?>
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مرداد 1402 - 16:39
کد خبر : 12445

برخی مشکلات مردان پس از طلاق/زندگی بعد از طلاق برای مردان چندان هم خوشآیند نیست

برخی مشکلات مردان پس از طلاق/زندگی بعد از طلاق برای مردان چندان هم خوشآیند نیست

زندگی بعد از طلاق برای مردان معمولاً بهتر و راحت‌تر است. زندگی بیشتر از خودشان و کارشان، به دور از خانواده و فضای خانگی است. مردان پس از طلاق به راحتی می‌توانند در خارج از خانه با دوستان و همکاران خود وقت بگذرانند و بدون محدودیت زمانی و ازدحام خانواده، به سر کار خود بروند

زندگی بعد از طلاق برای مردان معمولاً بهتر و راحت‌تر است. زندگی بیشتر از خودشان و کارشان، به دور از خانواده و فضای خانگی است. مردان پس از طلاق به راحتی می‌توانند در خارج از خانه با دوستان و همکاران خود وقت بگذرانند و بدون محدودیت زمانی و ازدحام خانواده، به سر کار خود بروند و به هوای خود با دوستان و همراهان خود سفر کنند.

به عنوان مقابله با این مسئله، زنان بعد از طلاق معمولاً مجبور به پرورش فرزندان هستند و باید مسئولیت خانه و کار خود را به عهده بگیرند. بیشتر اوقات زنان پس از طلاق با محبوبیت کمتری در جامعه مواجه هستند و باید با فشارهای اجتماعی و رفتارهای بی‌توجه دیگران مبارزه کنند. همچنین، پس از طلاق زنان معمولاً با مشکلات مالی و روانی مواجه هستند که می‌تواند زندگی آن‌ها را دچار مشکل کند. در نتیجه، زنان باید برای پیدا کردن تعادل بین زندگی شخصی و شغلی به شدت تلاش کنند.

باید توجه داشت که زندگی بعد از طلاق برای مرد با زندگی پس از طلاق برای زن بسیار متفاوت می باشد چرا که هر دو پس از جدایی موقعیت های متفاوتی با هم داشته و سبک زندگی شان هم با یکدیگر فرق می کند..به طور کل نحوه زندگی مردان بعد از طلاق متفاوت از زنان می باشد که لازم است در اینباره تا حدودی صحبت کنیم.

blank

طرز زندگی بعد از طلاق برای مرد

عموما هر یک از مردان زندگی پس از طلاق را به اشکال متفاوت می بینند فرضا برخی مردان زندگی پس از طلاق را آزادی می دانند و برخی پس از طلاق نیز دچار احساساتی منفی می شوند.

لذا گاهی مردان پس از طلاق به حدی دچار آسیب روحی می شوند که دست به خودکشی زده و یا به سراغ سوء مصرف مواد مخدر و نوشیدنی های الکلی می روند.

از جمله برخی مشکلات طلاق در مردان عبارتند از:

  • نا امیدی
  • افزایش وزن
  • رفتارهای مخرب و خطرناک
  • افسردگی
  • اضطراب
  • خودکشی
  • سوء مصرف مواد مخدر
  • مصرف نوشیدنی های الکلی
  • و..

لذا در ادامه بیشتر به این موضوع اشاره می کنیم.

۱. چطور می توان بهترین راه را برای مردان پس از طلاق پیدا کرد؟

طلاق یکی از مواردی است که ممکن است مردان با آن مواجه شوند و پس از آن به دنبال راهی برای شروع مجدد زندگی باشند. برای پیدا کردن بهترین راه برای پس از طلاق، اولین قدم تلاش برای تجدید نظر در زندگی است. مردان باید به دنبال روش های جدید برای ارتباط برقرار کردن با دیگران، پیدا کردن علایق و سرگرمی های جدید و تلاش برای ساختن یک زندگی موفق و خوشبخت باشند. همچنین، کمک از روانشناسان و مشاوران نیز می تواند بسیار مفید باشد و به مردان کمک می کند تا با تجربه های خود از طلاق مواجه شوند و مشکلات خود را حل کنند.

۲. چگونه می توان از افسردگی و اضطراب پس از طلاق جلوگیری کرد؟

طلاق یکی از مهمترین و پرتنش ترین رویدادهای زندگی است که ممکن است باعث افسردگی و اضطراب شود. برای جلوگیری از این احساسات، می توان روی خودکنترل و مدیریت احساسات کار کرد. این شامل مراقبت از خود و سلامتی، تمرین تمرکز و مدیتیشن، ارتباط با دوستان و خانواده، و یافتن فعالیت هایی است که لذت بخش و مفید هستند. همچنین، بهتر است با مشاوره یا روانشناس صحبت کنید تا بهترین راه حل برای مواجهه با این احساسات پیدا کنید. هرچند که این فرآیند طولانی و پرتلاطم است، اما با شکیبایی و تلاش می توان از افسردگی و اضطراب پس از طلاق جلوگیری کرد.

