?>
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مرداد 1402 - 13:51
کد خبر : 18926

مسیح

۶ دلیل که چرا سیر واقعا برای شما مفید است!

۶ دلیل که چرا سیر واقعا برای شما مفید است!

سیر نه تنها بسیار خوشمزه است، بلکه بسیار سالم است! زمانی که در آشپزخانه مشغول غذا خوردن هستیم، اغلب یک یا دو حبه سیر به ظرفی که در حال پختن آن هستیم اضافه می کنیم. سیر می تواند طعم بسیاری از غذاها را افزایش دهد. مطمئناً، به شما نفس سیر می دهد، اما این یک قربانی کوچک

سیر نه تنها بسیار خوشمزه است، بلکه بسیار سالم است!

زمانی که در آشپزخانه مشغول غذا خوردن هستیم، اغلب یک یا دو حبه سیر به ظرفی که در حال پختن آن هستیم اضافه می کنیم. سیر می تواند طعم بسیاری از غذاها را افزایش دهد. مطمئناً، به شما نفس سیر می دهد، اما این یک قربانی کوچک است زیرا سیر نه تنها بسیار خوشمزه است، بلکه برای شما نیز بسیار مفید است. این ها چند پاسخ برای چرا هستند!

سیر سرشار از مواد معدنی و ویتامین است. این گیاه پیازدار حاوی ویتامین های A، B، B1، B3، B5، B6 و C و غیره است. همچنین حاوی مواد معدنی منگنز، فسفر، مس و کلسیم است.

۱. در برابر فشار خون بالا کمک می کند

آیا فشار خون شما خیلی بالاست؟ یک حبه سیر اضافی به شام ​​خود اضافه کنید. سیر تاثیر مثبتی بر قلب و عروق خونی شما دارد. تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه آدلاید نشان می دهد که سیر می تواند فشار خون بالا را درمان کند. گفته می شود که رگ های خونی بدن به دلیل سیر آرام می شوند و منبسط می شوند که گردش خون را بهبود می بخشد و فشار خون را کاهش می دهد. ظاهراً سیر می تواند فشار خون شما را بین هفت تا هشت درصد کاهش دهد.

۲. کنه و پشه را دفع می کند

هم پشه‌ها و هم کنه‌ها از بوی سیر بیزارند، اگرچه دانشمندان هنوز نتوانسته‌اند  علت این امر را تعیین کنند. تحقیقات نشان می دهد که اگر مقداری سیر را مستقیماً روی پوست خود بمالید، با نیش پشه بسیار کمتری مواجه خواهید شد. همچنین به خوردن مقداری از آن کمک می کند. محققان گروهی از افراد را در غذای خود از سیر زیاد استفاده کردند و گروهی دیگر اصلاً از سیر استفاده نکردند. بعداً، گزش کنه های یک گروه با گروه دیگر مقایسه شد. افرادی که در طول پنج ماه گذشته سیر زیادی خورده بودند نسبت به افرادی که سیر نخورده بودند کمتر گزش کنه داشتند.

۳. برای پوست شما مفید است

سیر حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که عملکرد ضد التهابی دارد. به علاوه، سیر دارای خواص ضد باکتریایی است، به این معنی که عملکرد ضد عفونی کننده و التیام بخش دارد. به همین دلیل است که گفته می شود اگر سیر زیاد بخورید، آکنه، زگیل و اگزما سریعتر بهبود می یابند.

۴. سیستم ایمنی شما را تقویت می کند

گفته می شود سیر برای سیستم ایمنی بدن مفید است. محققان دانشگاه پزشکی مریلند می‌خواستند بفهمند که آیا واقعاً چنین است یا خیر و تحقیقاتی انجام دادند. آنها دریافتند که اگر هر روز یک مکمل سیر به مدت دوازده هفته مصرف کنید، می توانید سرماخوردگی خود را تا ۶۳ درصد کاهش دهید. علاوه بر این، سرماخوردگی افرادی که مکمل مصرف می کردند به اندازه سرماخوردگی افرادی که دارونما مصرف می کردند، دوام نداشت.

