اکثر افراد غمگین تصور می کنند که شاد بودن باید در وجود شان باشد و مسئله شاد زندگی کردن، مهارتی نیست که آن را بیاموزند و بتوانند خودشان را تغییر دهند. بهتر است بدانید برخلاف نظر این عده، انسان ها تنها موجوداتی هستند که می توانند تصمیم بگیرند زندگی شادی داشته باشند یا زندگی شان را صرف انجام کار هایی کنند که آن ها را غمگین و افسرده می کنند.

بعضی دیگر از افراد نیز انگار به صورت ذاتی شاد و سرزنده هستند و در تمام لحظات، شاد و بدون هیچ غمی زندگی می کنند. همان طور که می دانید؛ زمان ‌هایی در زندگی وجود دارد که افراد نیاز دارند در اندوه سر کنند و با مسائل کنار بیایند. انسان‌ ها با هم تفاوت دارند و دوران نگرانی و اندوه آن ها و روش‌ های کنار آمدن با مشکلات ‌شان هم کاملا با یک دیگر متفاوت است. در ادامه ۱۰ روش برای خوشحال کردن دیگران را به شما آموزش دهد، با ما همراه باشید.

خوشحال کردن دیگران,چگونه یک نفر را خوشحال کنیم,چگونه یک نفر را شاد کنیم,

۱۰. شوخ طبع بودن

سعی کنید لبخند را به لب ‌دیگران بیاورید، به آن ها بگویید که برای‌ تان اهمیت دارند؛ این را با لبخند و جمله ‌ای محبت ‌آمیز به آن ها یادآوری کنید. با همین کار ساده می ‌توانید خوشحالی را در چهره‌ آن ها ببینید. بعد از این که مدت ‌ها درباره‌ مشکلات درد و دل کردید می‌ توانید با لطیفه‌ ها و داستان ‌های خنده‌ دار، فضا را عوض کنید. مهم نیست این لطیفه چقدر خنده‌ دار است، اگر آن را در زمان درست به کار ببرید، تأثیر خوبی می ‌گذارد. شاد کردن دیگران کاری است که  روی احساس آن ها اثر می گذارد بنابراین سعی کنید هر جور که شده روی احساس دیگران اثر بگذارید و آن ها را خوشحال کنید.

۹. سعی کنید شنونده خوبی باشید

اکثر افراد ناراحت یا مضطرب، به دنبال پاسخ و عکس ‌العمل فرد مقابل نیستند، فقط می ‌خواهند حرف ‌های شان شنیده شود و خود را خالی کنند. پس موقعیتی برای آن ها فراهم کنید که بتوانند با شما صحبت کنند و در مورد ناراحتی شان توضیح بدهند. شاید با انجام این کار آن ها احساس سبکی کنند و در نتیجه خوشحال شوند.

در هنگام در و دل کردن با شما، هرگز صحبت‌ های شان را قطع نکنید و اگر وقفه ‌ای در صحبت ‌شان ایجاد شد نظرات خود را به ابراز احساسات ساده، محدود کنید. در غیر این‌ صورت ممکن است شرایط را بدتر کنید. بهتر است حتی اگر نمی ‌دانید چطور رفتار کنید و موضوع چندان برای‌ تان اهمیت ندارد، باز هم خودتان را برای شنیدن مشکلات آن ها، مشتاق نشان بدهید. هر چه بیشتر به مشکلات آن ها توجه کنید، بیشتر احساس می ‌کنند که برای‌ تان اهمیت دارند.

خوشحال کردن دیگران,چگونه یک نفر را خوشحال کنیم,چگونه یک نفر را شاد کنیم,

۸. هدیه دادن را فراموش نکنید

هدیه دادن به دیگران می ‌تواند حال و هوای آن ها را حسابی عوض کند و به آن ها بفهماند که خود هدیه اهمیت زیادی ندارد؛ بلکه نفس این عمل، ارزشمند است. یک هدیه لزوما نباید گران ‌قیمت باشد یا حتی یک چیز فیزیکی باشد. می‌ توانید دیگران را با کوچک ترین هدیه و ساده ترین چیزها خوشحال کنید.

مثلا اشیای قدیمی و چیزهایی را که برای ‌تان مهم هستند، هدیه بدهید. این هدیه ‌ها بسیار تأثیرگذار و دوست‌ داشتنی هستند. چون شما مدت‌ زیادی آن ها را با دقت نگهداری کرده ‌اید و برای‌ تان ارزشمند می باشند.

۷. مغرور نباشید

برای خوشحال کردن دیگران، نه تنها نباید آدم مغروری باشید بلکه باید تا نظرتان را در مورد مسئله ‌ای نخواسته ‌اند سکوت پیشه کنید. حتما برای خودتان هم آزاردهنده است که در حال صحبت کردن کسی گوش بایستد و بدون این که از او بخواهید نظراتش را بیان کند.

شما خودتان متوجه خواهید شد چه زمانی به نظرات‌ تان احتیاج دارند، بنابراین بهتر است غیر از مواقع نیاز خود را زیاد آفتابی نکنید.

