?>
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 فروردین 1402 - 19:51
کد خبر : 6033

۷ راهکار برای آماده بچه دار شدن + نشانه های اینکه برای پدر شدن آماده نیستید

۷ راهکار برای آماده بچه دار شدن + نشانه های اینکه برای پدر شدن آماده نیستید

سرویس گوناگون چمدون ،آیا احساس می کنید برای پدر شدن آماده اید؟ شاید برخی از افراد تصور کنند که پدر یا مادر شدن نیاز به آمادگی خاصی ندارد. درصورتیکه اصلا این گونه نیست. مسئولیت پدر شدن یک مسئولیت بسیار سخت و مهم است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم. هنگامی که زوجین بچه

سرویس گوناگون چمدون ،آیا احساس می کنید برای پدر شدن آماده اید؟ شاید برخی از افراد تصور کنند که پدر یا مادر شدن نیاز به آمادگی خاصی ندارد. درصورتیکه اصلا این گونه نیست. مسئولیت پدر شدن یک مسئولیت بسیار سخت و مهم است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم. هنگامی که زوجین بچه می خواهند به معنای آن نیست که آمادگی لازم برای بچه دار شدن نیز دارند. شما باید بررسی کنید تا متوجه شوید که آمادگی برای پدر شدن یا مادر شدن را دارید یا خیر؟ آمادگی نداشتن برای پدر شدن در بسیاری از مردان دیده شده است. اگر احساس می کنید آماده پدر شدن و پذیریش مسئولیت های پدر شدن را ندارید، پس برای فرزندآوری اقدام نکنید. زیرا در این صورت اول به فرزند خود و سپس به خودتان و همسرتان و زندگی مشترکتان آسیب های زیادی را وارد می کنید.

blank

به دلیل اهمیت مسئولیت پدر شدن و آماده شدن برای پدر شدن، مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه به بررسی نشانه های که می گویند فردی برای پدر شدن آماده نیست، پرداخته اند. آنها در مقاله جامع و کاربردی زیر راهکارهایی را برای آماده شدن برای پدر شدن به شما عزیزان ارائه داده اند. اگر شما نیز از استرس های پدر شدن رنج می برید و یا مهارت و مسئولیت کافی برای پدر شدن ندارید، حتما مقاله جامع و کاربرید زیر را مطالعه بفرمایید.

 

نشانه هایی که می گویند شوهرتان آماده پدر شدن نیست

دختران از همان دوران کودکی می پذیرند که در آینده باید مسئولیت هایی از جمله مادر شدن را قبول کنند. آنها از همان کودکی با ترفندهایی حتی به ظاهر بی ارزش، خود را برای مادر شدن آماده می کنند. با بغل کردن عروسک ها، محافظت از آنها و … به اندازه سن خود یاد می گیرند که مادر بودن چگونه است. اما متاسفانه این موضوع و احساس پدر شدن برای پسران ما ناشناخته تر است. خیلی از مردان حتی بعد از ازدواج هنوز نمی دانند پدر شدن یعنی چه؟ و چه مسئولیت های سنگینی را باید به عهده بگیرند. اگر مردی نداند که مسئولیت پدر شدن چیست و اقدام به پدر شدن کند، ممکن است زندگی خود را باخته باشد. مشاوران مرکز مشاوره به بررسی نشانه هایی که می گویند شوهرتان آماده پذیرش مسئولیت پدر شدن نیست پرداخته اند. مهم ترین نشانه های آماده نبودن برای پدر شدن عبارتند از:

blank

blank شوهرتان احساس می کند که آماده پذیرش مسئولیت جدید نیست

ممکن است هر بار که موضوع بچه دار شدن را مطرح کرده باشید با واکنش عجیب، تند و عصبی از سمت شوهرتان مواجه شده باشید. این نشان می دهد که او آماده برای بچه دار شدن و پدر شدن نیست. پس سعی کنید احساسات و نظرات او را بپذیرید و کمی به او فرصت بدهید. به یاد داشته باشید که با بچه دار شدن مسئولیت های سنگینی برای مرد و زن لحاظ می شود. پس سعی کنید هنگامی که شوهرتان آماده پذیرش مسئولیت جدید نیست، اقدام به پچه دار شدن نکنید.

