?>
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 دی 1402 - 15:46
کد خبر : 28887

فیلم واقعی یکی از عجیب ترین هواپیما ربایی تاریخ

فیلم واقعی یکی از عجیب ترین هواپیما ربایی تاریخ

پرواز هوایی بوئینگ ۷۶۷ خطوط هوایی هوایی اتیوپی یک پرواز برنامه ریزی شده بود که مسیر آدیس آبابا – نایروبی – برازاویل – لاگوس – آبیجان را انجام می داد. در ۲۳ نوامبر ۱۹۹۶، هواپیمای پرواز، یک بوئینگ ۷۶۷، در مسیر آدیس آبابا به نایروبی توسط سه اتیوپیایی که به دنبال پناهندگی در استرالیا بودند

پرواز هوایی بوئینگ ۷۶۷ خطوط هوایی هوایی اتیوپی یک پرواز برنامه ریزی شده بود که مسیر آدیس آبابا – نایروبی – برازاویل – لاگوس – آبیجان را انجام می داد.

در ۲۳ نوامبر ۱۹۹۶، هواپیمای پرواز، یک بوئینگ ۷۶۷، در مسیر آدیس آبابا به نایروبی توسط سه اتیوپیایی که به دنبال پناهندگی در استرالیا بودند ربوده شد. 

این پرواز  در اقیانوس هند در نزدیکی گرند قمر، جزایر قمر، به دلیل پایان یافتن سوخت فرود اضطراری کرد.

۱۲۵ نفر از ۱۷۵ مسافر و خدمه هواپیما، از جمله سه هواپیماربا، جان باختند.

این رویداد اولین مورد ثبت شده از فرود تا حدی موفقیت آمیز در آب با استفاده از هواپیمای پهن‌پیکر است.

پس از خاموش شدن هر دو موتور خلبان سعید  درخواست کرد تا در فرودگاه بین‌المللی شاهزاده سعید ابراهیم در گرند قمر فرود اضطراری داشته باشد اما بعد دلایلی با این درخواست موافقت نشد .

 خلبان در حالی‌که هنوز با هواپیماربایان می‌جنگید، سعی کرد پس از اتمام سوخت هواپیما را در آب‌های کم عمق، به موازات پرواز فرود آورد.

چند ثانیه پیش از تماس با آب، هواپیما ده درجه به سمت چپ منحرف شد. موتور سمت چپ و نوک بال ابتدا به آب زدند، موتور با صخره مرجانی برخورد کرد و باعث شد که بوئینگ ۷۶۷ به سمت چپ خم شود.

سپس باقی هواپیما وارد آب شده و باعث شکسته شدن بدنه هواپیما شد. به‌جز قسمت پشتی بدنه هواپیما، قسمت‌های شکسته بدنه به‌سرعت در آب فرورفت.

اشتباه خطرناک باعث افزایش تلفات جانی شد اما هر دو خلبان زنده ماندند و  جایزه حرفه‌ای در ایمنی ایمنی پرواز را دریافت کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.