?>
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مرداد 1402 - 11:24
کد خبر : 17970

مسیح

۶ دلیل برای اینکه چرا باید دوش آب سرد داشته باشید

۶ دلیل برای اینکه چرا باید دوش آب سرد داشته باشید

کمی عادت می کند، اما برای سلامتی شما بسیار مفید است آیا می دانستید که دوش گرفتن با آب سرد برای شما بسیار خوب است؟ خداحافظی با دوش آب گرم ممکن است جذاب به نظر نرسد، اما ارزشش را دارد. کاهش چند درجه ای دمای آب این شش مزیت را دارد. ۱. برای سیستم ایمنی بدن شما

کمی عادت می کند، اما برای سلامتی شما بسیار مفید است

آیا می دانستید که دوش گرفتن با آب سرد برای شما بسیار خوب است؟ خداحافظی با دوش آب گرم ممکن است

جذاب به نظر نرسد، اما ارزشش را دارد. کاهش چند درجه ای دمای آب این شش مزیت را دارد.

۱. برای سیستم ایمنی بدن شما مفید است

اکثر مردم برعکس را باور دارند، اما تحقیقات نشان می دهد که دمای سرد در واقع مقاومت شما را افزایش می دهد. با قرار گرفتن در معرض دمای پایین، سیستم ایمنی بدن شما تقویت می‌شود و کمتر دچار بیماری‌ها و التهاب می‌شوید. خبر خوب: این تاثیر مثبت را با دوش آب سرد تنها به مدت ۳۰ ثانیه در هر نوبت به دست خواهید آورد.

۲. به شما انرژی می دهد

یک دوش تازه باعث ترشح آدرنالین در بدن شما می شود. این می تواند مفید باشد، به خصوص در صبح: شما را در یک لحظه از خواب بیدار می کند و دوش را دوباره زنده و پر انرژی می کنید. آیا معمولا در پایان یک روز کاری احساس خستگی می کنید؟ یک دوش آب سرد در شب می تواند نشاط آور باشد و سرتان را پاک کند.

۳. می تواند شما را شادتر کند

اگر موفق شوید از یک دوش سرد یخی عبور کنید، بعد از آن احساس فوق العاده ای خواهید داشت. به دلیل این پیروزی کوچک، بدن شما هورمون های شادی بیشتری ترشح می کند. آیا به زودی زیر دوش آب سرد آواز خواهید خواند؟

۴. برای گردش خون شما خوب است

یکی دیگر از واکنش های مثبت بدن: آب سرد گردش خون شما را تحریک می کند و بنابراین برای قلب و سیستم گردش خون مفید است.

۵. باعث درخشندگی پوست شما می شود

همچنین دوش آب سرد برای پوست شما بسیار مفید است. دمای بالا اغلب باعث خشکی پوست می شود، در حالی که پوست شما بعد از یک دوش سرد یخ نرم تر احساس می شود. بنابراین، برای داشتن پوستی پرانرژی و درخشان، ایده بدی نیست که زیر دوش آب سرد بایستید، البته با دندان های به هم خوردن.

۶. کمتر سرد می شوید

خوب، شما باید گلوله را در طول دوش آب سرد خود گاز بگیرید، اما قرار گرفتن بیشتر بدن در معرض سرما باعث می شود در ماه های زمستان گرم بمانید. بدن شما طوری آموزش دیده است که به طور طبیعی خود را گرم کند تا کمتر در دمای پایین دچار سرما شوید.

منبع: tips and tricks 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.