?>
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 - 8:46
کد خبر : 4890

چرا به همسرم که دوستش دارم خیانت کردم؟/دوازده قدم بعد از خیانت

چرا به همسرم که دوستش دارم خیانت کردم؟/دوازده قدم بعد از خیانت

سرویس گوناگون چمدون ،چگونه خیانت به شوهرم را جبران کنم؟ چیکار کنم شوهرم منو ببخشه؟ به شوهرم خیانت کردم چیکار کنم؟ زنانی که خیانت به شوهر را تجربه کرده باشند، مسلما با این گونه سوالات در ذهن خود درگیر خواهند شد. شما برای جبران خیانت به عشق پاک و یا دلجویی بعد از خیانت راه

سرویس گوناگون چمدون ،چگونه خیانت به شوهرم را جبران کنم؟ چیکار کنم شوهرم منو ببخشه؟ به شوهرم خیانت کردم چیکار کنم؟ زنانی که خیانت به شوهر را تجربه کرده باشند، مسلما با این گونه سوالات در ذهن خود درگیر خواهند شد. شما برای جبران خیانت به عشق پاک و یا دلجویی بعد از خیانت راه سخت و پر تلاطمی را در پیش دارید. اگر چه جبران خیانت به شوهر سخت بوده و همسرتان با فهمیدن خیانت شما عصبانی، مضطرب و ناراحت می شود، اما اگر هر دو نفر بخواهید، رابطه شما می تواند احیا شده و زندگی شاد و سالم قبل از خیانت را باز گردانید.

این مطالب را از دست ندهید :

 

blank

بسیاری از زنان می گویند به شوهرم خیانت کردم پشیمونم اما شوهرم منو نمیبخشه، مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه به بررسی خیانت به شوهر و راهکارهایی برای جبران خیانت به شوهر پرداخته اند. آنها بعد از تحقیقات و مطالعات فراوان مقاله جامع و کاربردی زیر را برای عشق خیانت کار نگارش کرده اند. اگر به دنبال دلجویی بعد از خیانت هستید و می خواهید شوهرتان شما را ببخشد، مطالعه مقاله زیر را از دست ندهید.

روانشناسی خیانت به شوهر

طبق روانشناسی خیانت مرد به زن و یا خیانت زن به مرد، خیانت به همسر به معنای پایان یافتن زندگی مشترک نیست. زنی که به شوهرش خیانت کرده به احتمال زیاد بعد از خیانت دچار عذاب وجدان و پشیمانی خواهد شد. مسلما جبران خیانت به شوهر کار آسانی نیست. شوهر شما دیگر مانند قبل به شما اعتماد ندارد و نمی تواند روابط سالم گذشته را ادامه بدهد. او نسبت به شما بی اعتماد، عصبانی، ناراحت است حتی ممکن است شوهرتان برای مدتی نخواهد با شما هم کلام شده و یا در کنار شما باشد.

blank

مسلما کنار آمدن با خیانت کار آسانی نیست. پس شما باید به شوهر خود زمان بدهید. اگر هر دو نفر بخواهند، می توان مجدد زندگی مشترک عالی و پر از شادی را ایجاد کرد. البته هنگامی که خیانت بسیار دردناک باشد و یا هر دو نفر نسبت به جبران و بازسازی روابط خود تمایلی نداشته باشند، ممکن است خیانت مرد و یا خیانت زن موجب پایان یافتن زندگی مشترک شود.

به یاد داشته باشید که ترمیم رابطه بعد از خیانت به شوهر و جبران خیانت زمانی می تواند اتفاق افتد که شما واقعا از صمیم قلب خود بگویید از خیانت به شوهرم پشیمانم و به دنبال جبران خیانت به شوهر خود باشید. پس اگر شما نیز می گویید به شوهرم خیانت کردم عذاب وجدان دارم و پشیمانم، باید برای دلجویی بعد از خیانت و آشتی بعد از خیانت بسیار تلاش کنید.

