?>
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 - 8:28
کد خبر : 15383

۱۱ حقیقت جالب در مورد برج ایفل که نمی دانید

۱۱ حقیقت جالب در مورد برج ایفل که نمی دانید

برج ایفل نماد نهایی پاریس است که بر فراز شهر با ساختار مشبک متمایز خود که به سمت بالا به سمت آسمان منحنی می شود، بر فراز شهر قرار دارد.  برج ایفل که زمانی بلندترین ساختمان جهان بود ، در قرن بیستم به نمادی از نبوغ و مدرنیته تبدیل شد. از آن زمان، این نماد تاریخی و تکرار نشدنی پاریس

برج ایفل نماد نهایی پاریس است که بر فراز شهر با ساختار مشبک متمایز خود که به سمت بالا به سمت آسمان منحنی می شود، بر فراز شهر قرار دارد. 

برج ایفل که زمانی بلندترین ساختمان جهان بود ، در قرن بیستم به نمادی از نبوغ و مدرنیته تبدیل شد.

از آن زمان، این نماد تاریخی و تکرار نشدنی پاریس است که سالانه میلیون ها گردشگر را به خود جذب می کند. همچنین می‌توان آن را از قسمت‌های زیادی از پاریس دید و آن را به یک نماد مهم برای مردمی که در آنجا زندگی می‌کنند تبدیل می‌کند.

ما  در دانستی های سایت چمدون نگاهی به برخی از جذاب ترین و غیرمعمول ترین حقایق در مورد برج ایفل می اندازیم تا این شگفتی مهندسی معماری را جشن بگیریم.

۱.برج ایفل blankتوسط گوستاو ایفل طراحی شده است

 

برج ایفل توسط مهندس محترم گوستاو ایفل طراحی شده است که کارگاهی شلوغ را در Levallois Perret در نزدیکی پاریس اداره می کرد. شرکت مهندسی او در چارچوب‌های فلزی تخصص داشت، که بسیاری از آن‌ها دارای همان فلزات مشبک متمایز بودند که در برج ایفل دیده می‌شد. برخی از برجسته‌ترین سازه‌های او عبارتند از راه‌راه پورتو در پرتغال، ویاداکت دو گارابیت در فرانسه، و چارچوب فلزی مجسمه آزادی . ایفل برنده یک مسابقه آزاد برای طراحی برج ایفل شد که قرار بود در نمایشگاه جهانی پاریس در سال ۱۸۸۹ افتخاری شد.

۲. تکمیل آن ۲۲ ماه طول کشید

 

ساخت برج ایفل حدود ۲۲ ماه طول کشید تا تکمیل شود، یک شاهکار قابل توجه برای آن زمان، زمانی که کارگران ماشین‌ها و ابزارهای امروزی بسیار کمتری داشتند. به طور معجزه آسایی، با توجه به اینکه کارگران باید از ارتفاعات بالا می رفتند، هیچ کس در طول ساخت برج کشته یا آسیب نشد.

تخت جمشید و ۵ حقیقت اعجاب انگیز

۳.  از آهن ساخته شده است

برج ایفل germaine krull
برج ایفل، فلز اثر Germaine Krull، ۱۹۲۷، از طریق موزه جی پل گتی، لس آنجلس

گوستاو  ایفل به تولید آثار تاریخی آهنی که می توانستند در هر شرایط آب و هوایی مقاومت کنند، شهرت داشت و برج ایفل نیز از این قاعده مستثنی نبود. او از نوع خاصی از آهن برای برج به نام «آهن حوضچه» استفاده کرد که از Pompey Forges در شرق فرانسه گرفته شده بود. نام این آهن برگرفته از فرآیند پالایش یا «پودل کردن» فلز است که کربن اضافی را پس از ذوب سنگ معدن از بین می‌برد. گوستاو استدلال می کرد که این نوع آهن قوی ترین و مستحکم ترین مصالح ساختمانی در جهان شده است .

۴.  سه طبقه دارد

 

برج ایفل در مجموع دارای سه طبقه است که همه آنها برای بازدیدکنندگان باز است. دو طبقه اول از طریق پله ها و آسانسور قابل دسترسی هستند، در حالی که سطح بالا یا قله باید با پله ها بالا رود. دو طبقه اول دارای رستوران ها و کافه ها هستند، در حالی که در هر سطح یک سکوی رصدی برای تماشای شهر پاریس از بالا وجود دارد.

