?>
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 شهریور 1402 - 10:30
کد خبر : 14797

خط چشم را اصولی و درست بکش ! چطوری؟ بیا تا بهت بگم !

خط چشم را اصولی و درست بکش ! چطوری؟ بیا تا بهت بگم !

۲۲ اشتباه رایج خانم ها در کشیدن خط چشم را برای شما آماده کردیم .

کشیدن خط چشم  یکی از امورات آرایشی مورد علاقه خانم ها است . انواع و اقسام مدل های خط چشم که هر کدام زیبایی خاص خودش را دارد .

خط چشم درست و حرفه ای کشیدن قلق دارد و اتفاقا کار بسیار سختی است .یک خط چشم درست و اصولی باید از هر نظر استاندارد و دقیق باشد و با مدل چشم متناسب باشد .

خط چشم

قبل از ادامه مطالعه این مطلب یادتون  باشه یک سری هم به اینجا بزنید :

آموزش محو کردن خط چشم به روش آرایشگران حرفه ای

اشتباهات رایج در کشیدن خط چشم

کشیدن خط چشم مهارت زیادی می خواهد، خانم هایی که مهارت کافی ندارند و اصول کشیدن خط چشم را به درستی نمی دانند با اشتباهاتی که در کشیدن خط چشم مرتکب می شوند زیبایی چشم های خود را از دست می دهند.

در ادامه این مقاله با چمدون  همراه باشید تا برخی از اشتباهات رایج در کشیدن خط چشم را بررسی کنیم تا بتوانید بدون انجام این اشتباهات خط چشمی زیبا و بی نقص بکشید.این مطلب را هم از دست ندهید که خیلی به شما کمک خواهد کرد .

اشتباه اول:  مستقیم به آینه نگاه نکن !

اگر هنگام کشیدن خط چشم همیشه مستقیم به آینه نگاه می کنید، خط چشم شما یک خط صاف و مستقیم نخواهد بود، بنابراین گاهی اوقات هنگام کشیدن خط چشم باید به پایین نگاه کنید.

اشتباه دوم:  پوست کنار چشم را نکشید

برخی از خانم ها هنگام کشیدن خط چشم پوست کنار چشم خود را می کشند، این امر باعث کج شدن و بدشکل شدن خط چشم می شود. برای کشیدن یک خط چشم نرم، سر خود را کمی به سمت پایین خم کنید و خود را در آینه نگاه کنید.

اشتباه سوم: نوک مدادتان  تیز نیست

اگر از مداد برای کشیدن خط چشم استفاده می کنید، نوک مداد شما باید تیز باشد. زیرا زمانی که نوک مداد شما کند و کوتاه است باعث می شود خط چشم شما کج شود و زیبا نباشد. علاوه بر این تراشیدن مداد آلودگی و باکتری ها را از نوک آن پاک می کند و از انتقال این آلودگی ها به چشم جلوگیری می کند.

چه رژ لبی بزنم که دندون هام زرد نشون نده!؟

اشتباه چهارم: استفاده از خط چشم سفت و خشک

خط چشم

خط چشم

خط چشم های سفت و قدیمی به چشمان شما آسیب می رساند و اگر از این خط چشم ها استفاده کنید، خط چشم شما صاف نمی شود. همیشه از یک مداد چشم نرم و چرب استفاده کنید تا خط چشم خود را زیبا و جذاب کنید.

اشتباه پنجم: برای پلک پایین خط چشم نکشید

بهتر است خط زیر چشم را نکشید زیرا این کار باعث می شود چشمان شما کوچک به نظر برسد. برای زیباتر شدن چشم ها کافی است یک هاله دودی کوچک در گوشه بیرونی چشم ایجاد کنید.

