?>
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آبان 1402 - 20:36
کد خبر : 26696

پشت پرده ماجرای اخراج نوراللهی از تیم ملی چیست ؟

پشت پرده ماجرای اخراج نوراللهی از تیم ملی چیست ؟

اخراج نوراللهی از اردو می‌تواند به معنی کمرنگ شدن شانس او برای حضور در جام ملت‌های آسیا هم باشد، هر چند قبل از این اتفاق هم پیش‌بینی می‌شد که کادر فنی برای این پست گزینه‌های دیگر را ترجیح بدهد.  تیم ملی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ شروع خوبی داشت و در ورزشگاه آزادی هنگ‌کنگ را

اخراج نوراللهی از اردو می‌تواند به معنی کمرنگ شدن شانس او برای حضور در جام ملت‌های آسیا هم باشد، هر چند قبل از این اتفاق هم پیش‌بینی می‌شد که کادر فنی برای این پست گزینه‌های دیگر را ترجیح بدهد.

احمد نوراللهی

 تیم ملی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ شروع خوبی داشت و در ورزشگاه آزادی هنگ‌کنگ را با ۴ گل شکست داد. هرچند مهاجمان تیم ملی فرصت‌های گل زیادی را از دست دادند و حتی قلعه‌نویی هم بابت آن عصبی شده بود، ولی دو گل دقایق پایانی کمک کرد که یک برد پرگل ثبت شود و تیم ملی با روحیه خوبی به ازبکستان برود.

اتفاق منفی این بازی اخراج احمد نوراللهی از اردو بود که ساعتی بعد از بازی اعلام شد. هافبک الوحده بعد از اینکه متوجه شده در فهرست بازی نیست، حاضر نشده روی سکو بنشیند و ورزشگاه را ترک کرده است. اخراج نوراللهی از اردو می‌تواند به معنی کمرنگ شدن شانس او برای حضور در جام ملت‌های آسیا هم باشد، هر چند قبل از این اتفاق هم پیش‌بینی می‌شد که کادر فنی برای این پست گزینه‌های دیگر را ترجیح بدهد.

 

سلیقه متفاوت قلعه‌نویی

نوراللهی در هر سه بازی تیم ملی در جام جهانی به زمین رفته بود، ولی از زمان شروع کار قلعه‌نویی دقایق بازی‌اش محدود شد. اگر کی‌روش عادت داشت که با سه هافبک میانی بازی کند، قلعه‌نویی تیم ملی را با دو هافبک میانی به زمین می‌فرستد و این به معنی رقابت شدیدتر برای رسیدن به ترکیب اصلی است.

او در اردوی اول تیم ملی (بازی مقابل روسیه و کنیا) بازی نکرد و تورنمنت کافا را به دلیل مصدومیت از دست داد. نوراللهی اولین بار در بازی با بلغارستان در ترکیب تیم ملی قرار گرفت و ۵۸ دقیقه در زمین بود. در تورنمنت اردن او مقابل میزبان برای دومین بار در ترکیب اصلی بود، ولی ظاهراً کادر فنی از عملکردش رضایت نداشت و در نیمه دوم چشمی را به جای او به زمین فرستاد.

دعوت از امید ابراهیمی ۳۶ ساله برای اردوی جدید تیم ملی را می‌توان نشانه ناامیدی کادر فنی از نوراللهی دانست. قلعه‌نویی با توجه به شناختش از ابراهیمی به دنبال محک زدن هافبک الشمال قطر نیست و ظاهراً به این نتیجه رسیده که او را برای این پست حساس به جام ملت‌های آسیا ببرد. البته ابراهیمی فقط یکی از نامزدهای بازی در این پست است.

 

ظهور قدوس و بازگشت ابراهیمی

قلعه‌نویی مدت‌هاست که به دنبال زوج عزت‌اللهی برای خط میانی می‌گردد و در مقطعی از روزبه چشمی به عنوان دومین هافبک میانی استفاده کرد. هافبک استقلال در فینال تورنمنت کافا هم در ترکیب اصلی بود.

کادر فنی بعد از اضافه شدن سامان قدوس به این فکر افتاد که بازیکن برنتفورد را در این پست محک بزند. قدوس در فینال تورنمنت اردن مقابل قطر در ترکیب اصلی بود و عقب‌تر از موقعیت همیشــــــــــگی‌اش بازی

می‌کرد.

با این حال توانست مأموریتش را که انتقال سالم توپ از خط دفاع به حمله بود به خوبی تکمیل کند. او پنجشنبه مقابل هنگ‌کنگ برای دومین بار در این پست بازی کرد و مثل بازی با قطر در اکثر دقایق بازی هم‌عرض عزت‌اللهی بازی می‌کرد. قدوس در دقیقه ۷۰ جایش را به ابراهیمی داد و به نظر می‌رسد در سلسله مراتب گزینه‌های این پست آنها به ترتیب اول و دوم

هستند.

روزبه چشمی را هم باید گزینه سوم این پست دانست. او هر چند روبروی هنگ‌کنگ بازی نکرد، ولی در بازی‌های سخت‌تر ممکن است شانس بازی بیشتری

داشته باشد.

گزینه ششم

بررسی فهرست ۲۳ نفره تیم ملی برای بازی با هنگ‌کنگ نشان می‌دهد که نوراللهی آخرین گزینه او برای این پست بوده. در این فهرست علی کریمی و محمدجواد حسین‌نژاد روی نیمکت بودند، در حالی که هافبک الوحده از لیست خط خورد. حسین‌نژاد حتی فرصت پیدا کرد مقابل هنگ‌کنگ دقایقی به زمین برود و دومین بازی ملی‌اش را تجربه کند.

نوراللهی با علم به آنچه در تمرینات دیده به این نتیجه رسیده که شانس زیادی برای تغییر نظر قلعه‌نویی ندارد و اعلام فهرست بازی با هنگ‌کنگ هم او را به یقین رسانده. هافبک سابق پرسپولیس همیشه به عنوان بازیکن آرامی شناخته می‌شد و رفتارش در این بازی را باید نتیجه یک خشم آنی و البته نادر دانست، ولی بدون این اتفاق هم او شانس زیادی نداشت که در فهرست ۲۳ نفره مسافران جام ملت‌ها باشد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.