اگر مردی آماده است که پدر شود، پس باید از هر نظر مسئولیت پذیر باشد. او باید توانایی کسب درآمد و محافظت از خانواده خود را داشته باشد. شما می توانید او را از طریق نحوه زندگی، هزینه ها، پس انداز و تصمیم گیری هایش قضاوت کنید. اگر او همچنان نمی تواند مسئولیت بزرگی مانند پدر شدن را بپذیرد پس بهتر است درنگ کنید.

blank هرگز در مورد بچه دار شدن صحبت نمی کند

مسلما بچه ها پیوند زوجین را محکم تر می کنند و باعث می شوند که خانواده رشد و تقویت شود. اما اگر شوهرتان اصلا در مورد بچه دار شدن صحبت نمی کند و یا از موضوعاتی که مربوط به آن است دوری می کند، این یعنی او آمادگی برای پدر شدن ندارد و نمی تواند این موضوع را قبول کند.

blank

blank شوهرتان ترس از بچه دار شدن دارد

برخی از مردان استرس های پدر شدن زیادی دارند. آنها نمی توانند به این موضوع فکر کنند که حس پدر شدن تا چه اندازه زیبا است. زیرا از پدر شدن می ترسند. اگر او با کوچکترین فکر و یا صحبتی در مورد بچه دار شدن عصبی می شود، این یعنی آمادگی نداشتن برای پدر شدن.

blank او احساسات پرورش دهنده و دلسوزانه ندارد

شوهر شما باید بتواند در ابتدا نسبت به شما دلسوز و مهربان باشد تا بتواند پدر مناسبی برای فرزندتان باشد. شما باید بتوانید به همسرتان تکیه کنید و او شما را بالاتر از هر چیزی قرار دهد. شما نمی توانید شوهر خود را یک پدر خوب بدانید اگر او کیفیت لازم برای پرورش دادن را ندارد و یا احساسات شما را درک نمی کند. هنگامی که او همسر خود را درک نکرده و نتواند دلسوز او باشد پس چگونه می تواند یک موجود کوچک را پرورش دهد؟ و یا در دوران بارداری از شما مراقبت کند؟

blank نداشتن توان مالی مناسب برای اضافه شدن یک نفر دیگر به زندگی

در کنار این موضوع که مهم است شوهرتان احساسات پدرانه، دلسوزانه و پرورش دهنده داشته باشد، بسیار مهم است که بتواند از نظر مالی نیز زندگی نسبتا خوبی برای فرزند خود و شما بسازد. مرد شما هر چقدر هم که آماده برای پدر شدن باشد اما جیب خالی داشته باشد چگونه می تواند هزینه های درمان و بارداری شما و همچنین خوراک و پوشاک و … فرزندتان را تامین کند.

 

blank واکنش او در برخورد با کودکان دیگر درست نیست

مرد شما باید از همراهی بچه های دیگر در اطراف خود لذت ببرد تا بتواند حس پدر شدن را به خوبی تجربه کند. اگر از دست کودکانی که در انظار عمومی داد می زنند و یا دائم غر می زنند، عصبانی می شود قطعا نسبت به بچه ها غیرقابل تحمل است. اگر شوهرتان نسبت به سایر کودکان رفتار دوستانه ای دارد و با آنها می خندد، این نشانه خوبی برای برنامه ریزی برای بچه دار شدن است. در غیر این صورت، باید به فکر باشید. یک پدر ناآماده می تواند مسئول احساسات منفی در کودکان باشد.

blank دوری از دوستانی که بچه دارند یا به تازگی بچه دار شده اند

اگر شوهرتان خودش را از جمع دوستانی که بچه دارند دور می کند و یا بعد از بچه دار شدن دوستش، سعی می کند با او قطع ارتباط کند، اصلا نشانه خوبی برای آماده شدن پدر شدن نیست. این موضوع و رفتار مرد نشان می دهد که او آماده پدر شدن و مسئولیت پذیری را ندارد.