۴. سیستم ایمنی شما را تقویت می کند

گفته می شود سیر برای سیستم ایمنی بدن مفید است. محققان دانشگاه پزشکی مریلند می‌خواستند بفهمند که آیا واقعاً چنین است یا خیر و تحقیقاتی انجام دادند. آنها دریافتند که اگر هر روز یک مکمل سیر به مدت دوازده هفته مصرف کنید، می توانید سرماخوردگی خود را تا ۶۳ درصد کاهش دهید. علاوه بر این، سرماخوردگی افرادی که مکمل مصرف می کردند به اندازه سرماخوردگی افرادی که دارونما مصرف می کردند، دوام نداشت.

سردرد، خشکی پوست و سوزش چشم دارید؟ بلافاصله این گیاه را برای خانه خود بخرید!

 

۵. می تواند به حذف خراش ها کمک کند

اگر ترکش در انگشت خود یا جای دیگری گرفتار شده است، می خواهید در اسرع وقت از شر آن خلاص شوید. در برخی موارد، یک جفت موچین برای برداشتن آن کافی است، اما ممکن است برای خرده های دیگر به چیزی بیشتر نیاز داشته باشید. دفعه بعد کمی از دردسر خود را نجات دهید و یک حبه سیر را روی ترکش قرار دهید و آن را با چسب نواری ببندید. سیر ترکش را از روی پوست شما پاک می کند.

۶. در برابر ریزش مو کمک می کند

برخی افراد قسم می‌خورند که سیر به ریزش مو کمک می‌کند. با مالیدن یک حبه سیر بر روی پوست سر، با قارچ ها مبارزه می کنید و گردش خون خود را بهبود می بخشید. این به نوبه خود باعث می شود که ریشه موهای شما بهتر تغذیه شود. البته باید توجه داشت که سیر در برابر ریزش موی ژنتیکی کمکی نمی کند، اما  اگر به دلیل کمبود ویتامین یا گردش خون بد دچار ریزش مو هستید، می تواند کمک کند. پس از مالیدن سیر به سرتاسر سر، موهای خود را بشویید.

منبع: tips and tricks 

سیر یکی از محبوب‌ترین ادویه‌جات در سراسر جهان است. این گیاه از خانواده لیله‌ایان است و دارای ساقه‌های فلزی و برگ‌های پهن و بلند است. محل تولید سیر از آسیا می‌باشد و از دیرباز در غذاها به دلیل خواص آن به کار گرفته می‌شده است.

سیر دارای خواص بسیاری است که به سلامتی بدن ما کمک می‌کند.

به عنوان مثال، سیر دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند سطح کلسترول خون را کاهش دهند و افرادی که دارای فشار خون بالا هستند،

می‌توانند از مصرف سیر برای کاهش فشار خون خود استفاده کنند.

همچنین سیر دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است و می‌تواند در مقابل بیماری‌هایی مانند سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی نیز مفید باشد.

 

در آشپزی، سیر به عنوان یک ادویه بسیار محبوب است که در بسیاری از غذاها مانند سالادها،

 

سس‌ها، سوپ‌ها، خوراکی‌ها و حتی نان‌ها به کار می‌رود. همچنین سیر را می‌توان خام یا پخته خورد

 

و در صورتی که از خوردن آن خجالت می‌کشید، می‌توانید از قرص‌های سیر یا کپسول‌های سیر استفاده کنید.

 

چند گیاه طبیعی و عصاره‌های گیاهی وجود دارند که ممکن است به جلوگیری از ریزش مو کمک کنند. برخی از این گیاهان عبارتند از:

 

۱. رزماری:

رزماری یکی از گیاهانی است که به عنوان درمانی برای ریزش موها به کار می‌رود.

این گیاه دارای خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی می‌باشد که می‌تواند ضد ریزش مو باشد.

