?>
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 اسفند 1401 - 14:22
کد خبر : 4602

از اخلاق زنم خسته شدم نمی دونم باید چیکار کنم

از اخلاق زنم خسته شدم نمی دونم باید چیکار کنم
رفتاری که همسر شما با شما داره قطعا رفتار پذیرفته شده و درستی نیست و درک میکنم که چه احساس بدی از رفتارهای ایشون میگیرید.

سرویس گوناگون چمدون ،بنده هرکاری از دستم بر اومده تا الان برای نگه داشتن زندگی کوتاهی نکردم. طی این مدت هر موقع بحث شده بی احترامی به خانواده بنده شده یا بی احترامی به خودم شده کوتاه اومدم و همیشه پا پیش گذاشتم برای آشتی. واقعا خسته شدم. هیچ کم کسری تو زندگی نزاشتم مسافرت، خرج خانه، هزینه شخصی دادن به خانمم، ماشین در اختیارش گذاشتم. خلاصه هیچ کم و کسری نزاشتم. حتی همیشه بنده به خانواده ایشون احترام گذاشتم ولی ایشون هرکاری کرده با منت بوده. واقعا از اخلاق زنم خسته شدم نمیدونم چیکار کنم. ایشون دوست داره زن سالاری باشه چون تو خونه ای بوده که مادرشون تصمیم گیر نهایی بوده ولی من اینجوری نمیتونم تحمل کنم. زمانی که خدمات میدم آدم خوبی هستم ولی تا یه چیزی بهش میگم مثلا اینجا لباس مناسب بپوش، آدم بدی میشم مغز من پوسیده شده غریبه هستیم من لر هستم اصالتا ایشون ترک اصالتا ممنون میشم کمک کنید

پاسخ مشاور به پرسش ” از زندگی با زنم خسته شدم “

رفتاری که همسر شما با شما داره قطعا رفتار پذیرفته شده و درستی نیست و درک میکنم که چه احساس بدی از رفتارهای ایشون میگیرید.
شما فرمودید که همسرتون قدرت طلب هستش. بنابراین توصیه میکنم که طی یک صحبت دوستانه و آروم با همسرتون در مورد تصمیم گیری ها و حد و مرزها در زندگی مشترک صحبت کنید. در حین گفتگو با همسر باید یک سری مرزهایی رو مشخص کنید که به نوعی خط قرمز شماست و همسرتون نباید از اون عبور کنه.
برای مثال، شما میتونید احساس بدی که وقتی همسرتون به خانواده شما توهین میکنه پیدا میکنید رو شرح بدید و بدون اینکه صحبتتون موجب پرخاشگری بشه بگید که دیگه نمیتونید این بی احترامی ها رو تحمل کنید و نیاز دارید که دیگه تکرار نشن.
شما باید براشون توضیح بدید که زندگی مشترک به معنی تصمیمات مشترک هستش و هردوی شما به یک اندازه در تصمیم گیری ها دخیل هستید. بنابراین لزومی نداره که در خونه مرد سالاری یا زن سالاری حاکم باشه. هردوی شما باید به نظرات همسراحترام بگذارید و توهین و تحقیر همسر نباید جایی در زندگی زناشویی داشته باشه.
اگر این خط قرمز ها رو بتونید با همسرتون به درستی به توافق برسونید، بسیاری از مشکلات شما با همسرتون حل خواهد شد.
وقتی هم که همسرتون یکی از این مرزها رو رعایت نکرد، میتونید بهش یاداوری کنید چه توافقی باهمدیگه داشتید و اگر به این شیوه رفتار ادامه بده تحمل کردن رابطه براتون سخت خواهد شد.
باید در نظر داشته باشید که مرزهای شما باید بر اساس واقعیت باشند، به طوری که همسر شما به جدیت اونها پی ببره و بدونه که برای حفظ و تداوم رابطه نیاز به رعایت این مرزها داره.
همچنین برای اینکه همسرتون توجه بیشتری به مرزهای شما نشون بده شما هم ازش بخواید که مرزهای خودش رو به شما توضیح بگه. زمانی که توافق‌ها به صورت دو طرفه باشند تداوم بیشتری خواهند داشت.
توصیه بعدی من به شما مراجعه به مشاوره خانواده هستش. از اونجایی که شما و همسرتون از دو قومیت فرهنگی مختلف هستید قطعا نگاه های متفاوتی به بسیاری از مسائل دارید و همین مسئله میتونه سبب ساز اختلافات شما بشه. مشاور این تفاوت فرهنگی در ازدواج رو شناسایی میکنه و براتون توضیح میده و سعی میکنه راهکارهایی ارائه بده تا شما و همسرتون سازگاری بهتری با همدیگه داشته باشید.
شما باید در نظر داشته باشید که رابطه زناشویی باید زمینه ساز آرامش شما باشه نه خدشه دار شدن سلامت روانی شما. بنابراین نباید خودتون رو قربانی رفتارهای نامناسب همسرتون قرار بدید. شما بخاطر علاقه خودتون به همسرتون تا جایی که بتونید به اصلاح روابطتتون کمک میکنید اما در صورتی که این شرایط ادامه دار شد نباید خودتون رو قربانی کنید و به نوعی به سوختن و ساختن قانع بشید. قطعا در این موارد مشاور کمک زیادی به شما برای تصمیم گیری ها خواهد کرد.
در تمامی مراحل زندگی پیروز و موفق باشید.

کوشا کوچک آملی

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.