?>
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مرداد 1402 - 8:06
کد خبر : 7460

پانزده اشتباه آرایشی رایج که نمی دانستید و مرتکب می شوید

پانزده اشتباه آرایشی رایج که نمی دانستید و مرتکب می شوید
از این اشتباهات ساده و رایج در آرایش اجتناب کنید تا به شما کمک کند آرایش خود را به درستی و زیبایی هر چه تمام تر انجام دهید.

 

رایج ترین اشتباهات آرایشی و اشتباهات زیبایی

۱. شستن بیش از حد صورت

پاکسازی یا شستن صورت اولین و مهمترین مرحله در آرایش است. هر خانمی نوع پوست متفاوتی دارد و با افزایش سن، پوست ما دستخوش تغییرات زیادی می شود. اما هنگامی که کرم پودر را استفاده می کنید و متوجه پوست خشک و پوسته پوسته می شوید، نشانه آن است که باید شستشوی بیش از حد صورت خود را متوقف کنید.

ایده آل است که صورت خود را دو بار در روز بشویید – یک بار در صبح و یک بار در شب، قبل از خواب. بهتر است از یک پاک کننده ملایم و ملایم استفاده کنید. روغن های طبیعی پوست روی پوست شما معجزه می کنند و بدون دخالت صابون کار خود را انجام می دهند.

۲. آرایش کردن روی پوست خشک

آرایش کردن روی پوست خشک یکی از بزرگترین اشتباهات آرایشی است که می تواند چهره را کدر، ترک خورده، پیر و خسته نشان دهد. هر چیز خوب بر روی یک پایه محکم ساخته شده است، و در این مورد، یک  صورت به درستی مرطوب شده است . بنابراین، قبل از آرایش کردن، اطمینان حاصل کنید که صورت شما به درستی هیدراته شده است.

 

۳.آرایش کردن در محیطی با نورپردازی اشتباه

هنگامی که باید تصمیم بگیرید که چه چیزی برای آرایش شما مفید است و چه چیزی برای شما مفید نیست، باید آن را روی پوست خود در نور طبیعی آزمایش کنید. وقتی آرایش را در نور غیرطبیعی امتحان می کنید، متوجه خواهید شد که آنطور که انتظار داشتید جذاب به نظر نمی رسد. در بهترین نور ممکن آنچه را که برای شما مناسب است انتخاب کنید.

۴.تکنیک های اشتباه در آرایش کردن 

آرایش هنری  بسیار بیشتر از زدن رژگونه یا سایه چشم است. حتی اگر یک سایه خنثی بزنید، غیر طبیعی و نامناسب به نظر می رسد، مگر اینکه آن را به درستی ترکیب کنید. کلید داشتن  آرایش طبیعی  در تسلط بر هنر ترکیب کردن نهفته است. آرایشی که به خوبی ترکیب نشده باشد می تواند کاملاً خنده دار به نظر برسد. چند ویدیو و آموزش آرایش را به صورت آنلاین تماشا کنید و برای شروع روی چند برس خوب سرمایه گذاری کنید.

 

۵. استفاده نادرست از کانسیلر

زمانی که تصمیم می گیریم ابتدا فونداسیون استفاده شود یا کانسیلر، همیشه درگیری  ذهنی وجود دارد. پوشاندن عیوب پس از سفت شدن فونداسیون منطقی تر است، به این معنی که بهتر است از کرم پودر قبل از کانسیلر استفاده کنید. اما وقتی این کار را انجام می دهید، در اینجا دو نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

هرگز از محصول بیش از حد به طور همزمان در ناحیه مورد نظر استفاده نکنید. استفاده بیش از حد از کانسیلر روی حلقه های تیره شما را پیرتر نشان می دهد. راه صحیح برای پوشاندن سیاهی دور چشم این است که چند قطره کانسیلر را روی استخوان زیر چشم خود بچکانید و آن را مخلوط کنید. آن را مستقیماً روی حلقه های تیره قرار ندهید. می توانید از تکنیک لایه بندی نیز استفاده کنید. کمی روی لکه بمالید و بگذارید خشک شود و سپس یک لایه دیگر بمالید. همچنین می توانید از پودر سفت کننده بین لایه ها استفاده کنید.

