?>
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1402 - 20:42
کد خبر : 14472

ماینر چیست و چگونه می توان از طریق آن کسب درآمد کرد؟

ماینر چیست و چگونه می توان از طریق آن کسب درآمد کرد؟

ماینر (Miner) به دستگاهی گفته می‌شود که برای حل مسائل رمزنگاری شده (که به آن “استخراج” یا “ماینینگ” گفته می‌شود) در شبکه‌های بلاکچین استفاده می‌شود. معمولاً ماینرها در شبکه بیت‌کوین و سایر شبکه‌های ارز دیجیتال، برای حل مسائل ریاضی پیچیده از الگوریتم SHA-256 استفاده می‌کنند. به عبارت دیگر، آنها کاری مشابه بازیابی رمز عبور از

ماینر (Miner) به دستگاهی گفته می‌شود که برای حل مسائل رمزنگاری شده (که به آن “استخراج” یا “ماینینگ” گفته می‌شود) در شبکه‌های بلاکچین استفاده می‌شود.

معمولاً ماینرها در شبکه بیت‌کوین و سایر شبکه‌های ارز دیجیتال، برای حل مسائل ریاضی پیچیده از الگوریتم SHA-256 استفاده می‌کنند. به عبارت دیگر، آنها کاری مشابه بازیابی رمز عبور از یک فایل رمزنگاری شده را انجام می‌دهند، اما با استفاده از قدرت پردازشی بالاتر و تجهیزات قدرتمندتر.

وظیفه ماینرها این است که تراکنش‌های جدید در شبکه را تأیید کرده و برای این کار، آنها معاملات را به یک بلاک اضافه می‌کنند و سپس بلاک را با استفاده از رمزنگاری SHA-256، به شبکه اضافه می‌کنند. به ازای هر بلاک جدید، ماینرها مقداری بیت‌کوین (یا ارز دیجیتال دیگری) به عنوان پاداش دریافت می‌کنند.

همه افراد به دنبال راه‌هایی برای درآمد هستند که وقت زیادی از آن‌ها نگیرد و بتوانند در کنار شغل اصلی خود، درآمدی دیگر هم داشته باشند. خرید ماینر یکی از بهترین روش‌ها برای رسیدن به این گونه درآمد است. با دنبال کردن راهنمای خرید ماینر با این حوزه به صورت کامل آشنا خواهید شد.

ماین ارز دیجیتال چیست؟

معدن ارز دیجیتال تسهیلاتی است که در آن کوین‌های مجازی با استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزار تخصصی استخراج می‌شوند. استخراج، فرایند تأیید تراکنش‌ها در شبکه بلاک‌چین و افزودن آنها به دفتر کل است. این فرایند نیاز به توان محاسباتی زیادی دارد که توسط کامپیوترهای قدرتمندی به نام ماینینگ ریگ انجام می‌گردد.

فرایند استخراج

فرایند استخراج شامل حل مسائل پیچیده ریاضی است که به قدرت محاسباتی زیادی نیاز دارد. ماینرها برای حل این مشکلات با یکدیگر رقابت می‌کنند و اولین کسی که آن را حل کند با دریافت کوین پاداش می‌گیرد.

این سیستم پاداش، ماینرها را برای ادامه استخراج و ایمن سازی شبکه تشویق می‌کند. معادن رمز ارز معمولاً در مناطقی با برق ارزان و دمای سرد قرار دارند، زیرا دکل‌های استخراج گرمای زیادی تولید و انرژی زیادی مصرف می‌کنند.

سخت‌افزار مورد نیاز

سخت‌افزار مورد استفاده در این فرایند شامل تراشه‌های تخصصی ASIC (مدار مجتمع ویژه برنامه) می‌شود که به طور خاص برای استخراج توکن مجازی طراحی شده است. این تراشه‌ها بسیار کارآمدتر از پردازنده‌های رایانه‌ای سنتی هستند و به ماینرها اجازه می‌دهند ارزهای دیجیتال را با سرعت بسیار بیشتری استخراج کنند.

