?>
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 تیر 1402 - 9:20
کد خبر : 11869

“مچ گیری مجازی ” آری یا خیر !مسئله این است

“مچ گیری مجازی ” آری یا خیر !مسئله این است
تا به حال حس «مُچ کسی گرفتن» را تجربه کرده اید؟! این کار پر است از احساس متناقض؛ پر از هیجان و پر از استرس و البته احساس گناه.

زمانی که می‌خواهید مچ گیری بگیرید، کوچک‌ترین نشانه‌ها را هم مرتبط با آن موضوع درون ذهن‌تان می‌یابید و یک نقشه بی‌نظیر از شیطنت، خیانت، دروغ و… در ذهن‌تان شکل می‌دهید.

بعد هم پیش خودتان تبدیل به بی‌تقصیرترین انسان روی زمین می‌شوید و سعی می‌کنید برای این کشف تازه‌تان دست به اقدامی تلافی‌جویانه بزنید که شایسته آن باشد!این حس را افرادی درک می‌کنند که تجربه آن را دارند.

امروزه با وجود ابزارهای در دسترسی مانند گوشی موبایل، لپ‌تاپ و… قسمت زیادی از ارتباطات افراد به کمک آنها شکل می‌گیرد و ذخیره می‌شود.

بسیاری از افراد برای همین در دسترس‌بودن ریز اطلاعات، دست به هر کاری می‌زنند تا بدون سر و صدا بتوانند نقشه شوم طرف مقابل را که فقط در ذهن خودشان پرورانده‌اند بر ملا کنند اما غافل از اینکه خودشان هم این وسط گرفتار می‌شوند.

ما در این متن به شما اطمینان می‌دهیم که راهی هموارتر از الگوی اعتماد به اطرافیان برای زندگی‌ها وجود ندارد، درحالی‌که احتمالا شما این روزها با پیام‌هایی درباره اینکه چطور مچ همسر و دوستان و اطرافیان‌تان را با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف بگیرید، تحریک می‌شوید که از آن نرم‌افزارها استفاده کنید.

مچ گیری یک مشت از خروار

  • می خواهید بدانید همسرتان، دوست‌تان یا یکی از اعضای خانواده‌تان کجاست؟ با چه افرادی صحبت می‌کند و چه می‌گوید؟ کافی است نرم‌افزار صدایاب موبایل را روی یک گوشی اندروید نصب کنید و بعد از پنهان‌کردن آن در جایی مانند داشبورد ماشین، با آن تماس بگیرید تا بدون اینکه زنگ بخورد یا چراغش روشن شود، گوشی موبایل تبدیل به میکروفن بسیار حساس و قوی شود»، «می‌خواهی بدانی همسرت کجاست؟

  • “۸ کمکی که گذشته تلخ به ما می کند برای بهبود زندگی در آینده”

  • نرم‌افزار مکان‌یاب را روی موبایل همسرت نصب کن و از طریق نقشه از مکان فعلی همسرت با خبر شو»؛ این پیام‌ها ادامه دارند و می‌توانند خیلی تخصصی افراد را برای سرک‌کشیدن و تجسس وسوسه کنند؛ کاری که نقض حریم خصوصی افراد و خلاف توصیه‌های اخلاقی و دینی است. هرچقدر که شما به‌خودتان حق بدهید که نگران هستید و باید خبردار باشید، ولی اجازه ندارید کاری را انجام بدهید که نهایتا منجر به تجسس در زندگی افراد شود.

  • اعتماد هم حریم دارد

صرف اینکه شخصی همسر، دوست یا فرزند شماست و شما به او احساس عشق و نزدیکی بسیار می‌کنید، این حق را به شما نمی‌دهد که مدام به او بی‌اعتماد باشید و بخواهید این اعتماد را با تکیه بر راه‌های نادرست آن و با نصب نرم‌افزارهای جاسوسی و خواندن پیام‌های تلگرام شخص مورد نظر به‌دست بیاورید.

با این کار شما به خصلت مچ‌گیری روی‌می‌آورید که نه پسند و توصیه خداوند است و نه اینکه سبک زندگی اسلامی امامان بزرگوار این کار را توصیه می‌کند.

پس حتی اگر نیاز دارید اعتمادتان به شخصی را مورد تجدید نظر قرار بدهید بهترین راه گفت‌وگو با خود فرد است و بیان و ابراز نگرانی و فکرهای منفی شما درباره او.

یادتان باشد در حدیثی از امام صادق علیه‌السلام می‌خوانیم که المومن اعظم حرمه من الکعبه؛ حرمت مومن از حرمت کعبه بالاتر است و ریختن آبروی مومن گناهش بیشتر از تخریب خانه خداست. پس مراقب باشید به‌خاطر حدس و گمان منفی خودتان مرتکب گناهی نشوید که بخشودنی نیست.

  • دلسوزهای مجازی

در فضای مجازی کسی دلش برای ما نمی‌سوزد. کسانی که حرف از هک کردن شخص مورد نظر شما می‌زنند و انواع پیشنهادها را تیتر می‌کنند تا بلکه مخاطب، جذب یکی از آنها شود، قبل از اینکه نگران ارتباط افراد با غیرباشند، به فکر سود و درآمد خودشان هستند.