blank نداشتن روابط خانوادگی قوی

همه ما در یک محیط خانوادگی متفاوت بزرگ شده ایم. عده ای هستند که با والدین، خواهر و برادرها و خویشاوندان روابط محکمی دارند. آنها همیشه می خواهند خانواده خود را گسترش دهند زیرا جنبه مثبت بودن با یکدیگر را دیده اند. اما عده‌ای هستند که دوران کودکی خود را با سختی، دعوا و بدرفتاری بین والدین سپری کرده باشند یا توسط یک والدین تنها رها شده یا بزرگ شده باشند. این دسته از مردان قبل از اینکه خانواده خود را تشکیل دهند نیاز به درمان دارند زیرا نمی توانند برای فرزند خود یک پدر عالی باشند و یا بهترین تصمیمات و احساسات را در برابر فرزند خود داشته باشند.

blank شوهرتان نمی تواند از خواب خود بگذرد

مردانی هستند که می توانند از هرچیزی روی کره خاکی بگذرند اما از خواب خود دور نشوند و آن را قربانی نکنند. آنها می خواهند هر زمان که احساس خستگی کرده اند، بدون مزاحمت و وجود هیچ صدایی، به راحتی بخوابند. اما بزرگ کردن بچه نیاز به فداکاری در خواب دارد. زیرا کودک شما می تواند هر زمانی از شب بیدار شود و شما نتوانید او را بخوابانید. همچنین همیشه هم نمی توان انتظار داشت که مادر بیدار بماند. پس اگر شوهرتان به نخوابیدن عاجز است، قطعا آماده بچه دار شدن نیست. در این صورت، بیدار ماندن با بچه را به تنهایی باید به دوش بکشید. اگر نمی توانید پس بهتر است فعلا بچه دار نشوید.

blank او فرد صبوری نیست

صبر یکی از صفت های واجب برای پدر شدن است. حس پدر شدن آنقدر شرین است که اکثر مردان را فردی صبور می کند. مرد شما باید نسبت به عضو جدید خانواده شما صبور و بردبار باشد. نوزادان برنامه غذایی و خوابیدن مخصوص به خود را دارند. شوهرتان باید با نیازهای کودک سازگار باشد و نسبت به آن صبوری کند. اگر شوهرتان عجول، سفت و سخت است و قبول نمی کند که رفتارش را تغییر بدهد، یعنی آمادگی نداشتن برای پدر شدن. پس برای بچه دار شدن عجله نکنید.

 

۷ راهکار برای آمادگی پدر شدن

آیا دوست دارید که حس پدر شدن را تجربه کنید اما نگرانید که آمادگی لازم برای پدر شدن را نداشته باشید؟ شاید هم متوجه شده اید که می خواهید پدر شوید و با استرس های پدر شدن دست و پنجه نرم می کنید زیرا احساس می کنید که آمادگی لازم برای پذیرش مسئولیت پدر شدن را ندارید. نگران نباشید. شما می توانید از راهکارهایی که در این قسمت گفته شده است کمک بگیرید و برای پدر شدن آماده شوید

blank تحقیق کردن را شروع کنید

این درست است که بیشتر مسئولیت های تربیت و رشد فرزند به عهده مادر است. اما شما نیز به عنوان پدر باید یاد بگیرید چگونه نوزاد را بغل کنید. قطعا شما نیز باید با همسرتان مشارکت کنید تا بتوانید نوزادتان را به یک نوجوان با تربیت و عالی تبدیل کنید. کتاب های زیادی برای مسئولیت های پدران نوشته شده است. همچنین می توانید به صورت آنلاین در رابطه با پدر شدن تحقیق کنید. در مورد علائم بارداری و آنچه که نیاز است در مورد بارداری همسرتان نیز بدانید تحقیق کنید. درک احساسات آنها می تواند به شما کمک کند تا احساسات بهتری داشته باشید و پشتوانه محکمی برای همسرتان و جنین او به شمار بیایید. در مورد تعویض پوشک، نحوه شیر دادن به نوزاد، نحوه بغل گرفتن نوزاد و … اطلاعات مفیدی کسب کنید.