۳. آیا ورزش و تغذیه مناسب می تواند به مردان پس از طلاق کمک کند؟

طلاق یکی از پر شدت ترین تجربه های زندگی برای مردان است. در این موقعیت، ورزش و تغذیه مناسب می تواند به آنها کمک کند تا به مشکلات روحی و جسمی خود پی ببرند. ورزش و تغذیه صحیح می تواند بهبود روحی، کاهش استرس، افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس، و کمک به کنترل وزن و بهبود عملکرد جسمانی منجر شود. به طور کلی، ورزش و تغذیه مناسب می تواند نقش مهمی در بهبود کیفیت زندگی پس از طلاق مردان داشته باشد.

۴. چطور می توان از سوء مصرف مواد مخدر و نوشیدنی های الکلی در مردان پس از طلاق جلوگیری کرد؟

سوء مصرف مواد مخدر و نوشیدنی های الکلی در مردان پس از طلاق یکی از مشکلاتی است که می تواند باعث ایجاد مشکلات جدی در زندگی شخصی و اجتماعی آنها شود. برای جلوگیری از این مسئله، باید به اهمیت آگاهی و آموزش شخصیتی در مردان توجه کرد. آموزش مهارت های مقابله با استرس و اضطراب، مهارت های ارتباطی و اعتماد به نفس، نقش بسیار مهمی در جلوگیری از سوء مصرف مواد مخدر و نوشیدنی های الکلی در مردان پس از طلاق دارد. همچنین، باید تفکری سازنده و مثبت درباره زندگی پس از طلاق برای آنها ایجاد کرد. افزایش فرصت های شغلی، تشویق به فعالیت های ورزشی و فرهنگی و ایجاد روابط اجتماعی مفید، نقش مهمی در جلوگیری از سوء مصرف مواد مخدر و نوشیدنی های الکلی در مردان پس از طلاق دارد.

۵. آیا پشتیبانی از خانواده و دوستان می تواند به مردان پس از طلاق کمک کند؟

طلاق برای هر فردی سخت و ناراحت کننده است، اما برای مردان به دلیل فشارهای فرهنگی و اجتماعی بیشتری که به آنها وارد می شود، ممکن است بسیار سخت تر باشد. در این شرایط، پشتیبانی از خانواده و دوستان می تواند به آنها کمک کند تا کمتر ناراحت شوند و به سرعت از این دوره سخت عبور کنند. این پشتیبانی می تواند شامل ارائه مشاوره، حمایت روحی و حتی کمک مالی باشد. به طور کلی، پشتیبانی از خانواده و دوستان می تواند به مردان پس از طلاق کمک کند تا به سرعت به زندگی عادی خود بازگردند.

 

برخی مشکلات مردان پس از طلاق

واقعیت جامعه این است که متاسفانه عموما تصور می کنند پس از طلاق نیز تنها زن دچار آسیب و مشکل می شوند در صورتی که اغلب مردان هم پس از طلاق آسیب دیده و با مشکلاتی مواجه می شوند که به برخی از آن ها اشاره می نماییم:

  • احساسات غم و اندوه از جمله احساس تنهایی و دوری از جمع، احساس گناه و..
  • ترس از جذاب نبودن پس از طلاق
  • کاهش اعتماد به نفس در مردان
  • کاهش عزت نفس
  • عدم توانایی ارتباط موثر با بانوان پس از طلاق و جدایی
  • کاهش انگیزه در مردان
  • افکار خودکشی و گاها اقدام به آن
  • کاهش میزان درآمد به سبب فکر و خیال و ناراحتی و..
  • بروز مشکلات و ناراحتی های جنسی مثل عدم تامین نیاز جنسی به مانند قبل
  • مشکل در مدیریت جنبه ها و ابعاد مختلف زندگی
  • وجه اجتماعی مرد پس از طلاق متفاوت با قبل می گردد
  • ترس مردان از شنیدن کلمه مطلقه بودن
  • ترس از قضاوت های اطرافیان
  • عدم دریافت توجه و محبت از اطرافیان به مانند قبل
  • امکان وارد شدن به روابط اشتباه و ناکارآمد
  • مشکلات ازدواج
  • و..

بنابراین درمی یابیم که زندگی بعد از طلاق برای مردان به راحتی نبوده و اغلب ایشان پس از جدایی همسر علاوه بر احساسات نامطلوب نیز ممکن است زندگی شخصی و کاری شان مختل گردد.

زندگی بعد از طلاق برای مرد

مردان پس از طلاق چگونه آسیب نبینند؟

نیاز است به نکاتی اشاره کنیم که کمک می کنند مردان پس از طلاق دچار آسیب نشده و یا حداقل میزان ناراحتی و مشکل را تحمل کنند تا زندگی شان دچار اختلال نگردد.

به خودتان زمان بدهید

نیاز است که مردان پس از جدایی از همسر مورد علاقه خود تا مدتی به خودشان زمان بدهند تا بتوانند پس از درک ماجرا و اتفاقی که افتاده واقعیت را بپذیرند و بتوانند از میزان ناراحتی های خود کم کنند..