۵. به اندازه یک قطار باری سنگین است

نمایشگاه برج ایفل Champs de Mars Paris 1889
برج ایفل و ساختمان های نمایشگاهی در Champ de Mars که از تروکادرو، نمایشگاه پاریس، ۱۸۸۹ از طریق کتابخانه کنگره، واشنگتن دیده می شود

شاید تعجب آور نباشد که وزن برج پاریس به طرز چشمگیری بالاست و تقریباً با وزن کل یک قطار باری وارد می شود. در مجموع، برآوردها حاکی از آن است که حدود ۱۰۱۰۰ تن است. اسکلت فلزی به تنهایی حدود ۷۳۰۰ تن وزن دارد، در حالی که لایه ضخیم رنگ محافظ روی سطح آن ۶۰ تن است .

موراماسا کاتانا: افسانه های وحشتناک شمشیر شیطانی

۶.ایفل باید هر ۷ سال یکبار رنگ آمیزی شود

رنگ آمیزی مجدد برج ایفل
رنگ آمیزی مجدد برج ایفل.

 

طبق دستورات دقیق گوستاو ایفل، برج ایفل باید هر ۷ سال یکبار با یک لایه ضخیم رنگ محافظ رنگ آمیزی شود تا از آهن در برابر اثرات خورنده آب و هوا محافظت شود. دولت پاریس در طول یک قرن گذشته به این شرایط پایبند بوده است که یکی از دلایلی است که امروزه در چنین شرایط بکر ظاهر می شود. در طول سال ها، برج با رنگ های مختلف رنگ آمیزی شده است ، از سایه اصلی قرمز مایل به قهوه ای تا زرد روشن. در سال ۱۹۶۸، رنگ آمیزی مخصوص رنگ آمیزی به نام “برج ایفل قهوه ای” توسط فرانسوی ها پذیرفته شد که هنوز هم استفاده می شود.

 ۷.هنرمندان به  برج ایفل اعتراض کردند

نمایشگاه جهانی برج ایفل
برج در طول نمایشگاه جهانی پاریس

 

این برج در زمان خود به طور جهانی توسط پاریسی‌ها پذیرفته نشد – در واقع، گروهی متشکل از ۳۰۰ هنرمند و دانشگاهیان با اعتراض خشمگینانه خواستار حذف فوری آن شدند و از برج به عنوان “… برج ایفل بی فایده و هیولا” یاد کردند و آن را شبیه به یک دودکش سیاه غول پیکر کارخانه.

۸. دارای ظرفیت بازدید کننده محدود است

 

برج ایفل ممکن است یک بنای تاریخی سنگین باشد، اما هنوز هم ظرفیت محدودی برای بازدیدکنندگان ۵۰۰۰ نفر دارد که به دلیل شکل مخروطی برج، می‌توان به طور همزمان در سطوح مختلف تقسیم شود. اولین و بزرگترین سطح می تواند وزن ۳۰۰۰ نفر را تحمل کند، سطح دوم باریک تر است و می تواند حدود ۱۶۰۰ نفر را در خود جای دهد، در حالی که سطح بسیار کوچکتر می تواند تنها ۴۰۰ نفر را در خود جای دهد. 

۹.زمانی بلندترین ساختمان جهان بود

عکس امروزی برج ایفل
 

برج ایفل در اواخر قرن نوزدهم بخشی از “مسابقه به سوی آسمان” بود و در سال ۱۸۸۹ با ارتفاع ۹۸۶ فوت  رکورد بلندترین ساختمان جهان را به نام خود ثبت کرد. با این حال، تنها به مدت چهار دهه در رتبه اول باقی ماند و پس از آن هر دو ساختمان کرایسلر و پس از آن ساختمان امپایر استیت رکوردهای جدیدی را ثبت کرد .

۱۰. ماکت کوچکتر برج های ایفل در سرتاسر جهان وجود دارد

 

این برج امروزه به قدری معروف است که مجموعه ای از برج های ماکت کوچک با همین طرح در شهرهای سراسر جهان ساخته شده است. اینها شامل لاس وگاس، توکیو، برزیل، ریگا و سیدنی است و اخیر در شهر ملایر در کشور خودمان هم درست شده است .

۱۱. برج ایفل در آستانه المپیک ۲۰۲۴ طلایی می شود

 

در سال ۲۰۲۴، همزمان با المپیک ۲۰۲۴ پاریس، برج ایفل با رنگ طلایی بازسازی می شود. کار رنگ آمیزی مجدد یکی از گسترده ترین بازسازی های برج در ۱۳۰ سال گذشته خواهد بود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.