?>
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 دی 1401 - 9:45
کد خبر : 480

دیدنی های تبریز در زمستان

دیدنی های تبریز در زمستان
تبریز همیشه مقصد جذابی برای سفر بوده خصوصا برای کسانی که سفر در زمستان و هوای برفی را دوست دارند.

همانطور که می دانید شهر تبریز یکی از توریستی ترین نقاط ایران می باشد و خانواده ها و افراد بسیار زیادی از این شهر به عنوان مقصد سفر های توریستی و گردشگری خود یاد می کنند. شهر تبریز دارای پتانسیل های توریستی بسیار قابل توجه و متعددی می باشد. به همین دلیل شما می توانید در تمام فصول سال از جمله زمستان به آن سفر کرده و از ان لذت ببرید. ما در این مقاله به معرفی تعدادی از برترین جاهای دیدنی تبریز در زمستان خواهیم پرداخت. همچنین شما را با مهم ترین ویژگی های هر یک از آنها آشنا خواهیم کرد. در نتیجه به شما توصیه می کنیم اگر قصد سفر به شهر تبریز را دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

برترین جاهای دیدنی تبریز در زمستان :

موزه قاجار :

موزه قاجار بی شک یکی از زیبا ترین جاهای دیدنی تبریز در زمستان می باشد که در صورت سفر به این شهر تاریخی باید از آن بازدید کرد. همانطور که می دانید شهر تبریز در زمان حکومت قاجار نقش پررنگی در وضعیت سیاسی و نظامی کشور داشته است. به همین دلیل موزه قاجار یکی از بهترین نقاط شهر تبریز برای آشنایی با تاریخ این شهر می باشد. درون این موزه زیبا شما می توانید بخش های مختلفی نظیر تالار ساز های سنتی، تالار پول، بخش مرتبط با تسلیحات و … را به طور همزمان مشاهده فرمایید. لازم به ذکر است که مکان این موزه در گذشته محل سکونت امیرنظام گروسی ( یکی از سیاستمداران برجسته دوران قاجار ) بوده است.

تله کابین کوه عون ابن علی :

تله کابین کوه عون ابن علی نه تنها یکی از برترین جاهای دیدنی تبریز در زمستان می باشد. بلکه از آن به عنوان یک انتخاب ایده آل برای علاقه مندان به تفریحات هیجانی نیز یاد می شود. تله کابین کوه عون ابن علی در لیست برترین و بلند ترین تله کابین های کشور، در رتبه اول قرار گرفته است. مسیر این تله کابین از دامنه کوه شروع شده و تا رسیدن به بلندترین ارتفاعات آن ادامه پیدا می کند. لازم به ذکر است که توریستان در هنگام پیاده شدن از تله کابین می توانند از مقبره های تاریخی موجود در این مکان نظیر مقبره عون ابن علی بازدید فرمایند.

جاهای دیدنی تبریز در زمستان

جاهای دیدنی تبریز در زمستان

روستای کندوان :

کندوان یکی از مشهور ترین نقاط توریستی شهر تبریز می باشد که بازدید از آن به فصل خاصی اختصاص نیافته است. به طوری که تمام مسافرانی که در فصول مختلف به شهر تبریز سفر می کنند، این روستای تاریخی را در لیست جاذبه های گردشگری مد نظر خود قرار می دهند. لازم به ذکر است که روستای تاریخی و منحصر به فرد کندوان نه تنها در بین توریستان داخلی بلکه در بین توریستان خارجی نیز بسیار محبوب بوده و سالانه هزاران توریست خارجی از این روستای زیبا بازدید می کنند. مهم ترین و اصلی ترین عامل محبوبیت و شهرت روستای کندوان، معماری بی نظیر این روستا می باشد. توجه داشته باشید که معماری این روستا به شکلی طبیعی می باشد و می تواند چشم هر بازدید کننده ای را به خود جذب نماید.

خانه پروین :

خانه پروین اعتصامی یکی دیگر از زیبا ترین جاهای دیدنی تبریز در زمستان می باشد که در محله ای بسیار قدیمی به نام ششگلان واقع گردیده است. سالانه تعدادی بسیار زیادی از علاقه مندان به شعر و ادبیات فارسی از این خانه سنتی و زیبا بازدید می کنند. لازم به ذکر است که قدمت این خانه زیبا به دوران حکومت پهلوی باز می گردد و معماری این خانه بسیار زیبا و قابل توجه می باشد. به طوری که هنگام بازدید از آن، آرامش چشمگیری درون شما شکل خواهد گرفت. به شما توصیه می کنیم اگر به شعر، ادبیات و تاریخ ایران علاقه مند هستید، از خانه پروین بازدید فرمایید.

جاهای دیدنی تبریز در زمستان

جاهای دیدنی تبریز در زمستان

مسجد کبود :

مسجد کبود یکی از مشهور ترین جاهای دیدنی شهر تبریز می باشد. این مکان تاریخی در بین مردم بومی منطقه نیز به شدت محبوب است. درون شهر تبریز آثار تاریخی مختلف و متعددی وجود دارد ولی مسجد کبود با اکثر ان ها تفاوت داشته و جایگاه ویژه ای در بین توریستان و گردشگران پیدا کرده است. زیرا قدمت این مسجد تاریخی و با شکوه به زمان حکومت قراقویونلو ها باز می گردد. مسجد کبود تنها اثر تاریخی به جا مانده از دوران حکومت قراقویونلوها در شهر تبریز می باشد. لازم به ذکر است که این مسجد دارای معماری، کاشی کاری و …. بسیار زیبایی بوده و نشان دهنده هنر معماری کهن ایران می باشد.

جاهای دیدنی تبریز در زمستان به موارد فوق خلاصه نشده و این شهر توریستی دارای جاذبه های توریستی و گردشگری متعدد بسیار زیادی می باشد. به عنوان مثال از دیگر جاذبه های توریستی موجود در این شهر می توان به بازار تبریز، باغ ائل گلی و … اشاره کرد.

در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه جاهای دیدنی تبریز در زمستان به دست آورده باشید و در هنگام سفر به شهر تبریز از آن ها استفاده کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.