نرم‌افزار مورد نیاز

علاوه بر سخت‌افزار، این فرایند به نرم‌افزار تخصصی نیز نیاز دارد که فرایند استخراج را مدیریت کرده و ماینرها را به شبکه بلاک‌چین متصل می‌کند. این نرم‌افزار وظیفه تأیید تراکنش‌ها، حل مسائل ریاضی و توزیع جوایز بین ماینرها را بر عهده دارد.

به طور کلی، فرایند ماین نقش مهمی در ایمن سازی شبکه‌های بلاک‌چین و تضمین یکپارچگی تراکنش‌های ارزهای دیجیتال دارد. اگر راهنمای خرید ماینر را دنبال کنید و یک انتخاب درست داشته باشید، می‌توانید به یک درآمد خوب و بدون دردسر برسید.

انواع مدل‌های دستگاه استخراج کوین مجازی

دستگاه استخراج رمزارز انواع متفاوتی دارد، هر دستگاه دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود است. در ادامه راهنمای خرید ماینر می‌خواهیم به معرفی انواع مختلف این محصول بپردازیم. قیمت ماینر وابسته به توانایی دستگاه در استخراج و نوع آن است.

CPU Mining

استخراج CPU فرایند استفاده از واحد پردازش مرکزی (CPU) کامپیوتر برای استخراج ارزهای دیجیتال است. این روش چندان کارآمد نیست زیرا CPUها برای ماینینگ طراحی نشده‌اند و فقط می‌توانند تعداد محدودی محاسبات در ثانیه را انجام دهند.

بسیاری از افراد که می‌خواهند با لپ‌تاپ و یا کامپیوتر شخصی خود کسب درآمد کنند، از این نوع استفاده می‌کنند، اما میزان درآمدی که از این روش می‌توان کسب کرد، نسبت به دیگر مدل‌ها به مراتب کمتر است.

GPU Mining

واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) کارآمدتر از CPU برای استخراج ارزهای دیجیتال هستند. پردازنده‌های گرافیکی می‌توانند تعداد زیادی محاسبات را در ثانیه انجام دهند که آنها را برای ماین کردن ایده‌آل می‌کند.

در راهنمای خرید ماینر لازم است اشاره شود که این نوع پرطرفدارترین مدل به حساب می‌آید. از زمانی که افراد زیادی به خرید این دستگاه روی آوردند، قیمت کارت گرافیک‌های به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرد.

استخراج ASIC

ماینرهای مدار مجتمع (ASIC)، دستگاه‌های سخت‌افزاری تخصصی هستند که به طور خاص برای این حوزه طراحی شده‌اند. این دستگاه‌ها بسیار کارآمد هستند و می‌توانند میلیون‌ها محاسبه را در ثانیه انجام دهند و به محبوب‌ترین انتخاب برای استخراج کنندگان جدی تبدیل شده‌اند.

این مدل تخصصی‌ترین نوع برای این حوزه به شمار می‌آید و مخصوص انجام این محاسبات بهینه شده است. ساختار آن به شکلی طراحی شده که حداکثر محاسبات در بتواند در زمان کوتاه انجام دهد. دستگاه‌های مدل ASIC در مقایسه با دیگر انواع چند برابر توان محاسباتی بالاتری دارند به همین دلیل کسانی که به صورت حرفه‌ای در این زمینه فعال هستند از دستگاه‌های ASIC بهره می‌برند.

راهنمای خرید ماینر

از طریق ماین کردن کوین‌های مجازی می‌توان بدون دردسر و گذاشتن زمان به درآمد قابل قبولی رسید. اما قبل از خرید دستگاه‌های مربوط به این کار باید یک سری نکات را بدانید تا انتخاب درستی داشته باشید. در این بخش از راهنمای خرید ماینر این نکات را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نرخ هش

نرخ هش سرعتی است که دستگاه می‌تواند مسائل پیچیده ریاضی مورد نیاز برای دریافت کوین مجازی را حل کند. نرخ هش بالاتر به معنای استخراج سریع‌تر و پاداش بیشتر است. هنگام خرید، سعی کنید دستگاهی با نرخ هش بالا را برای به حداکثر رساندن سود انتخاب نمایید.