بنابراین مهم است که مرد پس از طلاق به جای تمرکز بر پیدا کردن مقصر نیز به این فکر نمود که پس از جدایی چگونه به ادامه زندگی بپردازد و بیشتر از قبل پیشرفت کند..چگونه احساس بهتری داشته باشد و وابستگی اش را به آدمی که روزی همسرش بوده کم کند و..

به طور کل در زندگی بعد از طلاق برای مردان، مهم است که مرد بپذیرد ممکن است آسیب ها و احساساتی مثل غم را پس از جدایی تجربه کند و نباید خود را سرزنش کرده و یا بازخواست کند بلکه تنها نیاز است برای بهتر کردن حال خود با کار کردن روی مهارت ها و..احساسات غم را از خود دور سازند.

باید توجه داشت مصرف نوشیدنی های الکلی و یا دیگر راهکارهای نامناسب، تنها حال وی را به طور موقت بهتر کرده و در طی زمان احساسات منفی مرد مجددا شدیدتر بر وی رخنه می کنند بنابراین نیاز است مرد از راه های سریع برای فراموش کردن همسر یا بهبودی اجتناب نماید.

در طول این زمان مردان باید اشتباهات خود را چه به صورت فردی و یا چه در اجتماع را برای خود یادآور شده و با مهارت آموزی این اشتباهات را در خود کاهش دهند فرضا پرخاشگری، حسادت و..تا در رابطه بعدی شان این اشتباهات مجددا سبب بروز مشکل نگردد..

تنها فکر کردن به اشتباهات نمی تواند آن ها را برطرف سازد بلکه مردان باید به مهارت آموزی پرداخته و پس از پذیرش اشتباهات خود به حل و برطرف کردن آن ها بپردازند.

این مقاله هم بخوانید  اعتیاد به رابطه جنسی و زناشویی (تعریف و راهنمایی)

دوری از دیگران را تنها راه نجات ندانید

برخی مردان تصور می کنند پس از طلاق هر چه ارتباط خود را با دیگران قطع کنند و یا از آن ها دوری کنند بهتر است چرا که از پرسش های دیگران و یا شنیدن حرف های ایشان می ترسند در حالی که هر چه ایشان از دیگران دوری کنند افکار منفی بیشتر به سراغشان می آید و این نیز می تواند سبب بروز آسیب های روحی بر ایشان گردد.

همانطور که پیشتر بیان نمودیم نیاز است که مردان اشتباهات خود را به خوبی برطرف سازند و پس از بهتر شدن وضعیت روحی جسمانی خود و کاهش میزان اشتباهاتشان با کمک روانشناس وارد رابطه جدید شوند.

مهم است که مردان به خودشناسی پرداخته و خود و نیازها و علاقمندی هایشان را بهتر بشناسند تا بتوانند انتخاب خوبی برای شروع زندگی و ازدواج مجددشان داشته باشند.

وارد هر رابطه ای نشوید

برعکس مورد قبلی برخی مردان پس از طلاق و جدایی نیز تنها راهی که می تواند حالشان را بهتر سازد را ارتباط با سایر بانوان می دانند.

در حالی که مردان باید به خودشان زمان داده و بلافاصله پس از جدایی وارد رابطه جدیدی نشوند چرا که میزان احتمال آسیب رسی مجدد نیز افزایش می یابد.

از روانشناس مشاور کمک بگیرید

خوب است که مردان پس از جدایی نیز از جلسات مشاوره پس از طلاق بهره مند شوند چرا که صحبت با روانشناس می تواند به ایشان کمک کند تا احساسات غم و اندوه خود را به جای انکار به خوبی نشان دهند و اتفاقی که افتاده را بپذیرند.

زندگی بعد از طلاق برای مردان ممکن است گاهی سخت باشد چرا که مردان ناراحتی ها و احساسات منفی خود را خیلی کم بروز می دهند به همین سبب نیاز است حتما به روانشناس مراجعه نمایند تا در طی این جلسات احساس و حال بهتری را تجربه کرده و بتوانند پس از خودشناسی و زمان مناسب در صورت نیاز وارد رابطه جدیدی بشنوند.

تغذیه مناسب

مصرف مواد غذایی نامناسب و یا به طور کل تغذیه غیر اصولی می تواند سبب بروز افکار منفی شدیدتری بر مردان گرداند بنابراین مهم است که در طی این زمان که مرد همچنان به دنبال بهبود وضعیت روحی روانی خود می باشد از مصرف مواد غذایی نامناسب و حتی غذاهای فست فودی اجتناب ورزند.

ورزش و تحرک

بهتر است به دنبال سبک زندگی بهتری برای خود بود..مردان می توانند به هنگام تنهایی ورزش کرده و با تحرک و ورزش علاوه بر احساس شادی و نشاط، به وزن ایده آل خود هم برسند..

ورزش می تواند احساساتی مثل افسردگی، گوشه گیری و..را در مردان پس از طلاق کاهش دهد.

و..

به طور کل توصیه می کنیم مردان حتما از روانشناسی مجرب و متخصص کمک گرفته و با ایشان صحبت نمایند تا بتوانند به حال روحی بهتری دست یافته و در صورت نیاز انتخاب درستی را برای شروع زندگی مشترک مجدد داشته باشند.

بدین جهت می توان با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نمود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.