?>
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 اردیبهشت 1402 - 18:25
کد خبر : 10624

سیاست رفتار با مادرشوهر: راه حلی برای حل مشکلات در زندگی مشترک/نشانه های یک مادرشوهر بدجنس

سیاست رفتار با مادرشوهر: راه حلی برای حل مشکلات در زندگی مشترک/نشانه های یک مادرشوهر بدجنس

در برخورد با مادرشوهر، مهم است که همیشه با احترام و مودبانه به او رفتار کنید. بیشتر مشکلات از عدم احترام و توهین در برخورد با مادرشوهر ناشی می شود. همچنین، در صورت بروز مشکلات با مادرشوهر، به جای اینکه در برابر همدیگر ناآرامی کنید، بهتر است با او با صدای بلند صحبت کرده و

در برخورد با مادرشوهر، مهم است که همیشه با احترام و مودبانه به او رفتار کنید. بیشتر مشکلات از عدم احترام و توهین در برخورد با مادرشوهر ناشی می شود. همچنین، در صورت بروز مشکلات با مادرشوهر، به جای اینکه در برابر همدیگر ناآرامی کنید، بهتر است با او با صدای بلند صحبت کرده و به مشکلات دو نفری رسیدگی کنید. از این رو، ارتباط با مادرشوهر مهم است و باید به آن توجه شود.

blank
اگر مشکلات با مادرشوهر شما برای یک مدت طولانی ادامه دارد، بهتر است با همسرتان صحبت کرده و راه حلی برای این مشکلات پیدا کنید. ممکن است نیاز باشد با مادرشوهرتان در مورد رفتارش صحبت کنید و یا شاید نیاز باشد که به دنبال راه حل های دیگری برای حل این مشکلات بگردید. در هر صورت، این مهم است که این مشکلات باعث ناراحتی شما و همسرتان نشود و شما به دنبال راه حلی برای آن باشید.

از دست مادرشوهرم ناراحتم چه باید کرد؟ مادرشوهرم با حرفهاش ناراحتم میکنه، با او چگونه رفتار کنم؟ شکستن دل عروس توسط مادرشوهر یکی از مرسوم ترین مشکلاتی است که می تواند برای هر خانواده ای وجود داشته باشد. اگر شما سیاست رفتار با مادرشوهر را داشته باشید، به راحتی می توانید با او به گونه ای رفتار کنید که دائم شما را ناراحت نکند. ناراحتی از مادرشوهر می تواند مشکلات زیادی را برای زندگی مشترک شما به همراه داشته باشد. اما اگر شما یک عروس با سیاست باشید، می دانید که در چنین لحظاتی باید چگونه رفتار کرد.

 

 

اگر شما نیز گله از مادرشوهر خود دارید و می گویید او دائم دل من را می شکند یا می خواهید بدانید آیا یک مادرشوهر با سیاست و بدجنس دارید یا خیر؟ لطفا مقاله جامع و کاربردی زیر را مطالعه کنید.

 

نشانه های یک مادرشوهر بدجنس

قبل از آنکه سیاست رفتار با مادرشوهر را مورد بررسی قرار دهیم، برای شما عزیزان در رابطه با رفتارهایی که یک مادرشوهر بدجنس و یا حسود می تواند داشته باشد، توضیح می دهیم. دانستن این نشانه ها به تازه عروس ها کمک می کند تا بهتر خانواده شوهر خود را بشناسند و بتوانند متناسب با آنها از سیاست های عروس برای خانواده شوهر استفاده کنند. نشانه های مادرشوهر بدجنس که باعث می شود دل عروس بشکند، به طور مختصر، عبارتند از:

blank تحت هر شرایطی حق با اوست

یکی از مواری که می تواند عروس ها را ناراحت کند این است که مادرشوهرشان هرگز اشتباه نمی کند. او هرگز اعتراف نمی کند که اشتباه کرده است و از کسی عذرخواهی نمی کند. او اعتقاد دارد که همیشه حق با اوست. از نظر او تنها شما مقصر هستید.

