?>
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهریور 1402 - 17:05
کد خبر : 771

بهترین دمنوش برای پریود شدن/ چی بخورم پریود شم؟

بهترین دمنوش برای پریود شدن/ چی بخورم پریود شم؟
به تاخیر افتادن پریودی بنا به هر دلیلی نشانه خوبی نمی تواند باشد و معمولا بانوان با گذشتن از زمان معمول قاعدگی دچار استرس و نگرانی می شوند

برای پریود شدن راه های مختلفی وجود دارد که گاها نتیجه بخش هستند اما یکی از راههایی که معمولا جواب می دهد استفاده از چند دمنوش خاص است .

بر اساس تحقیقات و شواهد طب سنتی دم‌نوش زنجبیل یکی از مؤثرترین راه‌های طبیعی برای القای پریود و باز شدن قاعدگی، انقباض دیواره رحم است. در طب کهن اعتقاد بر این است که زنجبیل باعث انقباض دیواره رحم شده و چرخه پریود را استارت می‌زند. بهترین راه برای دریافت نتیجه از زنجبیل استفاده از دم‌نوش یا چای زنجبیل است.

برای تهیه دم‌نوش یا چای زنجبیل کافی است چند برش از زنجبیل را در یک قوری آب جوش به مدت چند دقیقه قرا داده تا به‌خوبی دم بکشد. اگرچه در این زمینه تحقیقات علمی چندانی در دسترس نیست اما شواهد تجربی و برخی مطالعات چنین تأثیری را تأیید می‌کنند.

دم‌نوش دیگری که پس از زنجبیل اهمیت دارد دم‌نوش جعفری است. سبزی جعفری به دلیل برخوردار بودن از ویتامین C بالا و مواد مؤثره قوی آپیول، در انقباض دیواره رحم مؤثر است. برای تهیه دم‌نوش، چند قاشق جعفری تازه را داخل قوری آب جوش ریخته و اجازه دهید چند دقیقه دم بکشد تا مواد مؤثره جعفری ازجمله آپیول به داخل دم‌نوش آزاد شود.

البته لازم به ذکر است که آپیول در مقادیر بالا اثر سمی دارد و به‌ویژه برای زنان باردار خطرناک است. ازاین‌رو در زمان بارداری، زمان شیردهی و همچنین اگر دچار بیماری‌های کلیوی هستید از مصرف چای جعفری خودداری کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.