blank در مورد فرزند پروری از والدین مشورت بگیرید

والدین یکی از مهم ترین منبع های کسب اطلاعات در مورد روش های فرزند پروری به شمار می آیند. آنها با توجه به تجربه هایی که دارند می توانند به شما کمک کنند تا یک پدر نمونه برای فرزند خود باشید. پس سعی کنید از تجربه های مثبت پدر و مادر خود و همسرتان نهایت استفاده را برای آمادگی برای پدر شدن کسب کنید.

blank در مورد روش های تربیت و آنچه که در ذهن خود دارید با همسرتان صحبت کنید

افرادی که برای اولین بار می خواهند پدر یا مادر شوند تجربه ای در راین رابطه ندارند اما در ذهن خود ایده و رویاهای زیادی دارند. در مورد این ایده ها و رویاها با همسرتان صحبت کنید و اجازه دهید او نیز در این باره با شما صحبت کنند. این کار می تواند به شما کمک کند تا با استرس های پدر شدن کنار بیاید و خودتان را برای پذیرش مسئولیت های پدر شدن آماده کنید. صحبت کردن در رابطه با فرزند و آینده او می تواند اشتیاق را در وجود شما بالا ببرد.

blank در مورد پدری که می خواهید باشید، فکر کنید

همه افراد لزوما رابطه عالی با پدر خود ندارند. اگر شما خوش شانس بوده باشید و یک پدر عالی برای خود داشته باشید، ممکن است تصمیم بگیرید برای فرزند خودتان مانند پدرتان باشید. شما با تفکر در مورد پدری که می خواهید باشید، می توانید فرزندآوری را بهتر از قبل درک کنید و بیشتر مشتاق پدر شدن شوید. سعی کنید الگوهای مشخصی برای پدر شدن خود پیدا کنید. شما یک نقش جدید را می خواهید ایفا کنید، پس قبل از آن نیاز است که به خوبی مسئولیت ها و وظایف خود را بدانید و تصمیم بگیرید که می خواهید چگونه بنظر برسید.

blank با دوستانتان که تجربه پدر شدن را داشته اند، بیشتر وقت بگذرانید

شما می توانید ساعت هایی را با دوستانتان که پدر شدن را تجربه کرده  اند بگذرانید و از تجربیات و الگوهای رفتاری آنان کمک بگیرید. همچنین آنها میتوانند شما را برای پدر شدن مشتاق تر کنند و ترس های شما را از بین ببرند.

blank قبول کنید که خواب و زندگی جنسی شما ممکن است تغییر کند

بچه دار شدن مسلما باعث تغییراتی در زندگی مشترک می شود. اکثر این تغییرات مثبت بوده و باعث بالا رفتن انگیزه برای زندگی و تقویت بنیاد خانواده می شوند. اما در کنار مزیت های پدر شدن، شما باید برخی از سختی ها را نیز تحمل کنید. باید خود را برای بی خوابی های شبانه و گریه های نوزدتان که اجازه نمی دهد بخوابید آماده کنید. همچنین ممکن است شما و همسرتان دیگر نتوانید به اندازه قبل رابطه جنسی داشته باشید. باید قبول کنید که بچه دار شدن زندگی جنسی شما را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

blank تقسیم مسئولیت را فراموش نکنید

این درست نیست که تمام مسئولیت های بچه دار شدن با همسرتان باشد. شما نیز به عنوان والد باید مسئولیت های زیادی را بر عهده بگیرید. سعی کنید به همسرتان اهمیت بدهید و به او کمک کنید. شاید در روزهای اول بدنیا آمدن نوزاد احساس کنید که مهم ترین مسئولیت شیر دادن به نوزاد است و نقش های شما چندان مهم نیست. درصورتیکه اصلا این گونه نیست. راه های زیادی برای مراقبت از نوزاد وجود دارد مانند:

blank پوشکش را عوض کنید.

blank او را به حمام ببرید، البته اگر مطمئن هستید که می توانید.

blank او را بخوابانید.

blank از تغذیه با شیشه بعنوان یک تغذیه کمکی استفاده کنید.

blank همچنین می توانید برخی از مسئولیت های قبلی همسرتان مانند شستن ظروف و یا لباس ها را به عهده بگیرید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.