 

راهکارهای نجات یک رابطه پس از خیانت به شوهر

خیانت به عشق می تواند با پشیمانی و عذاب وجدان همراه باشد. اگر شما نیز جز زنانی هستید که می گویند خیانت کردم پشیمونم و یا شوهرم خیانتمو فهمیده چکار کنم؟ نگران نباشید. اگر هم شما و هم شریک زندگیتان مایل به بازگرداندن زندگی شاد و روابط سالم گذشته باشید، می توانید برای بازسازی رابطه خود از راهکارهایی که در این قسمت گفته شده است کمک بگیرید.

blank در مورد احساسات خود فکر کنید

آیا از خیانت به شوهر خود احساس پشیمانی می کنید؟ آیا حاضرید برای بهبود روابط خود و جبران خیانت به شوهر وقت بگذارید و انرژی زیادی صرف کنید؟ قبل از هر چیز بهتر است کمی برای خودتان وقت بگذارید و احساسات خود را پردازش کنید. سعی کنید با خودتان صادق باشید. آیا خیانت به شوهر را مجدد تکرار می کنید؟ پاسخ دادن به این سوالات می تواند به شما کمک کند تا تصمیم درست را بگیرید و اگر از صمیم قلب خود احساس پشیمانی می کنید، به سمت شوهرتان و داشتن زندگی مشترک عالی حرکت کنید.

blank خیانت را متوقف کنید

نظر روانشناسان در مورد خیانت مردان و زنان این است که اگر شما می خواهید مجدد به رابطه خود متعهد شوید و زندگی مشترک خود را بهبود بخشید، بسیار مهم است که به خیانت ادامه ندهید. اگر شما خیانت عاطفی به همسر را تجربه کرده باشید، ممکن است پایان دادن به روابط عاطفی برای شما کمی سخت باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خیانت عاطفی می توانید مقاله خیانت عاطفی چیست؟ را مطالعه کنید. شما باید به این فکر کنید که برای دلجویی بعد از خیانت و آشتی کردن با شوهرتان حاضرید هر کاری کنید. شما اشتباه کرده اید و باید آن را جبران کنید.

اگر فردی که با او خیانت کرده اید فردی است که هر روز می بینید، مانند یک همکار، باید حد و مرزی را برای خود مشخص کنید. مثلا از صحبت کردن با او در مورد هر چیزی که مربوط به کار نیست اجتناب کنید و خارج از محل کار نیز با او معاشرت نداشته باشید.

blank همه چیز را در مورد رابطه خود به شوهرتان بگویید

اگر هنوز شوهرتان چیزی از خیانت شما نمی داند، بهتر است این موضوع را از زبان خودتان بشنود تا دیگران. خیانت به شوهر یعنی خیانت به اعتماد او. پس شما با توضیح دادن همه چیز می توانید ثابت کنید که می خواهید آشکار و صادقانه به اشتباهات خود اعتراف کرده و جبران کنید. در مورد اینکه چرا خیانت کرده اید صادق باشید. اما از تبرعه کردن خود و سرزنش شوهرتان برای دلیل خیانت استفاده نکنید. به شوهرتان زمان بدهید تا سوال کند یا کمی با خود تنها باشد تا بتواند مجدد با شما ارتباط برقرار کند.

شاید شما ترس از گفتن تمام حقیقت داشته باشید زیرا نمی خواهید رابطه شما از بین برود و یا شوهرتان نتواند شما را ببخشد. اما مهم است که تا حد امکان صادقانه با او صحبت کنید.

blank بپذیرید که اشتباه کرده اید

به دنبال بهانه و دلیل برای کار اشتباه خود نباشید. سعی کنید بپذیرید که خیانت به شوهر یک اشتباه بزرگ بوده است و تنها مقصر این موضوع خود شما هستید. شما باید مسئولیت خیانت به همسر خود را بپذیرید. از سرزنش شریک زندگی خود و یا بهانه تراشی در مورد مشکلات رابطه بپرهیزید. به همسرتان بگویید که می دانید اشتباه کرده اید و تلاش می کنید تا آن را جبران کنید. عذرخواهی صادقانه داشته باشید. زیرا شوهرتان متوجه هر گونه دروغ و بی صداقتی کلام شما خواهند شد. پس احساس پشیمانی و عذرخواهی باید از صمیم قلب باشد نه صرفا به خاطر داشتن احساس گناه.

گناه.

 

blank به شوهرتان زمان بدهید

شوهرتان مسلما بعد از فهمیدن خیانت شما بسیار ناراحت و عصبانی خواهد شد. مردان هنگامی که با خیانت زن خود روبه رو می شوند خود را فردی بی عرضه و به درد نخور می بینند که نتوانسته اند نیازهای عاطفی، زناشویی و یا حتی جنسی همسرشان را بدرستی پاسخ دهند. به همین علت همسرشان به آنها خیانت کرده است. در صورتیکه در اکثر شرایط مشکل از سمت فرد خیانتکار بوده است نه شوهرش. به هرحال به آنها فرصت دهید تا به هر روشی که می خواهند اتفاقات رخ داده را پردازش کنند. این کار ممکن است شامل روزها یا هفته ها باشد. تا زمانی که آنها تمایل به برقراری ارتباط ندارند، اصرار نکنید. فقط در کنار آنها باشید و با رفتار و کلام خود نشان دهید که پشیمانید.