blank مادرشوهر سعی می کند شما را نادیده بگیرد

او برای ناراحت کردن شما و شکستن دل عروس خود سعی می کند در اکثر موارد عروس خود را نادیده بگیرد. ممکن است دلیل ناراحتی عروس از مادرشوهر این باشد که او به گونه ای رفتار کرده است که انگار عروس برایش مهم نیست. ناراحتی عروس از مادرشوهر ممکن است به این دلیل باشد که موفقیت هایش را بی ارزش می پندارد.

blank نشان می دهد که شما را دوست ندارد

شاید او به هزاران روش نشان می دهد که شما را دوست ندارد. او اعتقاد دارد که پسرش ارزش بیشتری داشت و شما برای او خوب نیستید. این موضوع می تواند به شدت عروس را ناراحت کند. شما ممکن است عزت نفس خود را از دست بدهید و یا صرفا فقط ناراحت شوید.

blank انتظار اطاعت کامل از او

یکی از ناراحتی های عروس از مادرشوهر این است که خودش هیچ کاری انحام نمی دهد. اما انتظار دارد که شما تمام کارهایش را انجام داده و از او اطاعت کنید. اگر شما از دستورات او اطاعت نکنید در نهایت یک عروس فاسد و بی ادب خواهید بود. مادرشوهر شروع به شکایت از شما در کنار دیگران خواهد کرد. مسلما هنگامیکه این خبر به گوش شما برسد، به شدت ناراحت و عصبانی خواهید شد.

blank

blank دائم زندگی شما را کنترل می کند

یکی از رایج ترین رفتاری که می تواند دل عروس را بشکند این است که دائم مادرشوهر بر تمام مسائل زندگی زناشویی شما نظر بدهد. کنترل پسرش به این دلیل است که او إحساس می کند شما پسرش را از او گرفته اید.

blank احترام نگذاشتن به فضای شخصی شما

ممکن است شما را ناراحت کرده باشد زیرا بدون دعوت و اعلام قبلی به خانه شما آمده است. یک مادرشوهر بدجنس دائم اطراف را نگاه می کند و تمام خانه شما را مورد بازرسی قرار می دهد. تا نکته و اشتباهی برای سرزنش کردن شما بیابد.

blank نسبت به شما محبت ندارد

نداشتن محبت می تواند باعث دل شکستن عروس توسط مادرشوهر شود. همیشه رفتارهای سرد و خاموش خواهد داشت. زیرا اعتقاد دارد نمی شود به عروس بها داد. در هنگام حضور شما به دیگر اعضای خانواده احترام گذاشته و به آنها محبت می کند، جز شما.

blank شایعه پراکنی در مورد شما

یکی دیگر از کارهایی که می تواند دل عروس را بشکند این است که مادرشوهرش دائم پشت سر او پیش هر کسی حتی همسرش بدگویی او را کرده است. او به دلیل اینکه نسبت به موقعیت شما حراس دارد و احساس می کند هر آن ممکن است جای او را بگیرید، سعی می کند شما را بدنام جلوه بدهد.

blank مادرشوهر بدجنس انتقام جو و کینه ای است

اگر شما باعث شده باشید که او إحساس خطر کند و یا او را ناراحت کرده باشید، هزار راه پیدا می کند تا بدتر از آن را بر سر خودتان بیاورد. او به شدت شما را ناراحت می کند و انتقام خود را از شما می گیرد. با مخالفت کردن ها، کنترل کردن شوهرتان، بی مهری، کنایه زدن و … شما را ناراحت می کند. تمام تلاش او برای شکستن دل عروس است.

 

۱۰ نکته برای برخورد با مادرشوهری که شما را ناراحت می کند

شما باید از همان ابتدا و هنگامیکه تازه ازدواج کردید و وارد خانواده آنها شده اید، بتوانید یک عروس با سیاست باشید. سیاست های عروس برای خانواده شوهر به او کمک می کند تا در آینده دیگر ناراحتی از مادرشوهر و یا خانواده شوهر نداشته باشد. او با رفتار درست و باسیاست خود به گونه ای رفتار کرده است که آنها حتی در کوچکترین مسائل مربوط به زن و شوهر دخالت نمی کنند. همچنین مادرشوهر دائم دل عروس را نمی شکند. وقتی از حرف مادرشوهر ناراحت می شوید باید چگونه رفتار کنید؟ اگر شما نیز می خواهید سیاست های رفتاری عروس در برابر مادرشوهر را یاد بگیرید به ادامه مطلب توجه کنید.