۲. نعناع:

نعناع دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است که می‌تواند در جلوگیری از ریزش مو مفید باشد.

۳. آلوئه ورا:

آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی و تسکین دهنده است که می‌تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند.

۴. چای سبز:

چای سبز دارای خواص ضد اکسیدانی و ضد التهابی است که می‌تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند.

۵. روغن خراطیم:

روغن خراطیم دارای خواص تقویت کننده مو است و می‌تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند.

۶. روغن نارگیل:

روغن نارگیل دارای خواص تقویت کننده مو است و می‌تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند.

توجه داشته باشید که این گیاهان و روغن‌ها احتمالاً نتوانند به تنهایی ریزش مو را کاملاً جلوگیری کنند و بهتر است با پزشک خود در مورد استفاده از آنها مشاوره کنید.

بسیاری از گیاهان دارای خواص درمانی برای پوست هستند. در زیر، چند نمونه از گیاهانی که به پوست کمک می‌کنند آورده شده است:

۱. آلوئه ورا:

آلوئه ورا به دلیل خواص ضد التهابی، آنتی‌باکتریال و تسکینی خود، می‌تواند به درمان مشکلات پوستی مانند آفتاب سوختگی، جوش‌های آکنه‌ای، خشکی و التهاب‌های پوستی کمک کند.

۲. نعناع:

نعناع دارای خواص ضد التهابی، ضدعفونی کننده و تقویتی است که می‌تواند به درمان پوستهای چرب و سر دادن جوش‌های آکنه‌ای کمک کند.

۳. گل رز:

گل رز دارای خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی است که می‌تواند به درمان پوست‌های حساس و خشک کمک کند.

۴. زنجبیل:

زنجبیل دارای خواص ضد التهابی و آنتی‌باکتریال است و می‌تواند به درمان پوستهای چرب و جوش‌های آکنه‌ای کمک کند.

۵. چای سبز:

چای سبز دارای خواص ضد اکسیدانی و ضد التهابی است و می‌تواند به درمان پوستهای چرب و جوش‌های آکنه‌ای کمک کند.

۶. گیاه لاوندر:

گیاه لاوندر دارای خواص ضد التهابی، ضدعفونی کننده و آرام‌بخشی است و می‌تواند به درمان پوستهای آسیب دیده و جوش‌های آکنه‌ای کمک کند.

توجه داشته باشید که برای استفاده از گیاهان به عنوان درمان پوستی، بهتر است با پزشک و یا متخصص پوست مشورت کنید.

آیا استفاده از گیاهان برای درمان پوستی همیشه موثر است؟

استفاده از گیاهان برای درمان پوستی، ممکن است در برخی موارد موثر نباشد. علت این موضوع ممکن است به دلایل مختلفی باشد، از جمله:

۱- هر فردی دارای نوع پوست متفاوتی است و برخی از گیاهان ممکن است برای یک فرد موثر باشد، اما برای دیگری موثر نباشد.

۲- در برخی موارد، برای رسیدن به نتایج مطلوب، نیاز به استفاده مداوم از گیاهان و یا تهیه محصولاتی مانند روغن‌های گیاهی وجود دارد، که برای برخی افراد ممکن است زمان‌بر یا هزینه‌بر باشد.

۳- در برخی موارد، ممکن است علت مشکل پوستی عفونت با باکتری‌ها یا قارچ‌ها باشد که نیاز به درمان با داروهای ضدعفونی‌کننده دارد.

۴- در برخی موارد، ممکن است مشکل پوستی با علت‌های داخلی بدن مانند عوامل ژنتیکی، اضطراب، استرس و یا عدم تعادل هورمونی مرتبط باشد که نیاز به درمان با داروها و یا مشاوره پزشکی دارد.

بنابراین، برای درمان مشکلات پوستی، بهتر است با پزشک و یا متخصص پوست مشورت کرده و روش درمانی مناسبی را برای خود انتخاب کنید.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.