مصرف برق

پرسه Mining به انرژی زیادی نیاز دارد، باید مصرف برق دستگاه را در نظر بگیرید. مصرف انرژی بیشتر به معنای قبض‌های برق بیشتر است که می‌تواند سود شما را کاهش دهد. برای به حداقل رساندن هزینه‌ها، سعی کنید ماینری را انتخاب نمایید که از نظر انرژی کارآمد و بهینه باشد.

هزینه

باید گزینه‌ای را انتخاب کنید که نسبت به هزینه‌اش نرخ هش بالایی داشته باشد. به این شکل شما با صرف کمترین هزینه بیشترین میزان کارایی را به دست می‌آورید.

شهرت برند

هنگام خرید دستگاه، مهم است که یک برند معتبر را انتخاب کنید که سابقه تولید محصولات با کیفیت بالا را داشته باشد. این تضمین می‌کند که یک ماینر قابل اعتماد و بادوام خریداری کرده‌اید که سال‌ها دوام خواهد آورد.

تعمیر و نگهداری و پشتیبانی

Mining پرسه پیچیده‌ای به حساب می‌آید، بنابراین مهم است که ماینری را انتخاب کنید که خدمات نگهداری و پشتیبانی خوبی داشته باشد. این می‌تواند شامل به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار، راهنمای عیب‌یابی و پشتیبانی مشتری گردد تا اطمینان حاصل شود که ماینر شما بدون مشکل کار می‌کند.

blank

سازگاری

ماینرهای کریپتوکارنسی برای کار با ارزهای رمزنگاری خاص طراحی شده اند، بنابراین باید یکی را انتخاب کنید که با کوین‌هایی که می‌خواهید استخراج کنید سازگار باشد. برخی از ماینرها نیز ممکن است به تنظیمات نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری خاصی نیاز داشته باشند، بنابراین باید قبل از خرید، سازگاری را بررسی کنید.

سطح نویز (سروصدای تولید شده توسط دستگاه)

دستگاه‌های استخراج ممکن است سروصدا داشته باشند، بنابراین مهم است که سطح نویز آن را قبل از خرید در نظر بگیرید. اگر قصد دارید در خانه یا در یک فضای مشترک استخراج کنید، این امر اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

آیا ماینینگ برای شخص معمولی سودآور است؟

در گذشته، ماینینگ برای شخص معمولی به عنوان یک روش سودآور برای کسب درآمد بوده است، اما با گسترش شبکه‌های بلاکچین و افزایش تعداد ماینرها، رقابت برای حل مسائل رمزنگاری شده و افزایش قیمت تجهیزات و انرژی مصرفی، سودآوری این کار را برای شخص معمولی کمتر کرده است.

برای ماینینگ، نیاز به تجهیزات قدرتمند و هزینه‌بر مثل کارت گرافیک، پردازنده و یا ASIC ها و همچنین هزینه‌های انرژی برای اجرای ماینینگ دارید. همچنین، شبکه‌های بلاکچین ممکن است از الگوریتم‌های پیچیده تری استفاده کنند که ماینینگ با تجهیزات خانگی را بی‌رمه نمایند.

بنابراین، در حال حاضر، ماینینگ به عنوان یک روش کسب درآمد برای شخص معمولی توصیه نمی‌شود. اما شخصی که به دنبال ماینینگ است، باید قبل از شروع به دقت هزینه‌ها و سودآوری و شرایط بازار را بررسی کند.

آیا می‌توانید راهکارهایی برای کاهش هزینه‌های ماینینگ ارائه دهید؟

جمع‌بندی

همانطور که دانستید خرید دستگاه استخراج رمزارز نیازمند بررسی دقیق چندین فاکتور از جمله نرخ هش، مصرف انرژی، هزینه، نگهداری و پشتیبانی و میزان سروصدا است. با در نظر گرفتن این عوامل، می‌توانید یک دستگاه با کیفیت بالا را انتخاب کنید که سود شما را به حداکثر برساند و برای سال‌ها دوام بیاورد. در این راهنمای خرید ماینر تمام نکات مربوط به این حوزه، انواع دستگاه‌ها و فاکتورهای مهم هنگام خرید را بررسی کردیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.