?>
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 شهریور 1402 - 10:00
کد خبر : 15614

۱۵ نکته شگفت انگیز برای صمیمیت در یک ازدواج بدون عاطفه

۱۵ نکته شگفت انگیز برای صمیمیت در یک ازدواج بدون عاطفه

آیا به دنبال دمیدن روح تازه ای به رابطه خود و بازگرداندن اشتیاق از دست رفته هستید؟ اگر بله، این نکات به شما کمک خواهد کرد

ازدواج بدون عاطفه؟ عجیب است ؟ ولی بیایید باور پذیر باشیم که عجیب نیست .

ازدواج بدون عاطفه معضل بزرگی است در ادامه این مطلب از سبک زندگی چمدون به بررسی ازدواج بدون عاطفه خواهیم پرداخت .

احساسات کلید هر رابطه ای است. با این حال، به دلیل برخی شرایط غیرقابل اجتناب، ممکن است مجبور شوید با یک ازدواج بدون عاطفه مبارزه کنید.

 

از کسالت تا هیجان: اضافه کردن چاشنی به زندگی خود با تجربیات جدید

 گفته کارشناسان شما باید این موضوع را بپذیرید و اقدامات لازم را برای نجات زندگی زناشویی و زندگی شخصی خود انجام دهید. بیایید یک نگاه سریع به موضوع داشته باشیم.

 ازدواج بدون عاطفه چیست؟

یک ازدواج بدون عاطفه معمولا زمانی است که صمیمیت فیزیکی کمتر از یک بار در ماه یا کمتر از ده بار در سال اتفاق می افتد. اما در نهایت، این مهم است که آیا فقدان صمیمیت شما را آزار می دهد یا خیر.

ازدواج بدون صمیمیت فیزیکی می تواند منجر به طلاق شود

درصد خاصی از ازدواج های بدون عاطفه که به طلاق ختم شود وجود ندارد. با این حال، اگر یک یا هر دو شریک ناراضی باشند و تمایلی به کار بر روی این موضوع نداشته باشند، طلاق ممکن است.

در حالی که دقیقاً مشخص نیست که چه تعداد از ازدواج‌های بدون عاطفه به طلاق ختم می‌شود، اما احتمالاً از نرخ کلی طلاق بالاتر است. برخی از زوج ها ممکن است فکر کنند ازدواج بدون عاطفه مشکلی ندارد، اما همچنان می تواند باعث افسردگی و طلاق شود.

تمرین عشق / عشق چیست و آیا می توان آن را تمرین کرد و آموخت؟

چگونه می توانید در یک ازدواج بدون عاطفه دوام بیاورید؟

آیا ازدواج بدون عاطفه می تواند زنده بماند؟ بله، اما برای پیشبرد نیاز به ارتباطات باز و برنامه دارد. به یاد داشته باشید که رابطه جنسی و صمیمیت با هم مرتبط هستند اما متفاوت هستند.

تا زمانی که شما صریح و صادقانه با هم ارتباط برقرار کنید، می توان اشتیاق را در یک ازدواج بی عاطفه احیا کرد و حفظ کرد. نیازهای شما ممکن است در طول زمان تغییر کند، بنابراین مهم است که خود را وفق دهید.

۱۵ نکته هوشمندانه برای برانگیختن دوباره اشتیاق در ازدواج بدون عاطفه 

  1. اولین قدم این است که تشخیص دهید یک ازدواج بدون عاطفه عادی یا سالم نیست. مهم است که بفهمید چرا صمیمیت کم است و در مورد آن با همسرتان صحبت کنید.
  2. به جای سرزنش شریک زندگی یا چیزهای دیگر به خاطر کمبود اشتیاق، روی کارهایی که می توانید برای بازگرداندن جرقه انجام دهید تمرکز کنید. مسئولیت اعمال خود را بپذیرید.
  3. همچنین مهم است که انرژی خود را در آغوش بگیرید و برای درک اینکه چگونه بر روابط شما تأثیر می گذارد، یک مسابقه امتحانی انجام دهید.
  4. ارتباط باز کلیدی است. با شریک زندگی خود در مورد احساسات و خواسته های خود صحبت کنید و به دیدگاه او گوش دهید. با هم می توانید راه هایی برای بهبود صمیمیت خود بیابید.
  5. سعی کنید فعالیت ها یا سرگرمی های جدید را با هم بررسی کنید تا از نظر احساسی و جسمی دوباره به هم متصل شوید. این می تواند به روشن شدن مجدد جرقه کمک کند.
  6. به دنبال کمک حرفه ای، مانند یک درمانگر یا مشاور، برای حل مشکلات عمیق تر باشید. اگر مشکلات جسمی بر رابطه شما تأثیر می گذارد، بهتر است به دنبال کمک پزشکی باشید.
  7. به یاد داشته باشید که بازگرداندن اشتیاق و صمیمیت نیاز به زمان و تلاش دارد، بنابراین صبور و پیگیر باشید. از رابطه خود دست نکشید
  8. کمی وقت بگذارید و به خصوصیاتی که در وهله اول شما را به سوی شریکتان جذب کرد، فکر کنید. برای ایجاد انگیزه روی جنبه های مثبت روابط تمرکز کنید.
  9. در یک رابطه پر رونق، یک شریک معمولاً دارای انرژی مردانه و دیگری دارای انرژی زنانه است. مهم است که نقش هایی را که هر دوی شما بر عهده گرفته اید بررسی کنید و تعادلی را پیدا کنید.
  10. با ادامه معاشرت با یکدیگر، این اشتیاق را زنده نگه دارید. شریک زندگی خود را با چیزهای کوچکی که دوست دارد غافلگیر کنید.
  11. ارتباط در تغییر یک ازدواج بدون عاطفه بسیار مهم است. با شریک زندگی خود صحبت کنید و متوجه شوید که آیا او نیز ناراضی است یا خیر. یاد بگیرید که آنها چگونه فکر می کنند و چه احساسی دارند تا ارتباط عمیق تری ایجادکنید.
  12. آسیب پذیر بودن برای ایجاد صمیمیت واقعی مهم است. می تواند ترسناک باشد، اما ارزشش را دارد. با هم کار کنید و برای رفع هر مشکلی آماده باشید.
  13. به طور مداوم نیازهای خود را به عنوان یک زوج چه از نظر جسمی و چه از نظر عاطفی مورد ارزیابی مجدد قرار دهید. ازدواج به معنای رشد در کنار هم است، بنابراین مطمئن شوید که با تغییرات سازگار هستید.
  14. اشتباهات گذشته و باورهای محدود کننده ای را که ممکن است شما را عقب نگه دارند، کنار بگذارید. شریک زندگی خود را به خاطر چیزهایی که قبلاً در مورد آنها صحبت کرده اید تنبیه نکنید.
  15. وفادار ماندن در هر ازدواجی مهم است، حتی در یک ازدواج بی عاطفه. خیانت موجه نیست. وسوسه تقلب نشانه این است که مشکلات عمیق تری وجود دارد که باید برطرف شوند.

 

نتیجه

مهم این است که راه درست را انتخاب کنید و ازدواج بدون عاطفه را فرصتی برای رشد بدانید. جستجوی کمک و کار بر روی رابطه شما می تواند تفاوت ایجاد کند. علاوه بر این، مهم است که صریحا با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید و با هم کار کنید تا از یک زندگی زناشویی شاد لذت ببرید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.