?>
تاریخ انتشار : جمعه 6 مرداد 1402 - 14:31
کد خبر : 18701

مسیح

۵ بیماری پوست سر که ممکن است با آن دست و پنجه نرم کنید!

۵ بیماری پوست سر که ممکن است با آن دست و پنجه نرم کنید!

این همان چیزی است که ممکن است باعث آن خارش غیرقابل توضیح در پوست سر شما شود! آیا گاهی اوقات خارش پوست سر دارید؟ آیا هر زمان که دست‌هایتان را لای موهایتان می‌کنید، برجستگی، دلمه یا زخم روی سرتان احساس می‌کنید؟ ممکن است با نوعی بیماری پوست سر مواجه باشید. دریابید که پنج بیماری پوست سر که می

این همان چیزی است که ممکن است باعث آن خارش غیرقابل توضیح در پوست سر شما شود!

آیا گاهی اوقات خارش پوست سر دارید؟ آیا هر زمان که دست‌هایتان را لای موهایتان می‌کنید، برجستگی، دلمه یا زخم روی سرتان احساس می‌کنید؟ ممکن است با نوعی بیماری پوست سر مواجه باشید. دریابید که پنج بیماری پوست سر که می تواند علت خارش، بثورات، لکه های قرمز و دلمه باشد چیست.

درماتیت سبورئیک

به گفته متخصصان پوست، این وضعیت پوست سر بسیار شایع است. و همه احتمالاً یک بار آن را دیده اند. از آنجا که حتی اگر درماتیت سبورئیک ممکن است یک بیماری بسیار نادر به نظر برسد، در نوزادان به آن “کلاه گهواره” می گویند. اما بزرگسالان نیز می توانند آن را دریافت کنند. و برای بزرگسالان منجر به خارش پوست با شوره سر یا پوسته های چرب می شود. دلیل؟ استرس یا تغییرات در فصل. خوشبختانه، درمان های احتمالی وجود دارد. اگر مشکوک هستید که با سب درم سروکار دارید ، ممکن است بخواهید با یک متخصص پوست تماس بگیرید.

۱۰ ترفند جالب و مفید که شاید تا به حال به آنها فکر نکرده‌اید!

پسوریازیس

اگرچه این یک بیماری نادر پوست سر است، اما همه ممکن است به پسوریازیس مبتلا شوند. و این بدان معنی است که خارش پوست سر شما ممکن است ناشی از این وضعیت باشد. بنابراین، چگونه می دانید که آیا با پسوریازیس سر و کار دارید و نه فقط شوره سر؟ به گفته متخصصان پوست، پسوریازیس شامل لکه های پوسته پوسته صورتی است که باعث خارش، درد و گاهی خونریزی می شود.

فولیکولیت

یکی دیگر از بیماری های شایع پوستی فولیکولیت است. این عارضه به دلیل التهاب فولیکول های مو در پوست سر شما ایجاد می شود. فولیکولیت را می توان با برجستگی های کوچکی که ایجاد می کند تشخیص داد. این برجستگی های کوچک پر از چرک هستند و ممکن است به راحتی با آکنه اشتباه گرفته شوند.

با این رفتارها دیگران را به شدت عصبانی می کنید / آنقدر که با بودن شما عذاب می کشند

درماتوفیتوز

اگرچه کرم حلقوی معمولاً فقط در کودکان دیده می شود، بزرگسالان نیز گاهی اوقات به آن مبتلا می شوند. و به همین دلیل است که خوب است بدانید چگونه می توانید کرم حلقوی را شناسایی کنید. این یک عفونت مسری است و باعث ایجاد بثورات و لکه های طاسی در پوست سر می شود. بثورات معمولاً درد دارند و به صورت دایره ای (مانند حلقه) شکل می گیرند.

۹ کاری که افراد موفق هیچگاه صبح ها انجام نمی دهند

درماتیت تماسی آلرژیک

ACD بثورات دیگری است که روی  سر ایجاد می شود. این بثورات زمانی رخ می دهد که با چیزی که به آن حساسیت دارید تماس پیدا می کنید. اما همیشه این اتفاق نمی افتد. به همین دلیل است که تعیین علت واکنش آلرژیک شما دشوار است. بثورات می تواند دردناک باشد و می تواند دردناک باشد. موارد شدید گاهی اوقات با عفونت اشتباه گرفته می شود.

اگر علائمی را تجربه کردید، همیشه با پزشک یا متخصص پوست تماس بگیرید. به این ترتیب، می توانید نوع درمان مناسبی را برای وضعیت پوست سر که با آن درگیر هستید، پیدا کنید.

منبع : tips and tricks

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.