شما نمی توانید از یک کانسیلر برای همه چیز استفاده کنید. کانسیلرها در رنگ های مختلفی موجود هستند که هر کدام کاربردهای متفاوتی دارند. کانسیلر با رنگ هلویی رنگ آبی را از بین می برد و بهترین گزینه برای مبارزه با سیاهی دور چشم است. رنگ سبز قرمز را از بین می برد، بنابراین باید از یک کانسیلر با رنگ سبز برای پنهان کردن جوش ها و لک ها استفاده کرد. کانسیلرهایی با رنگ زرد بهترین گزینه برای یکدست کردن قسمت های بزرگ پوست شما هستند. هنگامی که از این کانسیلرهای رنگی به عنوان اولین لایه استفاده کردید، باید آن را با کانسیلری که با رنگ پوست شما مطابقت دارد، دنبال کنید.

۶.از ابروها غافل نشوید 

ابروها چشم های زیبای شما را قاب می کنند که به قول معروف  پنجره های روح هستند. ابروهای منظم می توانند چشم ها را به زیبایی برجسته کنند. ابروهای پرپشت نامرتب به نظر می رسند. ابروهای نازک یا قورباغه‌ای شکل چشم‌های شما را هم جذاب نمی‌کنند و ظاهر شما را به کلی تغییر می‌دهند. ضروری است که به یک متخصص مراجعه کنید و در مورد نحوه فرم دادن به ابروهای خود مشاوره مناسب دریافت کنید .

باگذشت سالها، کم شدن ابروهای شما طبیعی است و بعد شروع به پرکردن آنها می کنید. با این حال، آخرین چیزی که می خواهید این است که کشیده و غیر طبیعی به نظر برسند. مداد ابرو بهترین کار را برای به شما ارائه ظاهر طبیعی دارد. شما باید به هر قیمتی از خطوط خشن اجتناب کنید.

۸. درخشش و زرق و برق ناخواسته

سایه‌های براق بسیار جذاب هستند، اما زمانی که از آن‌ها روی کل پلک استفاده کنید، می‌توانند به‌شدت براق و غیر طبیعی به نظر  برسند. از سایه چشم براق فقط در ناحیه داخلی چشم و برای بقیه از سایه مات استفاده کنید. در حالت ایده‌آل، از سایه‌های برهنه یا سایه‌هایی که چند درجه تیره‌تر از رنگ پوستتان هستند، استفاده کنید.

blank

 ۹.استفاده از خط چشم اشتباه

استفاده از خط چشم مشکی فقط در صورتی توصیه می شود که رنگ پوست تیره تری دارید، در غیر این صورت خشن به نظر می رسد. اگر رنگ پوست روشن تری دارید، بهتر است از آسترهای قهوه ای استفاده کنید. اگر موهای بلوند و چشمان آبی دارید، مشکی  ممنوع است.

در اینجا چند نکته در مورد نحوه استفاده از خط چشم وجود دارد :

  • همیشه یک رنگ روشن تر یا ظریف تر برای پلک های پایینی خود انتخاب کنید.
  • استفاده از لاینر روی خط اشک ایده خوبی نیست. در عوض، از یک مداد برهنه روی خط اشک خود استفاده کنید زیرا به باز کردن چشم‌هایتان کمک می‌کند و آنها را بازتر نشان می‌دهد.
  • برای داشتن ظاهری طبیعی تر، بهتر است آن را فقط به سه چهارم پلک بالایی بمالید.
  • کشیدن خطوط خشن و نشانگر مانند بی معنی است. برای داشتن ظاهری طبیعی، به جای آسترهای مایع از خط مدادی استفاده کنید.

blank

۱۰. اشتباهات ریمل

اول از همه، باید از ریملی استفاده کنید که دو درجه تیره تر از رنگ ابروی شما باشد. هرگز بیش از دو لایه ریمل نزنید، در غیر این صورت مژه های شما به شدت توده به نظر می رسند. ریملی که ۳ تا ۴ ماه از عمر آن می گذرد نیز در نهایت روی مژه های شما به شدت توده به نظر می رسد.

