?>
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 خرداد 1402 - 12:25
کد خبر : 13959

چرا از اینی که هستم ناراضی ام ؟

چرا از اینی که هستم ناراضی ام ؟
تو معلومه نباید حس‌ خوبی به خودت داشته باشی، بلکه باید حس‌ خوب به اون‌ نسخه‌ای از خودت داشته باشی که در آینده قراره طراحیشی کنی و برای خودت بسازیش.

خیلی وقت‌ها پیش میاد که آدم‌های مختلفی از من راجع به حس خوبی که به خودشون ندارن سئوال می‌پرسن، راجع به اینکه چرا از اون‌ چیزی که هستن راضی نیستن؟ چرا خودشون رو دوست ندارن؟

 

چرا با خودشون حال نمی‌کنن؟ در برابر این پرسش‌ها، اولین چیزی‌ که ازشون می‌پرسم اینه که شما چندسال‌تونه؟ وقتی بهم میگن ۲۰، ۲۳، ۲۵ یا ۲۶ سال، یکم بیشتر، یکم کمتر، حسابی تعجب می‌کنم که چرا یه آدم تو این سن کم، از خودش، انتظار داره که حس‌ خوبی به خودش داشته باش؟!!

blank

اصلا چطور ممکنه تو این سن و سال با خودت حال کنی؟! وقتی نه تجربه زیستی کافی داری که بتونی بواسطه تجارب زندگیت، معنایی رو پیدا کنی، نه فرصت کافی داشتی تا روابط صمیمانه عمیقی رو تجربه کنی و بواسطه اون‌ روانت صیقل خورده باشه!

 

نه‌ این امکان برات فراهم بوده تا بتونی از تحصیلاتت، شغلی رو دست و پا کنی و گره‌ای از مشکلات‌ دنیا رو حل کنی! و کلی نه دیگه! خب برای چی باید حس خوبی به خودت داشته باشی؟! حس خوب محصول کارکرده! کارکرد هم طی زمان رخ میده. پس تو معلومه نباید حس‌ خوبی به خودت داشته باشی، بلکه باید حس‌ خوب به اون‌ نسخه‌ای از خودت داشته باشی که در آینده قراره طراحیشی کنی و برای خودت بسازیش. حله؟! تو به اندازه کافی زمان داری تا حس خوب رو بسازیش!

 

احتمالاً احساس ناراضی بودن از خودتان به دلیل چندین عامل مختلف است. در ادامه به برخی از عوامل مشترک که ممکن است باعث ایجاد این احساس در شما شده‌اند، اشاره می‌کنیم:

۱. مقایسه با دیگران: احتمالاً با دیدن تصاویر و پست‌های افراد در شبکه‌های اجتماعی یا با مقایسه خود با دیگران، به نتیجه رسیده‌اید که شما نسبت به دیگران کمتر قابل قبول هستید. اما باید در نظر داشت که هر فردی منحصر به فرد است و مقایسه با دیگران تنها باعث تشدید این احساس در شما می‌شود.

۲. مشکلات روانی: برخی مشکلات روانی ممکن است باعث ایجاد این احساس در شما شده باشد. به عنوان مثال، افسردگی، اضطراب، اختلالات خوردن و یا بیماری‌های روانی دیگر می‌توانند باعث افزایش این احساس در شما شوند.

۳. شرایط زندگی: شرایط زندگی ممکن است باعث ایجاد این احساس در شما شده باشد. به عنوان مثال، اگر در شرایط اقتصادی نامساعدی هستید و یا با مشکلات خانوادگی مواجه هستید، ممکن است نتوانید از وضعیت خود رضایت داشته باشید.

۴. نارضایتی از عملکرد خود: اگر حس می‌کنید که در انجام کارهایی که باید انجام دهید، موفق نبوده‌اید، این ممکن است باعث ایجاد این احساس در شما شده باشد. در این صورت، باید به خودتان اجازه دهید که اشتباه کنید و از طریق تلاش و تمرین به بهترین خودتان برسید.

۵. عدم ارتباط با ارزش‌های شخصی: اگر ارزش‌های شخصی خود را نشناسید و یا با آن‌ها ارتباط برقرار نکرده‌اید، ممکن است از خودتان ناراضی باشید. باید به دنبال شناسایی ارزش‌های خودتان بگردید و سعی کنید در زندگی خود، از آن‌ها پیروی کنید.

در نهایت، باید به یاد داشت که هر فردی ارزشمند است و می‌تواند با تلاش و تمرین به بهترین خودش برسد. باید از مقایسه با دیگران و تصاویر غیر واقعی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کرده و به خودتان اجازه دهید که از زندگی خود لذت ببرید و به هدف‌های خود پایبند باشید. اگر احساس می‌کنید که این احساس ناراضی بودن از خودتان برای شما مزاحمت‌آور است، می‌توانید با یک مشاور یا روانشناس مشورت کنید تا به شما کمک کنند تا این احساس را کاهش دهید.

blank

آیا می‌توانید راهکاری برای کاهش این احساس ناراضی بودن از خودم پیشنهاد کنید؟

 

بله، برای کاهش احساس ناراضی بودن از خودتان، می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

۱. شناسایی ارزش‌های خود: شما باید به دنبال شناسایی ارزش‌های شخصی خود بگردید و سعی کنید در زندگی خود، از آن‌ها پیروی کنید. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا برای خودتان معیاری برای ارزیابی عملکردتان داشته باشید و از این طریق احساس تعلق به خودتان را تقویت کنید.

۲. تمرین خودشناسی: تمرین‌های خودشناسی می‌تواند به شما کمک کند تا با شناخت بهتری از خودتان، بهترین نسخه خودتان را پیدا کنید. می‌توانید با مطالعه در مورد موضوعات مرتبط با خودشناسی، نوشتن درباره تجربیات و احساساتتان و یا با مشاوره با یک روانشناس، این مهارت را تقویت کنید.

۳. تمرین خودپذیرش: برای کاهش احساس ناراضی بودن از خودتان، باید به خودتان اجازه دهید که اشتباه کنید و با خودپذیرشی، به خودتان اجازه دهید از این تجربه‌ها یاد بگیرید. به جای اینکه برای اشتباهاتتان خود را سرزنش کنید، سعی کنید از آن‌ها یاد بگیرید و در آینده بهتر عمل کنید.

۴. مراقبت از خود: پرهیز از خستگی، تمرین فعالیت‌های استراحتی مثل یوگا و مدیتیشن، مراقبت از موقعیت‌های ناخوشایند، و یا تمرین کردن یک سبک زندگی سالم می‌تواند به شما کمک کند تا از خودتان مراقبت کنید و احساس خوبی به خودتان داشته باشید.

۵. ارتباط با دیگران: ارتباط با دوستان، خانواده و یا همکاران می‌تواند به شما کمک کند تا احساس پشتیبانی و پذیرش از دیگران را تجربه کنید. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا از خودتان رضایت بیشتری داشته باشید.

در نهایت، باید به یاد داشت که هر فردی ارزشمند است و می‌تواند با تلاش و تمرین به بهترین خودش برسد. اگر احساس می‌کنید که این احساس ناراضی بودن از خودتان برای شما مزاحمت‌آور است، می‌توانید با یک مشاور یا روانشناس مشورت کنید تا به شما کمک کنند تا این احساس را کاهش دهید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.