blank به دنبال کسب اعتماد شوهرتان باشید

اگر تجربه خیانت به شوهر را داشته اید و به دنبال جبران خیانت به شوهر هستید، پس سعی کنید قابل اعتماد باشید. به وعده های خود عمل کنید. اگر می گویید می خواهید کاری را انجام دهید، آن را حتما انجام دهید. تعهدات خود را زیر پا نگذارید تا به مرور اعتماد از دست رفته شوهرتان باز گردد. بازسازی اعتماد به از خیانت به عشق بسیار سخت خواهد بود. شوهرتان ممکن است تا مدت ها به شما اعتماد نداشته باشد. پس به دنبال کسب اعتماد شوهرتان از راه های مختلف باشید. زیرا اعتماد یکی از ارکان مهم در زندگی مشترک موفق است. شما می توانید رد این رابطه از مشاوره خیانت زن کمک بگیرید. روانشناس راه های کسب اعتماد مجدد شوهر را به شما آموزش خواهد داد.

blank صبور باشید

خیانت به شوهر مسلما اعتماد شوهرتان را از بین برده است. پس او ممکن است دائم با شما تماس بگیرد، بپرسد که کجا هستید، چه می کنید و … . در این وضعیت شما باید صبور باشید و به تمام سوالات شوهرتان با حوصله پاسخ دهید. اینکه کجا هستید چه می کنید چه کسی با شما است و … را کامل برای همسرتان بازگو کنید. سعی کنید دیگر هیچ چیز را از همسرتان پنهان نکنید. شما نباید انتظار داشته باشید که شوهرتان بلافاصله به شما اعتماد کند. پس احساسات همسرتان را بپذیرید و برای بازسازی اعتمادی که به آن خیانت کرده اید، صبور بوده و تلاش کنید.

blank به دنبال برقراری ارتباط سالم باشید

روانشناسی خیانت مردان و زنان نشان می دهد که ناتوانی در صحبت کردن با یکدیگر یکی از متداول ترین دلایل خیانت به عشق پاک می تواند باشد. اگر شما نیز به دلیل برآورده نشدن نیازهای خود در رابطه، خیانت کرده اید. بهتر است با شوهرتان در مورد نیازهای خود صحبت کنید. به او بگویید که چه نیازها و خواسته هایی دارید و او باید چگونه به آنها پاسخ دهد. مهم است که زوجین در زندگی مشترک یکدیگر را درک کنند و بدانند طرف مقابل چه نیازهایی دارد. شما در صورتی می توانید از نیازهای یکدیگر مطلع شوید که با هم رابطه سالمی داشته باشید.

نشانه های خیانت در زنان و مردان کمی متفاوت خواهند بود. اگر به دنبال یافتن نشانه های خیانت در رفتارها و اعمال همسر خود هستید، به شما پیشنهاد می کنم مطالعه مقاله نشانه های خیانت زنان را از دست ندهید.

 

blank صمیمانه درخواست بخشش کنید

اگر از خیانت به شوهر خود پشیمان هستید، از او درخواست بخشش کنید اما انتظار نداشته باشید که او فورا شما را ببخشد. بخشیدن خیانت سریع و آسان نخواهد بود. به هر حال، اگر به دنبال بازگرداندن زندگی مشترک خود هستید و می خواهید خیانت به شوهر خود را جبران کنید، مهم است که او از همان ابتدا بداند که شما خواهان بخشش هستید و مایل اید برای آن تلاش کنید. می توانید به شوهرتان بگویید: انتظار ندارم فورا مرا ببخشی، می دانم که باید تلاش کنم تا تو اشتباه مرا فراموش کنی. اما من متعهد هستم که هرکاری که لازم است انجام دهم تا عشق و اعتماد شما را بدست آورم.

درک کنید که بخشش یک فرآیند خطی نیست. شریک زندگی شما ممکن است بخواهد شما را ببخشد، اما بخشیدن خیانت شما احتمالاً زمان می برد.

blank نیازهای شوهرتان را برآورده کنید

اگر شما نیازهای همسرتان را به درستی پاسخ دهید، باعث می شود که او دوباره به شما اعتماد کند. برای کمک به بازسازی اعتماد، شریک زندگی شما ممکن است چیزهای خاصی را از شما درخواست کند. مانند گذراندن وقت بیشتر با یکدیگر یا رفتن به بازار و خرید در کنار هم و … . بهتر است با شریک زندگی خود سازگار باشید و برای هر درخواست معقولی که دارد، تلاش کنید. او ممکن است بخواهد به پیامک ها، ایمیل و سایر برنامه های مجازی  شما دسترسی داشته باشد. تا ببیند با چه کسی صحبت می کنید و یا چه چیزی به او می گویید. اگر با این موضوع مشکلی ندارید، به او اجازه دهید تا به تلفن همراه شما در هر زمانی که خواست، دسترسی داشته باشد.