به همان صورتی که روی مژه های بالایی خود می زنید از ریمل برای مژه های پایینی خود استفاده نکنید. جمع می شود و مژه های پای عنکبوتی شما را می دهد. در عوض، ریمل را به صورت عمودی نگه دارید و اعمال کنید.

ریمل ضد آب بدیهی است که شگفت انگیز است و به احتمال زیاد شما تمایل به سرمایه گذاری روی آن خواهید داشت و فقط از آن استفاده می کنید. اما، خیلی ایده خوبی نیست. پاک کردن ریمل ضد آب بسیار سخت تر است و استفاده و برداشتن آن می تواند به طور جدی روی مژه های شما تأثیر بگذارد. مژه های شما ممکن است زودتر پژمرده شوند. اگر مجبور به استفاده از ریمل ضد آب هستید، مطمئن شوید که این کار را فقط در ماه های تابستان انجام می دهید .

blank

۱۱. اشتباهات برنزه کردن

برنزه قرار نیست روی بوم صورت شما جاروب شود. ایده برنز کننده این است که از آن دقیقاً در جایی استفاده کنید که نور خورشید به طور طبیعی به صورت شما برخورد می کند. اطمینان حاصل کنید که برنز خود را فقط روی استخوان گونه، بالای پیشانی و خط فک خود بزنید. اگر این کار را به درستی انجام دهید، متوجه خواهید شد که در واقع عدد ۳ را در دو طرف صورت خود می کشید.

blank

۱۲.مشکلات خط لب

خطوط تند لب هنگام آرایش بدترین کاری است که می توانید با خودتان انجام دهید. روی لب های خود خط تیز و نازکی نکشید تا آنها را مشخص کنید. این یکی از بزرگترین خطاها است. همچنین، اگر خط رژ لبی تیره با رنگ رژ لب روشن‌تر انتخاب کرده باشید، ممکن است لب‌های شما عجیب به نظر برسید. آنها برای مشخص کردن لب های شما هستند و نه ایجاد خط مرزی در اطراف آنها.

برای جلوگیری از حجم دهی رژ لب از خط لب استفاده می کنید . اگر طرحی خشن بکشید، محو می شود و باعث می شود لب های شما وحشتناک به نظر برسند. ایده این است که به خوبی ترکیب شوند. برای بهترین نتیجه، طرحی لکه دار بکشید، تقریباً مانند اینکه با مداد روی لب های خود سایه می زنید. یکی دیگر از تکنیک های صحیح این است که طرح کلی را بکشید و سپس کل لب های خود را با خط لبی که با سایه رژ لب شما مناسب است پر کنید و سپس با رژ لب روی آن بروید.

blank

۱۳.رنگ رژ لب چسبنده

یک رژ لب می تواند ظاهر شما را بسازد یا آن را بشکند. به رنگ هایی که طبیعی هستند و متناسب با رنگ پوست شما هستند پایبند باشید. سایه های تیره می توانند چسبناک به نظر برسند. آنها همچنین شما را بسیار مسن تر از آنچه هستید نشان می دهند. اگر به دنبال رنگ های تیره هستید، مطمئن شوید که بقیه آرایش شما روشن است.

blank

۱۴.فتیش پودر صورت

به نظر می رسد پودر صورت یک پایان آرایش عالی برای قفل کردن همه چیز و حفظ درخشش است. اما، همچنین می تواند شما را مسن نشان دهد. باور کنید یا نه، پودر صورت بر خطوط ظریف و چین و چروک تاکید می کند. بهتر است آن را فقط در T-zone خود استفاده کنید و سعی کنید با افزایش سن به طور کامل از آن اجتناب کنید.

blank

۱۵.گونه های دلقک

بدون استفاده مناسب، رژگونه می تواند شما را شبیه یک دلقک کند. هر زمان که رژگونه می پوشید، از کرم پودر استفاده کنید. در غیر این صورت، رنگ روی گونه های شما خیلی سفت می شود. و مطمئن شوید که برس را در محصول بچرخانید، مقدار اضافی آن را بردارید و سپس روی صورت خود بمالید. در غیر این صورت، بیش از حد محصول را انتخاب می‌کنید و در نهایت به نظر می‌رسید که زیاده روی کنید.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.