?>
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 شهریور 1402 - 23:29
کد خبر : 13375

فکر نمیکردم تا این حد با برادر شوهرم صمیمی شوم

فکر نمیکردم تا این حد با برادر شوهرم صمیمی شوم

هشدار / این مطلب بر اساس یک پرونده جنایی و علل یابی آن نوشته شده است رکنا: رابطه پنهانی زن جوان با برادرشوهرش کار دستش داد. فکر نمیکردم تا این حد با برادر شوهرم صمیمی شوم. برادر شوهرم حرکاتی نشان داد که من فهمیدم او عاشق من است و حتی بعد از مدتی با او

هشدار / این مطلب بر اساس یک پرونده جنایی و علل یابی آن نوشته شده است

رکنا: رابطه پنهانی زن جوان با برادرشوهرش کار دستش داد.

فکر نمیکردم تا این حد با برادر شوهرم صمیمی شوم. برادر شوهرم حرکاتی نشان داد که من فهمیدم او عاشق من است و حتی بعد از مدتی با او رابطه جنسی داشتم. اما بعد از مدتی کار به جاهای باریک کشید…

 

غیبت فرشید بخاطر مشغله های کاری موجب شد تا رفته رفته برادرش جای او را بگیرد و نقش شوهر را برای همسرش ایفا کند.

در یک خانواده متوسط بزرگ شده و پس از دیپلم گرفتن به دلیل قبول نشدن در کنکور و چند سالی در پشت کنکور ماندن، سرانجام با فرشید که او نیز مانند خودم از جامعه ای نه چندان مرفه بود، برخلاف میل باطنیم به دلیل اصرارهای مکرر پدرم و مادرم مبنی بر همان طرز فکر همیشگی که دختر باید زود ازدواج کند وگرنه باید ترشیش را گرفت، ازدواج کرده و وارد دنیای ناخواسته ای شدم که چندان میل وارد شدن به آن را نداشتم.

دیگر چاره ای نبود، بنابراین پس از این ازدواج ناخواسته، پیوسته سعی کردم به اشکال مختلف از قبیل این که دارای همسر خوبی هستم و تا اندازه ای نیز با این درآمد بگیر و نگیر ساخت و ساز ساختمانیش یا به قول خودش بساز و بفروش، به دهانش می رسد، به خودم دلگرمی داده و سعی می کردم مدار زندگیم را بر اساس امید به آینده به پیش ببرم.

اما چه سود که به هر دری که زدم راه به جایی نبردم وهرگامی که برای گرم شدن فضای مه آلود زندگیم طی می کردم، همواره آب در هاونگ کوبیدن و به تمامی بی فایده بود.

فرشید پیوسته از این شهر به آن شهر در حال سفر بود ودر هرجایی که می توانست زمین می خرید و با دیگر همکارانش شروع به ساختن آن می کرد.

گرچه مجبور بودم به دلیل موقعیت شغلی او گاهی مدت ها از او به دور باشم ولی چندان دوری او آسیبم نمی داد زیرا ما تنها از نظر جسمی با یکدیگر در ارتباط بودیم و از ابتدا روح از کالبد زندگی ما رخت بر بسته بود وبسان ساختمان هایی که همسرم می ساخت جنسش از سنگ و سیمان شده بود.

چند سالی گذشت تا در فراسوی گذشت زمان خدا فاطیما دخترم را به ما ارزانی داشت و من باز هم خود را برای اندک زمانی به خواب خرگوشی زده و به امور تربیتی فرزندم و نیازهای مختلف او سرگرم شده تا شاید روح گم گشته زندگی خود را بار دیگر دریافته و در بستر گرمابخش عاطفه های مهربانیش دلگرم بشوم.

روزها همچنان می گذشت و من هنوز در اندر خم کوچه های سرگردانی روز به روز از همسر و روند جاری زندگیم دورتر می شدم و فرشید نیز که شاید خود دریافته بود چندان علاقه ای به او ندارم چندان توجهی به من نداشت و به جای عشق ورزیدن به زندگی تنها سرگرم ساخت و ساز آسمان خراش های بی انتهای خود بود.