blank چرا مادرشوهرتان این گونه رفتار می کند؟

قبل از هر کاری شما باید بررسی کنید که چرا مادرشوهرتان دائم دل شما را می شکند؟ البته این موضوع به معنای آن نیست که شما به دنبال توجیهی برای رفتار او باشید. بدرفتار کردن و شکستن دل عروس توسط مادرشوهر با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست. اما دانستن دلیل این رفتار او به شما کمک میکند تا بدانید باید چگونه با او رفتار کنید و یک عروس باسیاست باشید. دانستن دلیل رفتار مادرشوهرتان میتواند به شما کمک کند تا واکنش مناسبی در برابر او داشته باشید و ناراحتی خود را کاهش دهید.

blank از تشدید درگیری دوری کنید

ناراحتی از مادرشوهرم باعث شده با شوهرم بد رفتار کنم. اگر شما نیز با این جمله موافق هستید باید بگویم که سخت اشتباه می کنید. نباید اجازه دهید رفتارهای اشتباه مادرشوهرتان و ناراحتی شما از او، باعث ایجاد واکنش های عاطفی سریع و عجولانه شما در برابر همسرتان شود. همچنین نباید به گونه ای واکنش نشان دهید که او متوجه نقاط ضعف شما شود. یا رفتارش را شدیدتر کند. به جای اینکه به آتش او بیافزایید، به دنبال تکنیک هایی برای تنش زدایی و مدیریت درگیری باشید. اگر شما بتوانید خودتان را کنترل کنید و به موقع و مناسب واکنش نشان دهید، می توانید مادرشوهرتان را از یک مادرشوهر بدجنس به یک مادرشوهر مهربان تبدیل کنید. تشدید درگیری با او و یا حتی با شوهرتان تنها زندگی شما را نابود خواهد کرد.

blank احساسات خود را شفاف بیان کنید و یا از آن محیط دور شوید

اگر می توانید احساسات خود را به صورت شفاف و با آرامش بیان کنید، پس این کار را انجام دهید. البته گستاخ نباشید. به یاد داشته باشید که احساسات شدید شرایط را بدتر می کنند. پس اگر نمی توانید احساسات خود را کنترل کنید و واکنش های نامناسبی خواهید داشت، سعی کنید از آن محیط تا جایی که می توانید فاصله بگیرید. مثلا اگر مادرشوهرتان دائم با حرف های خود می خواهد شما را ناراحت کند، مانند یک عروس با سیاست رفتار کنید و با یک عذرخواهی مودبانه بهانه ای بیاورید و بگویید مجبور هستید از آنها فاصله بگیرید. مثلا می توانید بگویید من را ببخشید من هنوز شام درست نکردم. پس بااجازه من به خانه خودم می روم و … .

blank عوامل تحریک کننده را بشناسید و از آنها دوری کنید

به دنبال این باشید که بفهمید مادرشوهرتان چه زمان بیشتر باعث ناراحتی شما می شود. مثلا ممکن است متوجه شوید که زمانی که در خانه آنها هستید، او همیشه به گونه ای رفتار می کند که شما را ناراحت کند. پس سعی کنید کمتر به آنجا بروید. اگر او در هنگام مسافرت با شما عجیب و غریب می شود و دائم با رفتار خود شما را آزار می دهد، سعی کنید مسافرت رفتن با او را محدود کنید.

blank حد و مرزهای خود را بیان کنید و آنها را به درستی به اجرا دربیاورید

آیا مادرشوهرتان می تواند بدون اطلاع دادن به شما، به خانه شما بیاید هنگامیکه شما خانه نیستید؟ آیا مادرشوهرتان می تواند بر نحوه تربیت فرزندان شما بیشتر از شما تاثیر بگذارد؟ برای اینکه جلوی ناراحتی بیشتر خود را بگیرید، سعی کنید برای خودتان و دیگران حد و مرزهای مشخصی را تعیین کنید. سیاست رفتار با مادرشوهر بیان می کند که شما باید در رفتار خود به گونه ای واکنش نشان دهید که مادرشوهرتان متوجه شود شما از چه چیزی ناراحت می شوید. به راحتی و صادقانه خط قرمزها و حد و مرزهای خود را بیان کنید. به او بگویید اگر آنها را رعایت نکند دیگر نمی توانید با او رفت و آمد کنید. حتی برای شوهرتان نیز توضییح دهید که چه چیزهایی برای شما مهم بوده و چه چیزهایی مهم نیست. به او بگویید نمی توانید رفتارهای خارج از حد و مرز خود را قبول کنید.

