?>
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 تیر 1402 - 16:19
کد خبر : 17718

مسیح

۶ فایده عسل برای سلامتی و زیبایی که قطعا نمی دانستید!

۶ فایده عسل برای سلامتی و زیبایی که قطعا نمی دانستید!

عسل کاربردهای بسیار بیشتری نسبت به شیرین کردن غذاها و نوشیدنی های شما دارد ما عاشق عسل هستیم! چند قطره از مایع شیرین چای ما را به سطح بالاتری می رساند. ما همچنین دوست داریم از آن برای شیرین کردن غذاها یا جایگزینی شکر در کیک ها استفاده کنیم. در حالی که ما طعم عسل را دوست داریم،

عسل کاربردهای بسیار بیشتری نسبت به شیرین کردن غذاها و نوشیدنی های شما دارد

ما عاشق عسل هستیم! چند قطره از مایع شیرین چای ما را به سطح بالاتری می رساند. ما همچنین دوست داریم از آن برای شیرین کردن غذاها یا جایگزینی شکر در کیک ها استفاده کنیم. در حالی که ما طعم عسل را دوست داریم، اما معلوم می شود که چیزی فراتر از یک شیرین کننده است!

عسل کاربردهای مختلفی دارد.

۱. انرژی

هر روز لحظه ای وجود دارد که احساس کمبود انرژی می کنیم. حتی اگر برای اکثر مردم این لحظه برای خوردن یک فنجان قهوه است، شما همچنین می توانید مقداری عسل مصرف کنید. قندهای طبیعی موجود در عسل می تواند انرژی واقعی شما را تقویت کند. مطالعه‌ای توسط دانشگاه ممفیس نشان می‌دهد دوچرخه‌سوارانی که قبل از مسابقه عسل مصرف کرده‌اند، سریع‌تر از کسانی که عسل مصرف نکرده‌اند، به پایان می‌رسند.

۲. آلرژی

آیا از تب یونجه رنج می برید؟ شاید راه حل آلرژی شما عسل باشد. بسیاری از افراد مبتلا به تب یونجه در درمان علائم آلرژی خود عسل را جام مقدس می نامند. آنها مدتها قبل از شروع فصل تب یونجه، هر روز یک قاشق غذاخوری عسل خام مصرف می کنند. با این حال، خوردن عسل از زنبورداران محلی مهم است. برای اینکه عسل خام با تب یونجه شما مبارزه کند، باید توسط زنبورهای محلی از گیاهان محلی تهیه شود. این عسل حاوی گرده هایی است که شما به آن حساسیت دارید و شما را در برابر آن ها مصون می کند. می توانید این روش را با واکسن آنفولانزا مقایسه کنید. برای اینکه در برابر ویروس مصون شوید، باید مقداری از آن را تزریق کنید.

۳. سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید

عسل حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است که ممکن است به پیشگیری از سرطان، بیماری های قلبی عروقی، اختلالات التهابی، دژنراسیون عصبی، بهبود زخم، بیماری های عفونی و پیری کمک کند. مصرف هرازگاهی آن فواید زیادی برای سلامتی دارد

 

 

۴. مرطوب کننده

هنگام استفاده از این ماده روی پوست، به عنوان یک عامل مرطوب کننده عمل می کند. به همین دلیل، بسیاری از برندهای مراقبت از پوست، عسل را به ماسک های صورت خود اضافه می کنند. همچنین می توانید به راحتی با مخلوط کردن دو قاشق غذاخوری عسل خام با دو قاشق چای خوری زردچوبه، ماسک صورت خود را درست کنید.

۵. مبارزه با پوست ناهموار

این ماده به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی در مبارزه با پوست ناهموار و آکنه عالی است. با باکتری های ساکن روی پوست مبارزه می کند و باعث کاهش تحریک و قرمزی پوست می شود. سعی کنید یک سواب پنبه ای را در مقداری عسل آغشته کنید و آن را روی زیتون بمالید. اجازه دهید این ماده به مدت پانزده دقیقه فرو برود و با آب ولرم بشویید.

۶. موهای براق

این خوراکی یک مرطوب کننده عالی برای پوست شما است، اما همین امر در مورد موهای شما نیز صدق می کند! با استفاده از این فرآورده به عنوان ماسک مو موهای شما فوق العاده نرم و براق می شود. حدود ۱۷۰ میلی لیتر را با ۶۰ میلی لیتر روغن زیتون ترکیب کنید. این مخلوط را با تمرکز بر روی طول موهای خود به موهای خود بمالید. یک کلاه دوش بگذارید و اجازه دهید ماسک حدود ۳۰ دقیقه بماند قبل از اینکه موهایتان را آبکشی کرده و طبق معمول بشویید.

منبع: tips and tricks 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.