?>
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهریور 1402 - 15:58
کد خبر : 22652

این مرد را پیدا کنید و ۱۰ میلیون دلار جایزه بگیرید

این مرد را پیدا کنید و ۱۰ میلیون دلار جایزه بگیرید

احمد گودنی» سرکرده گروه تروریستی الشباب بود که در بمباران جنگنده‌های آمریکایی در جنوب سومالی کشته و « احمد دیری» مشهور به ابوعبیده» جانشین او شد. آمریکا اعلام کرد: افرادی که اطلاعاتی درباره مکان « احمد دیری» مشهور به ابوعبیده امیر ( سرکرده ) گروه الشباب ارائه دهند ۱۰ میلیون دلار جایزه دریافت خواهند کرد.

احمد گودنی» سرکرده گروه تروریستی الشباب بود که در بمباران جنگنده‌های آمریکایی در جنوب سومالی کشته و « احمد دیری» مشهور به ابوعبیده» جانشین او شد.

آمریکا اعلام کرد: افرادی که اطلاعاتی درباره مکان « احمد دیری» مشهور به ابوعبیده امیر ( سرکرده ) گروه الشباب ارائه دهند ۱۰ میلیون دلار جایزه دریافت خواهند کرد.

نهادی موسوم به «مبارزه برای عدالت» وابسته به وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود تصریح کرد: ابوعبیده هم اکنون رهبری گروه الشباب سومالی را به عهده دارد.

به نوشته روزنامه سومالی جدید چاپ موگادیشو، آمریکا گروه الشباب را مسئول حملات در سومالی، کنیا، اوگاندا و جیبوتی می‌داند که در جریان آنها صدها غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند.

وزارت امور خارجه آمریکا در سال ۲۰۱۵ « ابوعبیده » را در فهرست تروریست‌های جهان قرار داد و در سال ۲۰۰۸ الشباب را به عنوان یک گروه تروریستی جهانی معرفی کرد.

شورای امنیت سازمان ملل از سال ۲۰۱۰ تاکنون تحریم‌هایی مالی و تسلیحاتی علیه الشباب اعمال کرده‌است.

الشباب در سال ۲۰۰۴ موجودیت خود را در سومالی اعلام کرد و از جمله گروه‌های وابسته به شبکه تروریستی القاعده به شمار می‌رود.

عملیات این گروه در سومالی و شاخ آفریقا امنیت این منطقه را برهم زنده و بیش از دو دهه است که مردم سومالی در ناامنی به سر می‌برند.

با راهیابی « شیخ حسن محمود » به کاخ ریاست جمهوری سومالی ، یک همگرایی برای ریشه کنی الشباب در این کشور به وجود آمد که در سایه آن، ارتش با کمک مردان مسلح قبایل سومالی و سایر متحدانش موفق شده مناطق زیادی از خاک این کشور را از سیطره گروه تروریستی الشباب آزاد کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.