?>
تاریخ انتشار : جمعه 5 خرداد 1402 - 12:02
کد خبر : 13012

profile picture of Naomi Humber Naomi Humber Head of Mental Wellbeing, Bupa Health Clinics

چگونه با احساس تنهایی کنار بیاییم؟

چگونه با احساس تنهایی کنار بیاییم؟

همه ما هر از گاهی احساس تنهایی می کنیم. اما همه‌گیری COVID-19 باعث شده است که بیشتر از ما احساس تنهایی کنیم. حتی زمانی که محدودیت ها برداشته شده اند، این احساس تنهایی برای بسیاری از مردم باقی می ماند. در اینجا به بررسی این موضوع می پردازم که چه چیزی باعث می شود ما احساس تنهایی کنیم

همه ما هر از گاهی احساس تنهایی می کنیم. اما همه‌گیری COVID-19 باعث شده است که بیشتر از ما احساس تنهایی کنیم. حتی زمانی که محدودیت ها برداشته شده اند، این احساس تنهایی برای بسیاری از مردم باقی می ماند. در اینجا به بررسی این موضوع می پردازم که چه چیزی باعث می شود ما احساس تنهایی کنیم و چه کاری می توانید انجام دهید تا از تبدیل شدن آن به یک مشکل طولانی مدت جلوگیری کنید.

 

♨️چرا من تنهام؟

احساس تنهایی یک احساس کاملا طبیعی و طبیعی است. بالاخره ما طوری طراحی شده ایم که موجوداتی اجتماعی باشیم. احساس تنهایی سیگنالی است که نشان می دهد ما سطح تعامل اجتماعی مورد نیاز خود را نداریم. آنچه باعث می شود احساس تنهایی کنید برای شما بسیار شخصی است. و این می تواند به موقعیت و نیاز شما به تماس اجتماعی بستگی داشته باشد.

تنها بودن با تنها بودن یکسان نیست. برخی از افراد از اینکه ارتباطات اجتماعی زیادی ندارند و برای مدت طولانی در شرکت خود هستند، کاملاً خوشحال هستند.

یا ممکن است توسط افراد احاطه شده باشید اما همچنان احساس تنهایی کنید. این ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که احساس کنید نمی توانید با اطرافیان خود ارتباط برقرار کنید یا آنها شما را درک نمی کنند یا برای شما اهمیتی ندارند.

برای برخی افراد، تنهایی بیشتر به احساسی که نسبت به خود دارند مربوط می شود تا موقعیتی که در آن قرار دارند. برای مثال، اگر اعتماد به نفس ندارید، ممکن است بیشتر احساس تنهایی کنید و برایتان سخت باشد. برای ایجاد روابط معنادار

♨️چه کسی تنها می شود؟

گروه خاصی از افراد ممکن است بیشتر احساس تنهایی کنند. این می تواند شامل والدین مجرد، افراد مسن و افراد دارای معلولیت طولانی مدت باشد. اما، تنهایی افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار می دهد. در واقع، افراد جوان‌تر  از زمان شروع همه‌گیری بیشتر از همه تحت تأثیر احساس تنهایی قرار گرفته‌اند .

 

 باعث تنهایی می شود. از جمله موارد زیر است.

  • از دست دادن یک عزیز.
  • پایان یک رابطه یا دوستی
  • شروع یک دانشگاه، مدرسه یا شغل جدید.
  • بازنشستگی از کار.
  • حرکت به یک منطقه جدید.
  • گذراندن چیزی که باعث می شود احساس متفاوتی نسبت به همسالان خود داشته باشید – یا آنها نمی توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

تنهایی ارتباط تنگاتنگی با سلامت روان شما دارد. بنابراین داشتن یک مشکل روانی می تواند شما را بیشتر احساس تنهایی کند. اما احساس تنهایی ممکن است شما را در معرض خطر بیشتر برخی از مشکلات سلامت روان از جمله افسردگی ، اضطراب  و استرس قرار دهد . احساس تنهایی چیزی برای احساس خجالت یا شرم نیست. همه ما زمانی که احساس تنهایی می کنیم، به احتمال زیاد نقاطی در زندگی خود خواهیم داشت، و این اشکالی ندارد. اما خوب است که آن را تصدیق کنیم. همچنین خوب است بدانید راه هایی برای مبارزه با تنهایی و احساس بهتر وجود دارد.

♨️چگونه از احساس تنهایی دست بردارید؟

در اینجا ایده هایی وجود دارد که می توانید برای کمک به مقابله با تنهایی امتحان کنید. چیزهای مختلف برای افراد مختلف کارساز خواهد بود – این در مورد تعیین سطح تماس اجتماعی برای شما است. فقط یک قدم آن را بردارید و سعی کنید زیاد به خودتان فشار نیاورید.

 

  • علایق و فعالیت های جدید را امتحان کنید . حتی ممکن است در مورد ملاقات مستقیم با مردم نباشد. اما پیدا کردن یک سرگرمی یا فعالیت جدید که به آن علاقه دارید می تواند به شما کمک کند – و به شما کمک کند با افراد همفکر ملاقات کنید.
  • ایجاد اتصالات . این ممکن است زمان ببرد، اما کم شروع شود. ممکن است به معنای توقف برای سلام کردن به همسایگان یا نوشیدن قهوه با همکار باشد. می توانید به یک گروه یا پروژه اجتماعی یا حتی یک گروه، انجمن یا انجمن آنلاین بپیوندید. حتی اگر در ابتدا فعالانه شرکت نکنید، می تواند به شما کمک کند که این احساس تعلق داشته باشید.
  • روی روابط موجود کار کنید . اگر فکر می کنید که روابط با دوستان، خانواده یا شرکا می تواند مشکل باشد، روی تقویت آنها تمرکز کنید. با آنها در مورد احساس خود صحبت کنید – ممکن است پس از به اشتراک گذاشتن افکار خود احساس بسیار بهتری داشته باشید.
  • خودتان را با دیگران مقایسه نکنید . گاهی اوقات نگاه کردن به زندگی دیگران در شبکه های اجتماعی باعث می شود احساس بی کفایتی و تنهایی کنید. به یاد داشته باشید که بسیاری از مردم فقط چیزهای خوب زندگی خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. ممکن است به رفع آن کمک کند یا حساب های خاصی را برای مدتی مسدود کنید. یا راه هایی برای حفظ رابطه سالم با رسانه های اجتماعی در نظر بگیرید .
  • مراقب سلامت روان خود باشید . به یاد داشته باشید که تنهایی و سلامت روان چقدر به هم مرتبط هستند. اگر احساس خوشحالی و اعتماد به نفس دارید، این ممکن است به کاهش احساس تنهایی کمک کند. مطمئن شوید که خوب می خوابید و غذا می خورید. و سعی کنید زمانی را برای فعال شدن و انجام کارهای مورد علاقه خود اختصاص دهید.
  • در صورت نیاز به دنبال پشتیبانی باشید . سازمان های زیادی وجود دارند که پشتیبانی همتایان را ارائه می کنند. این خدمات شامل «خدمات دوستانه» و جوامع آنلاین است. جزئیات برخی از این موارد در زیر ذکر شده است. اگر تنهایی سلامت روان شما را تحت تاثیر قرار می دهد، ممکن است بخواهید از درمان های گفتاری نیز استفاده کنید یا از پزشک خود کمک بگیرید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.