?>
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 فروردین 1402 - 21:40
کد خبر : 7336

رژیم غذایی ضد اضطراب که باید در مورد آن بدانید

رژیم غذایی ضد اضطراب که باید در مورد آن بدانید

سرویس سلامت چمدون ،راه های زیادی برای مدیریت اضطراب وجود دارد، مانند درمان و دارو، اما رژیم غذایی ضد اضطراب نیز می تواند نقش مهمی در کاهش علائم اضطراب داشته باشد. اضطراب یک اختلال روانی شایع است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. در حالی که احساس اضطراب طبیعی

سرویس سلامت چمدون ،راه های زیادی برای مدیریت اضطراب وجود دارد، مانند درمان و دارو، اما رژیم غذایی ضد اضطراب نیز می تواند نقش مهمی در کاهش علائم اضطراب داشته باشد.

اضطراب یک اختلال روانی شایع است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. در حالی که احساس اضطراب طبیعی است و تنها راه محافظت مغز از ماست، نگرانی بیش از حد می تواند ناسالم باشد. بنابراین، رژیم غذایی ضد اضطراب چیزی است که همه ما باید بدانیم.

راه های زیادی برای مدیریت اضطراب مانند درمان و دارو وجود دارد، اما رژیم غذایی نیز می تواند نقش مهمی در کاهش علائم اضطراب داشته باشد. 

غذاهایی بخورید که سطح سروتونین را افزایش می دهند

 شادی شناخته می شود، یک انتقال دهنده عصبی است که مسئول تنظیم خلق و خو، اشتها و خواب است. مطالعات نشان داده اند که سطوح پایین سروتونین با افسردگی و اضطراب مرتبط است. خوردن غذاهایی که سطح سروتونین را افزایش می دهد می تواند به کاهش علائم اضطراب کمک کند. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

کربوهیدرات های پیچیده: غذاهایی مانند غلات کامل، میوه ها و سبزیجات حاوی کربوهیدرات های پیچیده ای هستند که تولید سروتونین را تحریک می کنند. هضم کربوهیدرات های پیچیده زمان بیشتری طول می کشد و باعث آزاد شدن پایدار انرژی می شود که به تثبیت خلق و خو و کاهش اضطراب کمک می کند. با این حال، مهم است که با متخصص تغذیه خود مشورت کنید که بتواند نیازهای خاص شما را بر اساس بدن شما به شما توصیه کند.

اسیدهای چرب امگا ۳ : اسیدهای چرب امگا ۳ چربی های ضروری هستند که در ماهی های چرب مانند سالمون، خال مخالی و ساردین یافت می شوند. نشان داده شده است که آنها التهاب را در مغز کاهش می دهند و سطح سروتونین را افزایش می دهند. محققان معتقدند که می تواند سلامت روان را بهبود بخشد.

تریپتوفان : تریپتوفان یک اسید آمینه است که در غذاهایی مانند بوقلمون، مرغ، تخم مرغ و پنیر وجود دارد. به گفته برخی کارشناسان، این ماده پیش ساز سروتونین است و می تواند به افزایش سطح سروتونین در مغز کمک کند. یک متخصص پزشکی یا متخصص تغذیه می تواند شما را حتی بهتر راهنمایی کند.

از غذاهایی که باعث ایجاد اضطراب می شوند خودداری کنید

برخی از غذاها می توانند علائم اضطراب را در برخی افراد ایجاد کنند. در اینجا چند غذا برای پرهیز از کافئین، شکر و الکل آورده شده است. 

کافئین محرکی است که می تواند ضربان قلب را افزایش داده و علائم اضطراب را تحریک کند. رژیم های غذایی با قند بالا با اضطراب و افسردگی نیز مرتبط است. 

در حالی که الکل در ابتدا می تواند یک اثر آرام بخش داشته باشد، همچنین می تواند خواب را مختل کند و علائم اضطراب را افزایش دهد. 

از غذاهای مفید برای روده استفاده کنید

تحقیقات رو به رشدی وجود دارد که نشان می دهد ارتباط قوی بین سلامت روده و سلامت روان وجود دارد. خوردن غذاهای مفید برای روده می تواند به بهبود سلامت روده و کاهش علائم اضطراب کمک کند. غذاهای سالم برای روده که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید شامل غذاهای تخمیر شده، غذاهای پری بیوتیک و غذاهای ضد التهابی است.

 

 

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.