?>
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 شهریور 1402 - 9:50
کد خبر : 13126

حکم خیانت زن به شوهر چیست؟ | آیا زن پس از خیانت به همسر خود حرام خواهد شد؟

حکم خیانت زن به شوهر چیست؟ | آیا زن پس از خیانت به همسر خود حرام خواهد شد؟

متأسفانه امروز یکی از جرم های شایع که ما در جامعه با آن رو به رو هستیم و بخشی از پرونده های محاکم قضایی به آن اختصاص دارد پرونده های خیانت می باشد که در اکثر موارد یکی از طرفین به همسر خود خیانت کرده است که عوامل متعددی باعث انجام این عمل قبیحانه می

متأسفانه امروز یکی از جرم های شایع که ما در جامعه با آن رو به رو هستیم و بخشی از پرونده های محاکم قضایی به آن اختصاص دارد پرونده های خیانت می باشد که در اکثر موارد یکی از طرفین به همسر خود خیانت کرده است که عوامل متعددی باعث انجام این عمل قبیحانه می شود عواملی مثل عدم رضایت طرفین نسبت به ازدواج با یک دیگر یعنی یکی از طرفین به اجبار و فشار تن به ازدواج داده است، یا در بعضی از موارد اختلاف بالای سنی طرفین که موجب عمل خیانت می شود، همچنین یکی دیگر از علل خیانت عدم رضایت از زندگی زناشویی می باشد یکی از مهم ترین علت های خیانت نا آشنا بودن طرفین در برقراری روابط عاطفی با یکدیگر است و در مواردی هم علت خیانت مسائل مالی و اقتصادی می باشد در بعضی از موارد هم مشکلات روحی و روانی و بعضاً حتی مشکلات فیزیکی افراد منجر به وقوع عمل قبیح و طرد شده خیانت، که نه تنها در جامعه ما که یک کشور اسلامی هستیم تقبیح شده بلکه در اکثر کشورهای جهان چه مسلمان و چه غیر مسلمان عمل خیانت ناپسند و قبیح محسوب می شود.

ما امروز در این مقاله می خواهیم در مورد مصادیق خیانت و حکم و مجازات خیانت زن به شوهر که در قانون مجازات اسلامی تعیین شده است توضیحاتی را به اختصار در اختیار شما عزیزان آرائه بدهیم.

خیانت چه از سوی زن باشد و چه از سوی مرد جرم است و قانون برای خیانتکاران به یک اندازه عواقب در نظر گرفته است این عمل کثیف از طرف هرکدام از اعضا باشد سبب از بین رفتن زندگی طرفین خواهد شد. خیانت علاوه بر اینکه از لحاظ قانونی جرم است برای شخص خائن هم آسیب های بی شماری دارد از جمله اینکه پس از، از بین رفتن زندگی آن ها موجب میشود که دیگر شخص را قبول نداشته باشند و حتی ممکن است باعث طرد شدن وی از خانواده نیز شود.

انواع خیانت زن به شوهر

خیانت زن به مرد، صورت‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد؛

اولین خیانتی که زن میتواند در حق مرد خود بکند خیانت اقتصادی است که بدون اجازه ی وی و بدون اطلاع زوح خود در اموال او دست ببرد و یا آن ها را بفروشد و در هرصورت به همسر خود صدمه برساند.

نوع دیگر خیانت زن به شوهر خیانت آبرویی یا عرضی است که در این نوع خیانت زوجه اقدام به افشای اسرار همسر خود میکند و در هرصورت سبب آسیب به وی خواهد شد.

از شایع ترین انواع خیانت ها میتوان به شروع رابطه با مرد دیگر و ایجاد رابطه ی نامشروع اشاره کرد. بدترین نوع خیانت این نوع خیانت است که اگر اثبات شود عواقب بدی در انتظار شخص خاطی خواهد بود.

شایع ترین علل خیانت زن چیست؟

۱.دروغگویی و عدم صداقت شریک زندگی

یکی از اصلی ترین دلایل خیانت زن ها این است که به عدم صداقت همسر خود و اینکه همسر آن ها وی را شریک رازها نمیکند پی میبرند.