در غیاب و نبود فرشید، در بیشتر اوقات این سهیل برادر او که دانشجو و مجرد بود که گاهی به من و برادر زاده اش سری می زد و در برخی از موارد که دخترم بیتابی می کرد ما را با خود به سینما وسایر مراکز تفریحی و گردشی می برد و و همسرم نیز خود از این موضوع با خبر بود و چندان بدش هم نمی آمد که از انجام تکالیفش در قبال خانواده خود شانه خالی کرده و خود را به کوچه های ندیدن و نفهمیدن سراب گونه بزند.

روزها به سرعت در حال عبور از زندگی ناخوشایند من بودند که ناباورانه از نوع نگاه ها و رفتار سهیل دریافتم که او به من علاقمند است و پنداری که چندان بی رغبت نیست که در نبود برادرش، جای خالی او را برای من پر کرده و نقش همسر نداشته ام را برایم بازی کند.

 

تا جایی که من توانستم سرانجام با ترفندهای مختلف، او را به کشتن برادرش راضی کنم.

شبی دخترم فاطیما را بر داشته و به خانه پدرم رفتم و با سهیل نیز از قبل هماهنگ کردم که در نبود من از فرصت نهایت استفاده را کرده و کار را تمام کند، سهیل بیچاره نیز که در برابر عشق هوس آلود من، مدت ها بود که سخت به زانو درآمده بود، آمپول هوا را در رگ های دور از احساس برادرش جاری کرده و پس از آن او را در باغی در اطراف حومه شهرشان دفن کرده بود.

دیری نگذشت که پس از آن که خبر فقدان فرشید در کوچه های شهر پیچید و همگان از فقدان او با خبر شدن، پلیس توانست با سرنخ هایی که از روابط نابه هنجار من وسهیل بدست آورد، هر دوی ما را دستگیر کرده وطبل هوس آلود رسوایی ما در سراسر گیتی طنین انداز و نفرین دوست و غریبه به سوی ما روانه شد.

اکنون دیر زمانیست که هر دوی ما در پشت میله های زندان روز گار تلخ و گناه آلود خود را سپری کرده و در حسرت های بی انتها تنها چشم به آینده مبهم خود دوخته و روزی هزاران بار در درون ناخودآگاه وجدان خود، به محاکمه افکار پلیدمان می اندیشیم که چرا در نامنتهای هوس های پی در پی، تمامی پل های آینده را خراب و دیگران را نیز به اجبار با این گناه نابخشودنی به بازی گرفتیم.

 

خیانت از نظر روانشناسی

مورد خیانت قرار گرفتن توسط فردی که خیلی دوستش دارید بسیار دردناک و عذاب آور است. تصور اینکه فردی که فکر می کردی تا همیشه در کنار شما عاشقانه زندگی خواهد کرد به شما خیانت می کند و به شما دروغ می گوید ملال آور است. این احساس خشم باعث احساس رنجش و ناامیدی شما…

مورد خیانت قرار گرفتن توسط فردی که خیلی دوستش دارید بسیار دردناک و عذاب آور است. تصور اینکه فردی که فکر می کردی تا همیشه در کنار شما عاشقانه زندگی خواهد کرد به شما خیانت می کند و به شما دروغ می گوید ملال آور است. این احساس خشم باعث احساس رنجش و ناامیدی شما به همسر خود و حتی تصمیم به طلاق می شود. اولین فکری که به ذهنتان خطور می کند این است چرا همسرم به من خیانت کرد. من کجای زندگی کوتاهی کردم که همسرم به من خیانت کرد؟

اگرچه خیانت به همسر هم در مردان و هم در زنان اتفاق می افتد، با این حال آمارها نشان می دهد مردان بیشتر از زنان به خیانت به همسر خود بعد از ازدواج اعتراف کرده اند. زنان مخلوقات بسیار حساسی هستند و بعد از مواجه با خیانت شوهر از لحاظ عاطفی و روحی بسیار آسیب می بینند. همچنین زنان بعد از خیانت شوهر دچار عذاب و شکنجه روحی می شوند و مدام از خود می پرسند چرا این اتفاق افتاد؟ چرا یک مرد متاهل به همسر خود خیانت می کند؟