 

blank دعوا و تعرض را انتخاب نکنید

به یاد داشته باشید یک عروس با سیاست در رفتارهای خود با مادرشوهر هرگز در جهت دعوا و بی احترامی کردن به او قدم برنمیدارد. اجازه ندهید رفتارهای اشتباه او و ناراحتی هایی که برای شما به وجود آورده است باعث شود که شما نیز متقابلا با او به دعوا و درگیری بپردازید. دعوا کردن تنها باعث از بین رفتن احترام خودتان می شود. حتی اگر او نیز تمایل به دعوا دارد، شما با واکنش خوب خود و با آرامش به سادگی در برابر او بایستید و بگویید می دانم شما احساسات شدیدی دارید و ممکن است هر دقیقه با من درگیر شوید، اما من آرامش خوبی دارم و احساسی متفاوت نسبت به احساسات شما دارم. پس هرگز با شما دعوا نمی کنم.

این کار باعث می شود که مادرشوهرتان یاد بگیرد دفعات بعد برای جریحه دار کردن احساسات شما تلاش نکند. او می خواهد شما به او بی احترامی کنید تا با استفاده از آن شما را از چشم شوهرتان بیاندازد.

blank از شوهرتان کمک بگیرید

هنگامیکه إحساس می کنید شرایط برای گله از مادرشوهر مهیا است پس سعی کنید با زبانی آرام، به دور از کنایه زدن و یا بی احترامی کردن به کسی، موضوعاتی که شما را ناراحت کرده است بیان کنید. شوهرتان باید بتواند نقش فعالی در زندگی مشترک شما داشته باشد. او باید در تیم شما باشد و به مادرش نیز کمک کند تا بتواند با موقعیت جدید کنار آمده و عروس خود را بپذیرد. شوهرتان بهتر از هر کسی می تواند با مادرشوهرتان در رابطه با ناراحتی های شما صحبت کند.

blank کمی بر فاصله خود با مادرشوهرتان اضافه کنید

نیازی نیست به یک مسافرت طولانی مدت بروید تا خاطرات خود را با مادرشوهر فراموش کنید. شما می توانید کمی فاصله فیزیکی با آنها ایجاد کنید. مثلا لازم نیست در هر رویداد کوچکی شرکت کنید. البته اجازه دهید شوهرتان رابطه خود را با مادرش و خانواده اش حفظ کند. اما شما زیاد به آنجا نروید. شما با این کار نشان می دهید که از رفتارهای او ناراحت شدید پس به دنبال راهی برای جبران خواهد بود.

blank او تغییر نمی کند

سعی کنید این موضوع را بپذیرید که مادرشوهرتان تغییر نمی کند. پس بی وقفه برای بهتر کردن أوضاع، حل مشکلات، اصلاح روابط و .. تلاش نکنید. تمرین پذیرش رفتارهای او ممکن است غیر معمول به نظر برسد، اما می تواند یک فرایند سودمند باشد. البته شما با پذیرش رفتارهای او تسلیم او نمی شوید و یا او را تایید نمی کنید. بلکه سعی می کنید کنیه و رنجش های خود را کنار بگذارید، تا روان آرام تری داشته باشید.

blank اجازه ندهید بر رفتار شما تاثیر بگذارند

اگر شما دائم بخواهید به موضوعاتی که مادرشوهرتان برای ناراحتی شما بیان کرده است فکر کنید و تمرکز خود را برروی نکات منفی بگذارید، به مرور خودتان نیز درگیر همین رفتار خواهید شد. تمرکز بر تمام رفتارهای منفی که مادرشوهرتان در برابر شما دارد، راهی برای زندگی شما نیست. اجازه ندهید این رفتارها بر روی شما تاثیر گذاشته و باعث نابودی زندگیتان شود. سعی کنید با روش هایی مانند مدیتیشن، ورزش کردن و راه های سرگرم کننده دیگر، رفتارهای منفی و ناراحت کننده مادرشوهرتان را فراموش کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.