اشتباه ششم:  استفاده نکردن خط چشم در بخش بیرونی

خط چشم شکل و نسبت چشم های شما را بهبود می بخشد. برای کشیدن خط چشم، فرم چشم و مژه خود را در نظر بگیرید و لازم نیست برای هر چشم دقیقاً یک خط چشم بکشید، زیرا پلک ها یکسان نیستند و گاهی لازم است یک پلک را متفاوت تر از پلک دیگر آرایش کنید تا پلک ها شبیه یکدیگر می شوند. برای کشیدن خط چشم می توانید کمی از خط طبیعی چشم ها فاصله بگیرید و نیازی نیست خط مژه خود را دنبال کنید.

اشتباه هفتم: تیره نکردن دور چشم

برای اینکه چشمانتان طبیعی تر به نظر برسد و خطوط ناهموار را صاف کنید، بهتر است دور خط چشم را با یک برس زاویه دار کوچک سیاه کنید. بهتر است این کار را با دستانتان انجام ندهید زیرا نمی توانید روند آرایش را کنترل کنید.

 

اشتباه هشتم: استفاده نکردن از قلم های کوچک زاویه دار

برای آرایش چشم، از یک مداد تیز یا یک برس نازک و زاویه دار استفاده کنید و برس خط چشم را نزدیک مژه ها قرار دهید.

اشتباه نهم: استفاده نکردن از خط چشم ضد آب

برای جلوگیری از سیاه شدن چشم ها به دلیل خط چشم، بهتر است از پودر فیکس و خط چشم ضد آب استفاده کنید. از یک کانسیلر شفاف زیر چشم خود استفاده کنید تا کرم ها خط چشم شما را معلق نکنند.

خط چشم

اشتباهات رایج در خط چشم کشیدن

اشتباه دهم: استفاده از خط چشم های نامناسب

افراد مبتدی نباید از خط چشم هایی استفاده کنند که ماندگاری طولانی دارند و خیلی سریع خشک می شوند، زیرا برداشتن این خط چشم بسیار سخت است. این افراد بهتر است به جای خط چشم مایع از مدادهای ضدآب مشکی استفاده کنند زیرا با مداد راحتتر می توانند خط چشم را بکشند.

اشتیاه یازدهم: استفاده از ریمل  پس از خط چشم

وقتی بعد از کشیدن خط چشم به مژه هایتان ریمل بزنید، ضربه ریمل روی مژه ها باعث پاک شدن خط اطراف پلک ها و مژه هایتان می شود. بهتر است قبل از انجام این کار از ریمل و فر مژه استفاده کنید تا خطر از چشمان شما پاک نشود.

اشتباه دوازدهم: انتخاب رنگ نامناسب

بهترین رنگ برای خط چشم مشکی، دودی و تیره است. وقتی چشمانتان خسته، پف کرده یا قرمز است از رنگ های قرمز استفاده نکنید. رنگ‌هایی با ته‌رنگ آبی چشم‌ها را روشن‌تر نشان می‌دهند، اما رنگ‌های تیره و خاکستری باعث می‌شوند چشم‌ها طبیعی‌تر به نظر برسند.

خط چشم

اشتباهات رایج در کشیدن خط چشم

اشتباه سیزدهم: اسفاده نکردن از خط چشم سفید

از یک خط چشم سفید یا بژ برای داخل پلک پایین استفاده کنید، این کار چشمان شما را جذاب تر و درشت تر می کند. برای جلوگیری از حساسیت و سوزش چشم، از یک مداد با کیفیت و نرم برای این کار استفاده کنید.

اشتباه چهاردهم: استفاده از خط چشم مشکی بر روی خط اشک

کشیدن خط اشکی یا واترلاین یکی از پیچیده ترین ترفندهای آرایش است. این یک راه عالی برای برجسته کردن چشمان شما است، اما فقط در صورتی که بخواهید از سایه های رنگی به صورت استراتژیک استفاده کنید. خط چشم روی واترلاین اغلب چشم ها را کوچکتر نشان می دهد.

در عوض، رنگ های ملایم تری مانند برنزه، خاکستری و قهوه ای را انتخاب کنید. این به چشم ها کمک می کند بزرگتر به نظر برسند.

برای کشیدن خط چشم صاف و مستقیم از ترفندهای خط چشم و سایه استفاده کنید. می توانید از یک کاغذ یا کارت ویزیت برای کشیدن خط چشم در گوشه چشم استفاده کنید.