خوشحال کردن دیگران,چگونه یک نفر را خوشحال کنیم,چگونه یک نفر را شاد کنیم,

۶. کینه به دل نگیرید

بعد از بحث و جدل، کینه ‌ها و بدی‌ ها را از دل‌ تان دور کنید، به ‌خصوص زمانی که مشاجره بر سر موضوع بی ‌اهمیتی بوده است. باید در طی زمان یاد بگیرید که انسان بزرگی باشید و دل‌ تان را بزرگتر کنید.

این باعث می‌ شود دیگران شما را بیشتر تحسین کنند. البته قرار نیست ساده‌ لوح و ضعیف باشید و همه‌ بدی‌ های دیگران را ببخشید، اما به خاطر خوشحال کردن دیگران هم که شده، خیلی از بقیه کینه به دل نگیرید.

۵. الکی بحث نکنید

برای اثبات عقیده تان با افراد بی منطق بحث نکنید، به عقیده برخی از متخصصان؛ خنثی بودن یکی از روش های شاد تر بودن است. بحث نکردن باعث می شود که ۹۹ درصد انرژی تان را ذخیره کنید و از آن برای خوشحال کردن اطرافیان تان استفاده کنید.

عقاید درست تان را برای خودتان نگه دارید و اگر به آن ها اطمینان دارید برای اثبات درستی شان با کسی وارد بحث نشوید. زیرا بحث کردن، غم تان را از درک نشدن بیشتر می کند.

خوشحال کردن دیگران,چگونه یک نفر را خوشحال کنیم,چگونه یک نفر را شاد کنیم,

۴. به دیگران انرژی مثبت بدهید

میشه سعی کنید به اطرافیان خود انرژی مثبت بدهید. این روش بسیار ساده و در عین حال شگفت ‌انگیز است و در نهایت باعث خوشحالی افراد و خودتان می ‌شود. برای عزیزان و نزدیک ‌ترین افراد به خودتان، یادداشت ‌های عاشقانه و سرشار از انرژی مثبت بنویسید.

۳. کمک کردن به دیگران

به دیگران کمک کنید و انتظار این را که کمک تان جبران شود، فراموش کنید. کمک کردن بدون توقع به شاد شدن خودتان نیز کمک زیادی می کند. در حالی که اکثر افراد آن قدر اضطراب و نگرانی در زندگی خود دارند که نمی توانند به دیگران کمک کنند و یا به خود می گویند که زمانی که وقت اضافه پیدا خواهیم کرد کار خوبی برای شخصی انجام خواهیم داد.

این مطلب را از دست ندهید
۱۰ مورد از مهم ترین راه های ترک عادات بد

مدارکی وجود دارد که نشان می ‌دهد کمک و خوشحال کردن دیگران در واقع به سلامت روان خود فرد، کاهش اضطراب و حتی به سلامت فیزیکی شما نیز کمک می کند. اما مطمئن شوید که زیاده روی نمی ‌کنید، زیرا زیاده روی در کمک کردن و فشار آوردن به خودتان مطمئنا به ضرر سلامت شما خواهد بود. مهم است که شما با کمک‌ های کوچک شروع کنید. برای کمک به دیگران نیازی نیست شما وقت و هزینه زیادی صرف کنید.

خوشحال کردن دیگران,چگونه یک نفر را خوشحال کنیم,چگونه یک نفر را شاد کنیم,

۲. لبخند بزنید

یکی دیگر از مهم‌ ترین و ارزشمند ‌ترین هدیه‌ هایی که شما می ‌توانید هر روز به اطرافیان تان بدهید، همان لبخند زیبایی است که می ‌تواند بدون بهانه مهمان چهره شما شود و دیگران را خوشحال کند. فراموش نکنید که لبخند یکی از مهم ‌ترین چیزهایی است که باید دستاویزی باشد تا غم ‌های تان که طبیعی ‌ترین اسباب دنیا هستند را برای خودتان نگه دارید و شادی تان را با دیگران تقسیم کنید تا دنیا جای قشنگ ‌تری برای زندگی باشد.

آدم ‌هایی که لبخند می‌ زنند می ‌توانند حتی در گرمای تابستان حال و هوای دل تان را کمی بهاری کند. خودتان هم خیلی راحت و بدون هیچ هزینه‌ ای این لطف را در حق عزیزان تان و دیگران بکنید. زیرا اولین چیزی که باعث نفوذ در دل دیگران و بالا بردن محبوبیت شما می ‌شود همان روی‌ گشاده و لبخند است که هم حال اطرافیان را خوب می ‌کند و هم به‌ خاطر بازخورد مثبت آن‌ ها در روحیه خودتان تأثیر دارد.

۱. تعریف و تمجید از اطرافیان

تعریف کردن درست، باعث می شود دیگران احساس صمیمیت بیشتری با شما داشته باشند چون احساس مهم بودن می کنند و همین احساس باعث رضایت و خوشحالی آن ها می شود. پس تا جایی که امکان دارد وقتی که می خواهید از کسی تعریف کنید، وارد جزئیات شوید و از احساساتی که تجربه کرده اید بگویید؛ زیرا اکثر آدم ها دوست دارند نظر خود را به آن ها به صورت مفصل تر بگویید.

شما برای خوشحال کردن دیگران چه کارهایی انجام میدهید؟ با ما به اشتراک بگذارید