به یاد داشته باشید که داشتن حالت تدافعی یا خصوصی در مورد زمان یا مکان یا وسایل خود ممکن است باعث مشکوک شدن شریک زندگی شما شود. اگر دلیلی وجود دارد که نمی توانید درخواست آنها را برآورده کنید، در مورد آن صحبت کنید و صادقانه دلیل خود را بیان کنید.

blank تمرین کنید که کاملاً با شوهر خود صادق باشید

داشتن ارتباط صادقانه با شوهر برای بازسازی اعتماد از دست رفته بین شما و شوهرتان ضروری است. برای این کار بهتر است فعالیت های روزانه خود را با همسرتان در میان بگذارید. سالم ترین روابط عاشقانه آنهایی هستند که در آن هر دو طرف احساسات، خواسته ها، ترس ها و انگیزه های خود را با هم در میان می گذارند. در مورد افکار و احساسات روزمره خود صادقانه با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید.

blank از مشاوره کمک بگیرید

اگر به دنبال راه آشتی بعد از خیانت هستید و یا می خواهید از همسرتان دلجویی کنید، اما نمی دانید که چه کاری باید انجام دهید و یا چگونه با او رفتار کنید. بهتر است از یک مشاوره خانواده کمک بگیرید. شما با کمک راهنمایی های مشاور یا روانشناس می توانید اعتماد از دست رفته شوهرتان را بازیابی کنید. مشاور به شما کمک می کند تا راهکارهای جبران خیانت به شوهر را یاد بگیرید و بتوانید زندگی مشترک از دست رفته خود را مجدد به دست آورید. برخی از زنان بعد از خیانت به شوهر به شدت دچار عذاب وجدان و ناراحتی می شوند. به گونه ای که نمی دانند چه کارهایی باید انجام دهند و چه رفتاری داشته باشند. در این شرایط بهترین راه مراجعه به مشاور و کمک گرفتن از او است.

 

 

خیانت به شوهر ممکن است در ابتدا اصلا احساس منفی ایجاد نکند و شما را به درجه ای از رضایت برساند. اما مطمئن باشید که حتی اگر در ابتدا احساس خوبی داشته باشید، بعد از گذشت مدتی احساس عذاب وجدان، گناه و ناراحتی و کمبود خواهید کرد. جبران خیانت به شوهر از چیزی که فکر می کنید سخت تر است اما نشدنی نیست. شما باید برای دلجویی بعد از خیانت بسیار تلاش کنید.

اگر شما نیز جز آن دسته از زنان هستید که می گویند از خیانت به شوهرم پشیمانم اما شوهرم منو نمیبخشه، نباید ناامید شوید. سعی کنید با خودتان و شریک زندگی خود صادق باشید. برای او توضیح دهید که پشیمانید و می خواهید تلاش کنید تا اشتباهات را جبران کنید. در اکثر موارد شوهرتان برای بار اول خیانت را می بخشد و به شما فرصت می دهد. فقط مراقب باشید که دیگر هرگز این اشتباه بزرگ را تکرار نکنید. برای روابط سالم و زندگی شاد خود ارزش قائل شوید و آن را به همین راحتی ها از دست ندهید.

 

سوالات متداول

چرا به شوهرم که دوستش دارم خیانت کردم؟

مسلماً، گاهی اوقات مردم خیانت را انتخاب می‌ کنند، زیرا در رابطه بدی هستند و می‌ خواهند از آن خارج شوند. گاهی اوقات آنها به خاطر بچه ها، مسائل مالی، آداب اجتماعی یا هر چیز دیگری احساس گیر افتادن می کنند. بنابراین آنها پنهانی روابط عاطفی دیگری را ایجاد می کنند تا نیازهای خود را برای ارتباط، صمیمیت و اعتبار توسط شخصی غیر از همسرشان برآورده کنند.

آیا زندگی پس از خیانت به شوهر می تواند به حالت عادی بازگردد؟

کارشناسان می گویند این امکان برای زوج ها وجود دارد که بعد از خیانت به یک رابطه شاد ادامه دهند. به شرطی که هر دو نفر تمایل داشته باشند و برای داشتن زندگی عالی تلاش کنند.

 

این مطالب را از دست ندهید :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.