روانشناسی خیانت (psychology of betrayal)

روانشناسی خیانت یکی از شاخه ها و زمینه هایی از علم روانشناسی است که عموم مردم با آن سر و کار دارند. روانشناسی خیانت به خیانت در ابعاد گسترده می پردازد و محققانی که در این زمینه فعالیت می کنند به موارد و مسائل مربوط به این مطلب به طور گسترده می پردازند. روانشناسی خیانت گاهی ریشه را در ضعف زوجین در ارتباط سازی مطرح می کند. گاهی فرهنگ و ضعف در این زمینه بعوان مشکل اصلی در روانشناسی خیانت مورد بررسی قرار می گیرد. روانشناسی خیانت موضوعات و موارد مرتبط با مسائل مالی و عواقب مشکلات مالی در به وجود آمدن خیانت نیز می پردازد. از دیگر مواردی که روانشناسی خیانت به آن می پردازد مهم بودن کیفیت رابطه جنسی در زندگی زناشویی است و این شاخه از روانشناسی کمک شایانی در بهبود این موضوع به افراد می کند که در ادامه به صورت کامل تر به این موارد می پردازیم.

 

بین زن و شوهر .

کمک به مراجعان برای گرفتن بهترین تصمیم در زمان پس از اثبات خیانت انجام شده توسط زن یا شوهرش. گاهی اوقات افراد به این دلیل که بسیار آشفته هستند و نمی توانند خودشان را کنترل کنند تصمیمات عجولانه ای می گیرند که بعد از آن پشیمان می شوند. مثلا اقدام به جدایی می کنند .

نظریات روانشناسی خیانت (psychological theories of betrayal)

نظریات روانشناسی خیانت بر پایه تحقیق در ابعاد مختلف این شاخه از روانشناسی طرح ریزی شده است. نظریات روانشناسی خیانت به بررسی راه های علمی و کاربردی برای جلوگیری از بروز خیانت بین زوجین می پردازد و نکات آموزشی بسیاری برای گرم نگه داشتن زندگی و داشتن عشق بیشتر در در رابطه زناشویی را آموزش می دهد. راه های تشخیص خیانت موضوع دیگری است که در این حیطه بررسی می شود. مردان و زنان هرکدام نسبت به ویژگی ‌های جنسیتی خود در زمان خیانت نشانه هایی را از خود بروز می دهند  که می توان با درک آن ها به صورت هوشیار تر با این مسئله برخورد کرد. بنابراین آشنایی هرچند اندک با این نظریات نمی تواند تاثیر مثبت زیادی در روند زندگی زناشویی ما داشته باشد.

 

به عواطف شوهر محسوب می شود و اصطلاحا به آن خیانت عاطفی گفته می شود.

آثار خیانت

خیانت به واسطه آسیبی که به تمامی جنبه های زندگی یک زوج وارد می کند، یک عامل استرس زای حاد تعریف شده است. خیانت در اکثر فرهنگ ها یکی از مهمترین دلائل تعارض های زناشویی به حساب می آید. بحران درون روانی و آشفتگی هیجانی ناشی از خیانت، در اغلب اوقات فرد خیانت دیده را به سمت طلاق هدایت می کند. رابطه جنسی، رابطه عاطفی (در دنیای واقعی یا مجازی) یا ترکیبی از این دو با فردی در خارج از رابطه زناشویی خیانت به حساب می آید.

با توجه به تمامی آثار خیانت بهتر است که با بررسی، تحلیل و تبئین خیانت به افزایش آگاهی و دانش نسبت به آن پرداخت. کشف خیانت و تجربه بحران پی آیند می تواند مشکلات روانشناختی جدی ایجاد کند که رسیدگی به موقع به آنها احتمال مزمن شدن آنها را کاهش می دهد.

زوج های که به حل خیانت شکل گرفته و درمان مشکلات زیربنایی وهمچنین مشاوره ازدواج تهران یا سایر شهرها می پردارند، نسبت به آنهایی که به طلاق تن می دهند خوشحالی و رابطه عمیق تری می توانند با یکدیگر داشته باشند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.