?>
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1402 - 1:24
کد خبر : 24442

بهترین فیلم های ایرانی / لیستی از بهترین فیلم های ایرانی + پخش آنلاین

بهترین فیلم های ایرانی / لیستی از بهترین فیلم های ایرانی + پخش آنلاین

انتخاب بهترین فیلم های ایرانی کار ساده ای نیست ،خصوصا اینکه سلیقه ها متفاوت است اما به هر حال واکنش مخاطبین سینما به گیشه ها در سال های اخیر تا حدودی تکلیف  انتخاب بهترین فیلم های سینمایی ایران را مشخص کرده است . در این مطلب از سایت چمدون قصد داریم بهترین فیلم های ایرانی

انتخاب بهترین فیلم های ایرانی کار ساده ای نیست ،خصوصا اینکه سلیقه ها متفاوت است اما به هر حال واکنش مخاطبین سینما به گیشه ها در سال های اخیر تا حدودی تکلیف  انتخاب بهترین فیلم های سینمایی ایران را مشخص کرده است .

در این مطلب از سایت چمدون قصد داریم بهترین فیلم های ایرانی را به شما معرفی کنیم و توضیح دهیم هر کدام از این فیلم ها به چه دلیل در لیست بهترین فیلم های ایرانی قرار گرفته اند.

فیلم شماره یک :متری شیش و نیم۶.۵ Per Metr

بهترین فیلم های ایرانی

بهترین فیلم های ایرانی -متری شیش و نیم

معرفی فیلم : 

  • کارگردان: سعید روستایی  Saeed Roustayi
  • بازیگران:  پیمان معادی ،نوید محمدزاده ،پریناز ایزد یار فرهاد اصلانی Peyman Maadi , Navid Mohammadzade , Parinaz Izadyar , Farhad Aslani , Houman Kiai , Mehdi Hosseinina
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • محصول: ایران

بعید است اهل تماشای فیلم ایرانی باشید و به سادگی از کنار این فیلم جذاب و منحصر بفرد عبور کنید ،متری شیش و نیم یکی از بهترین فیلم های ایرانی محسوب می‌شود که وظیفه کارگردانی و نویسندگی آن برعهده سعید روستایی قرار داشت.

blank

متری شیش و نیم

جمال ساداتیان نیز تهیه‌کننده این فیلم سینمایی ایرانی ۲۰۱۹ بود.

فیلم متری شیش و نیم بعد از اکران خیلی زود مورد استقبال منتقدان قرار گرفت؛ منتقدان این فیلم را به دلیل داستان زیبا، فیلم‌نامه قدرتمند و بازی محشر گروه بازیگری‌اش مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم در کسب جوایز سینمایی نیز موفق ظاهر شد.

 

‌فیلم شماره دو:  فروشنده The Salesman

blank

معرفی فیلم :

  • کارگردان: اصغر فرهادی  Asghar Farhadi
  • بازیگران: شهاب حسینی ،ترانه علیدوستی ،بابک کریمی ،مینا ساداتی ،مهدی کوشکی ،فرید سجادی Shahab Hosseini , Tarane Alidousti , Babak Karimi , Mina Sadati , Mehdi Koushki , Farid Sajjadi Hosseini
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • محصول: فرانسه , ایران

حساب فروشنده را با حساب تمام فیلم هایی که دیده اید جدا کنید .

اصلا با یک چشم دیگر به فروشنده نگاه کنید .

blank

فروشنده در بین تمام فیلم های سینمایی ایرانی یک شاهکار محسوب می‌شود که افتخارات بزرگی را برای سینمایی ایران در سطح بین‌المللی به ارمغان آورد.

وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی این فیلم فوق‌العاده برعهده اصغر فرهادی، یکی از بهترین فیلم‌سازان تاریخ سینمای ایران، قرار داشت؛ البته اصغر فرهادی در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و الکساندر ماله-گی او را همراهی کرد.

فیلم فروشنده با استقبال گسترده منتقدان مواجه شد و نمرات بسیار خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان درمجموع این فیلم را در زمینه‌های داستان، فیلم‌نامه، بازیگری و کارگردانی مورد تحسین قرار دادند. برخی از منتقدان اعتقاد داشتند فیلم فروشنده قدرتمندترین فیلم کارنامه هنری اصغر فرهادی به‌حساب می‌آید.

 

فیلم شماره سه : مغزهای کوچک زنگ زده Sheelpe

blank

معرفی فیلم : 

  • کارگردان: هومن سیدی Houman Seyyedi
  • بازیگران: نوید محمدزاده ،فرهاد اصلانی ،نازنین بیاتی ،سجاد حسینی و … Navid Mohammadzade , Farhad Aslani , Farid Sajjadi Hosseini , Nazanin Bayati , Marjan Etefaghian , Navid Pourfaraj
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • محصول: ایران

فیلم سینمایی ایرانی مغزهای کوچک زنگ‌زده یکی دیگر از بهترین فیلم های ایرانی است که بعد از اکران با استقبال گسترده مخاطبان و منتقدان مواجه شد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده هومن سیدی قرار داشت؛ سعید سعدی نیز تهیه‌کننده این پروژه بود.

فیلم مغزهای کوچک زنگ‌زده توانست تحسین منتقدان را به همراه داشته باشد و نمرات بسیار خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کند. منتقدان این فیلم را به دلیل ریتم داستانی جذاب، فیلم‌نامه قدرتمند، کارگردانی عالی و بازی فوق‌العاده گروه بازیگران مورد تحسین قرار دادند.

یکی دیگر از مواردی که در این فیلم بسیار با تحسین مواجه شد، موفقیت سازندگان در به‌تصویر کشیدن فواصل طبقات اجتماعی جامعه بود. فیلم مغزهای کوچک زنگ‌زده در جشنواره فیلم فجر نیز حضور نسبتا موفقیت‌آمیزی داشت؛ این فیلم در ۱۳ بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین شده بود که درنهایت در چهار بخش بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، بهترین فیلم از نگاه هنر و تجربه، بهترین فیلم‌نامه و بهترین صداگذاری موفق به کسب این جایزه شد.

فیلم مغزهای کوچک زنگ‌زده بعد از اکران در سال ۱۳۹۷ توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند و فروشی موفقیت‌آمیز در گیشه داشته باشد. این فیلم حدود ۱۲.۷ میلیارد تومان در گیشه فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به نوید محمدزاده، نازنین بیاتی، فرهاد اصلانی، فرید سجادی حسینی، نوید پورفرج، مرجان اتفاقیان، هامون سیدی، مهیار راحت طلب و لادن ژاوه وند اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم مغزهای کوچک زنگ‌زده

در منطقه‌ای نزدیک البرز و زندان قزل حصار، یک آبادی وجود دارد که ساکنان آن افرادی فقیر و تنگ‌دست هستند. شکور، شاهین، شهره و شهروز به همراه پدر و مادرشان در این آبادی زندگی می‌کنند. خشونت‌های جامعه و مسائل جمعی مواد مخدر به طوری این خانواده را تحت الشعاع قرار داده ‌است که این خانواده از هم می‌پاشد.

ما قصد داریم این آرشیو را تا ۲۰ فیلم اضافه کنیم .

خوشحال می شویم در بخش نظرات فیلم های برتر را معرفی کنید تا این لیست را با هم تکمیل کنیم

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.