۲. تنهایی

همانطور که میدانید زن ها در اکثر ساعات روز تنها هستند و این معمولاً ممکن است سبب خیانت ایشان شود.

۳. نیاز جنسی

برخلاف تصور بسیاری از افراد زن ها هم به اندازه ی آقایان از مسائل جنسی رنج میبرند و این عدم برآوردگی نیاز آن ها ممکن است سبب خیانت آن ها شود.

۴.ارجحیت نداشتن برای همسر

هنگامی که یک زن احساس میکند برای همسر خود ارزش و ارجحیت ندارد به دنبال نشان دادن ارزش خود به راه خیانت کشیده خواهد شد.

راه های اثبات خیانت زن به شوهر چیست؟

ساده ترین راه برای اثبات خیانت زن به شوهر میتواند پرینت مکالمات وی باشد که در این صورت به راحتی با کمک یک وکیل کیفری با تجربه میتوانید جرم وی را اثبات کنید.

از دیگر راه ها میتوان به اقرار خود فرد به جرم انجام شده اشاره کرد.

بهتر است برای اثبات خیانت زن به شوهر از شهادت شهود هم کمک بگیرید چرا که این کار روند پرونده شما را سریع تر پیش خواهد برد.

درصورتی که مدارک و مستندات به اندازه کافی باشد قاضی به این علم میرسد که جرم اثبات شده است .

حکم خیانت زن به شوهرش

به هنگامی که خیانت زن به شوهرش مشهود و اثبات شود همسر وی میتواند در خصوص ادامه زندگی تصمیم بگیرد. به موجب ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی زوج میتواند درچنین شرایطی در خواست طلاق بدهد. در صورتی که حق طلاق در اختیار زن باشد اگر خیانت زوجه اثبات شود این حق از زوجه سلب میشود . البته در نظر داشته باشید اگر زوج نتواند خیانت زوجه ی خود را اثبات کند زوجه میتواند علیه همسر خود اعاده ی حیثیت کند و برای جبران ضرر های معنوی و مادی شکایت کند.

برای بررسی حکم خیانت زن به شوهر باید با ۲ نوع رابطه ی نامشروع آشنا شد و به تفکیک جرم هرکدام از رابطه ها ذکر خواهد شد:

۱- رابطه نامشروع دون زنا

منظور از این رابطه هر نوع، عشق بازی از جمله  لمس بین زن و مرد نامحرم و بوسیدن و در آغوش گرفتنی که کمتر از زنا باشد یعنی دخول صورت نگرفته باشد به موجب ماده  ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی، فرد خاطی به ۹۹ تا ضربه شلاق تعزیری به موجب رابطه ی نامشروع دون زنا محکوم خواهد شد. تعزیری به این معنا است که میتواند تبدیل شود و یا طی شرایطی شامل تخفیف شود.

۲- رابطه نامشروع زنا

رابطه نامشروع زنا، همانطور که از اسمش مشخص است یعنی زن و مرد نامحرم اقدام به برقراری رابطه ی جنسی و دخول کنند  و در صورت اثبات زنا توسط دادگاه و خیانت زن به شوهر بدون شرایط احصان حکمی برابر با ۱۰۰ ضربه شلاق دارد و در صورتی که شرایط احصان وجود داشته باشد سبب حکم اعدام خواهد شد. منظور از شرایط احصان این است که زن دارای همسری عقل و بالغ باشد که در هر شرایطی بتواند رابطه ی جنسی با همسر خود داشته باشد.

لازم به ذکر است که زن پس از خیانت به همسر خود حرام خواهد شد.

جمع بندی

همانطور که گفته شد خیانت چه از سوی مرد و چه از سوی زن باشد، کاری ناپسندیده است و موجب فروپاشی بنیان خانواده خواهد شد. در بسیاری از موارد افراد دارای فرزند هستند و این سبب میشود که فرزند آن از لحاظ روحی آسیب های جدی ببیند. تنها پیشنهادی که ما برای شما داریم این است که پیش از خیانت به عواقب آن خوب بیندیشید و سعی در حل مشکلات خود کنید. شما میتوانید برای تمام مسائل حقوقی خود از افراد کارکشته و متخصص در مسائل حقوقی کمک بگیرید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.