ببرید. نکته اضافی: یک قاشق غذاخوری نمک به آب در حال جوش اضافه کنید تا تاثیر بیشتری داشته باشد.

۶. تخم مرغ های سفت آب پز خود را تکان دهید

به عنوان مثال، اگر تخم مرغ های شیطانی درست می کنید، به تخم مرغ های آب پز نیاز دارید. اما چگونه می توان فهمید که تخم مرغ ها دقیقاً چه زمانی درست پخته شده اند؟ یک ترفند ساده برای اطمینان از اینکه تخم مرغ ها را در زمان مناسب بیرون می آورید تا زرده تخم مرغ خوب و آب پز شود، تکان دادن تخم مرغ است. اگر شبیه سنگ باشد، تمام شده است. اگر احساس کردید چیزی در اطراف می لرزد، باید مدت بیشتری بجوشد.

۵. نقره را با خمیر دندان پولیش کنید

آیا برای یک شام فانتزی در خانه خود برنامه ریزی کرده اید و آیا در آخرین لحظه متوجه شده اید که ظروف نقره شما مانند گذشته براق و بی لک نیستند؟ با استفاده از خمیر دندان به آن پولیش خوبی بدهید! خمیر دندان را با استفاده از یک پارچه نرم روی ظروف نقره بمالید، آن را با آب بشویید و سپس با یک پارچه تمیز خشک کنید. نقره شما مانند گذشته خواهد درخشید و شما برای شام خود آماده هستید!

۴. لکه های عرق لباس را با آب لیمو پاک کنید

مقداری آب لیمو و نمک را با هم مخلوط کنید و روی لکه عرق مورد نظر بمالید. بگذارید نیم ساعت بماند و خیس بخورد و سپس لباس را با سرکه و آب گرم بشویید. آخرین مرحله این است که لباس را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید و آن را مانند حالت عادی بشویید. استفاده از این ماده پاک کننده طبیعی حتی بر روی پارچه های ظریف یا قدیمی کاملاً بی خطر است.

۳. جواهرات را با آب معدنی تمیز کنید

آب معدنی بدون هیچ گونه افزودنی مانند لیمو یا طعم های دیگر باعث می شود جواهرات طلایی شما مانند قبل بدرخشند. آب معدنی را با صابون ظرفشویی ترکیب کنید و جواهرات طلای خود را به مدت پنج دقیقه در آن خیس کنید. این ترکیب از مواد کثیفی را از بین می برد و اطمینان حاصل می کند که جواهرات شما به اندازه نو به نظر می رسند.

۲. مس پولیش را با سس گوجه فرنگی

همانطور که می‌توانید نقره را با خمیر دندان جلا دهید، می‌توانید با استفاده از سس گوجه‌فرنگی به اقلام مسی خود درخشش اولیه خود را برگردانید. یک حبه خوب سس کچاپ را روی پارچه ای بمالید، مقداری نمک روی آن بپاشید و سپس مخلوط را روی قابلمه های مسی، لیوان ها یا موارد دیگر بمالید. رنگ مسی قرمز-قهوه‌ای باز می‌گردد و اقلام شما به همان زیبایی ظاهر می‌شوند.

۱. قرار دادن گل در آب داغ

آیا می خواهید به گل های پژمرده فرصت دیگری برای زندگی بدهید؟ آنها را در آب داغ قرار دهید. آنها را در آنجا بگذارید تا آب خنک شود. تا زمانی که آب سرد شود، گل ها دوباره تازه می شوند. لبه های ساقه ها را ببرید و گل ها را در آب معمولی و سرد قرار دهید.

منبع خارجی / tips and tricks 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.