اشتباه پانزدهم: بالا کشیدن پلک ها

برخی عادت دارند هنگام کشیدن خط چشم پلک ها را با انگشتان خود نگه دارند، اما نتیجه این کار این است که خط چشم ضخیم و نامنظم می شود. برای یک خط چشم نازک و مرتب، پشت پلک را بدون حرکت اضافی بکشید.

اشتباه شانزدهم: استفاده از خط چشم مایع زیر چشم

اگر از خط چشم مایع زیر چشم استفاده می کنید، خط زیر پلک پخش می شود، بنابراین بهتر است از خط چشم مایع برای بالای چشم و مداد برای پایین چشم استفاده کنید.

 

اشتباه هفدهم: کشیدن خط چشم با یک حرکت

خط چشم زیبا با یک حرکت ساخته نمی شود. بنابراین بهتر است برای آرایش چشم از ضربات کوتاه اما متعدد استفاده کنید تا تعداد اشتباهات به حداقل برسد و خط چشم شما تیره و زشت نباشد.

 

اشتباه هجدهم: دنباله خط چشم را درست نمی کشید

یکی از دلایل زیبا نبودن خط چشم، ضخامت بی مورد یا بالا و پایین شدن آن است. خط چشم باید واضح، تمیز و صاف باشد. برای کشیدن خط چشم، با چشمان باز خود را در آینه نگاه کنید و به کل پلک های خود نگاه کنید.

سپس خط چشم را با زاویه ۴۵ درجه روی گوشه بیرونی مژه ها در دورترین نقطه ای را که می خواهید خط چشم بکشید قرار دهید. سپس آن نقطه را به گوشه بیرونی چشم وصل کنید و این خط را تا وسط خط مژه ادامه دهید.

اشتباه نوزدهم: عدم تقارن دنباله خط چشم

یکی از عوامل زیبایی و جذابیت چشم ها، تقارن خط چشم است. اگر مهارت های لازم را در این شغل ندارید، تنها راه تمرین زیاد برای یافتن نمونه مناسب است.

خط چشم

اشتباهات رایج در کشیدن خط چشم

اشتباه بیستم: کشیئن خط داخل چشم

کشیدن مداد داخل چشم باعث می شود چشم ها کوچکتر به نظر برسند.

 

اشتباه بیست و یکم: وجود فاصله بین خط چشم و مژه ها

بسیاری از خانم ها هر روز این اشتباه را تکرار می کنند و بین خط چشم و خط مژه فاصله ایجاد می کنند. چون خط چشم را به اندازه کافی به مژه نزدیک نمی کنند. وجود فاصله بین خط چشم و مژه ظاهر عجیبی به چشمان شما می دهد و اطرافیان شما به راحتی این اشتباه را می بینند. وقتی خط چشم را چسبیده به مژه ها می کشید، علاوه بر اثر طبیعی، مژه ها را بلندتر نشان می دهد.

اشتباه بیست و دوم: پوشاندن کل چشم با خط چشم

این خطا زمانی رخ می دهد که دور چشم خود، یعنی پلک بالا و پلک پایین را خط بکشید. این کار بلافاصله چشم ها را کوچکتر نشان می دهد و برای چشم های کوچک مناسب نیست.

از خط چشم فقط در قسمت پایین پلک بالایی استفاده کنید. این کار جلوه زیباتری روی چشم ها ایجاد می کند. اگر می خواهید پلک پایینی خط چشم داشته باشد، باید آن را فقط روی خط رشد مژه و دوباره روی انتهای چشم بکشید. در این حالت چشم ها طبیعی تر به نظر می رسند.

سخن پایانی

اگر ترفندهای کشیدن خط چشم را بلد باشید، چه از خط چشم مایع استفاده کنید چه مدادی یا ماژیکی، می توانید زیباترین آرایش چشم را انجام دهید. پس به کشیدن خط چشم دقت کنید تا بتوانید چشمانی زیبا و جذاب داشته باشید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.