با یک محاسبه ساده می‌توان به درآمد کانال‌ها و سایت‌های افزایش ممبر(عضو) پی برد. کافی است یک حساب سرانگشتی کنیم تا متوجه درآمد بالای اینگونه سایت‌ها شویم.

به‌طور مثال اگر تخمین بزنیم یک کانال اقدام به تبلیغ این نرم افزار ها کند و برای هر بسته ۱۰۰هزارنفری مبلغ ۱۰۰هزارتومان پرداخت شده باشد مدیریت سایت ترغیب می شود که بارها و بارها این نرم افزار را تبلیغ کند تا شما را برای خرید آن متقاعد کند.

این را باید درآمد حاشیه‌ای از تلگرام نامید.

همین اعداد و ارقام به مقدار کافی وسوسه‌کننده هستند تا کسی که این راه را برای پول‌دار شدن انتخاب کرده است، ترغیب شود دست به هر کاری بزند تا برای خود مخاطب جذب کند، حتی اگر این کار به افراد و زندگی شخصی آنها آسیب بزند.

  • اعتمادی که نیست

شاید بتوان گفت اعتماد، مهم‌ترین بخش در پی ریزی یک رابطه صمیمانه میان زن و مرد است؛ پس تلاش کنید به هیچ وجه این اعتماد از بین نرود؛ هم با پایبندی به چهارچوب‌های اخلاقی و دینی و هم با عدم‌استفاده از اینگونه نرم‌افزارها. حالا فکر کنید کسی که هر لحظه منتظر شرایطی است که همسرش را دور از گوشی و لپ‌تاپش ببیند و به سرعت تمام لیست گفت‌وگوها را چک کند یا اگر از این راه به نتیجه نرسد، همچنان بدبینی و افکار منفی را ادامه دهد و با خودش بگوید ممکن است بعد از چت، همسرم آنها را پاک می‌کند. به این ترتیب، وسوسه‌های شیطانی به سراغ فرد می‌آید و به سراغ راه‌هایی مانند همین هک‌کردن‌ها می‌رود.

خیلی از اپلیکیشن‌هایی که به‌عنوان هکر معرفی می‌شوند خودشان بدافزارهایی هستند که به‌احتمال خیلی زیاد به‌خود فرد استفاده‌کننده آسیب می‌زنند و آنها را در دام می‌اندازند. این بازی، بازی باخت باخت است. از یک سو اعتماد خانوادگی و رابطه‌های همسری زیر سؤال می‌رود و از سوی دیگر افراد و اطلاعات‌شان درمعرض خطر قرار می‌گیرد.

 

  • مرتکب حرام نشویم

در استفتائات گوناگون از آیات عظام و مراجع تقلید ازجمله آیت‌الله العظمی موسوی‌اردبیلی، نوری‌همدانی، صافی‌گلپایگانی، مکارم‌شیرازی و فاضل‌لنکرانی، ایشان به اتفاق «تجسس و تفتیش در امور شخصی و حریم خصوصی افراد و همچنین اقدام برخی سایت‌ها در انتشار مطالبی در حوزه شخصی و حریم خصوصی افراد» را جایز ندانسته و انتشار این مطالب را حرام می‌دانند.

همه این استفتائات در ادامه احادیثی است که از ائمه اطهار به‌دست ما رسیده است که می‌فرمایند: «لغزش‌های مسلمانان را نجویید که هرکس لغزش‌های برادرش را بجوید خداوند لغزش‌های او را پیگیری می‌کند و هر کس را که خدا عیب‌جویی کند رسوایش سازد، هر چند اندرون خانه خود باشد».

 

  • وظیفه ما چیست؟

اینکه امکانات این روزها خیلی از کارها را برای ما آسان کرده‌اند علت خوبی برای استفاده از آنها برای رسیدن به هر مقصودی نیست. به هر دلیلی اگر افراد به هرشخصی مشکوک شوند وظیفه آنها پایبندی به اخلاق و اعتماد به طرف مقابل است. خیلی اوقات صبر و زمان، بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

فراموش نکنید که در چت‌ها و پیام‌هایی که در این فضا رد و بدل می‌شوند لحن کلام افراد مشخص نیست و استفاده از استیکرها و برچسب‌ها و… نمی‌تواند منظور کلام را مشخص کند و اگر شما به‌عنوان نفر سومی اینها را ببینید ممکن است پیام‌ها را به شکلی تفسیر کنید که واقعیت نداشته باشد.

 

  • گول نخورید

این روزها تبلیغاتی به‌عنوان «هک واقعی تلگرام» در فضای مجازی دیده می‌شود که در آن بیان می‌شود تنها با داشتن شماره افراد و بدون نیاز به نصب در گوشی طرف مقابل و کد فعالسازی، به پیام‌های شخص مورد نظرتان دست پیدا کنید. این ادعا دروغی بیش نیست و در بسته فروخته‌شده صرفا یک برنامه تلگرام پلاس! قرار داده شده که به‌صورت رایگان در تمام سایت‌ها و فروشگاه برنامه‌ها موجود است. اساسا هک تلگرام بدون داشتن شماره تلفن و کد ۵ رقمی پیامک‌شده از سوی تلگرام امکان‌پذیر نیست و حتی ممکن است نصب نرم‌افزاری در گوشی شما نیز خودتان را به دام هکرها بیندازد و شما خودتان طعمه شوید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.