?>
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 تیر 1402 - 16:56
کد خبر : 17734

مسیح

بدانید: این همان چیزی است که باعث دیابت نوع ۲ می شود!

بدانید: این همان چیزی است که باعث دیابت نوع ۲ می شود!

چه چیزی باعث شایع ترین نوع دیابت می شود؟ در سراسر جهان، بیش از ۴۲۵ میلیون بزرگسال به دیابت مبتلا هستند. به گفته دانشمندان، این تعداد فقط افزایش می یابد و در سال ۲۰۳۵ به ۵۹۲ میلیون نفر خواهد رسید. از بین انواع دیابت، نوع ۲ شایع ترین است. بنابراین، چه چیزی باعث این نوع دیابت می

چه چیزی باعث شایع ترین نوع دیابت می شود؟

در سراسر جهان، بیش از ۴۲۵ میلیون بزرگسال به دیابت مبتلا هستند. به گفته دانشمندان، این تعداد فقط افزایش می یابد و در سال ۲۰۳۵ به ۵۹۲ میلیون نفر خواهد رسید. از بین انواع دیابت، نوع ۲ شایع ترین است. بنابراین، چه چیزی باعث این نوع دیابت می شود؟

چیست؟

بنابراین، دیابت نوع ۲ چیست؟ بدن شما برای عملکرد به قند نیاز دارد. هر زمان که چیزی می خورید، بدن شما آن غذا را به گلوکز تبدیل می کند تا از آن به عنوان منبع انرژی استفاده کند. یک هورمون در بدن شما به نام انسولین باعث می شود که همیشه مقدار مناسب قند در جریان خون خود داشته باشید. اگر انسولین کافی نداشته باشید، ترشح قند به درستی تنظیم نمی شود و این بدان معناست که قند بیش از حد در جریان خون شما وجود خواهد داشت که منجر به افزایش قند خون می شود. اگر برای مدت طولانی قند خون بالا را تجربه کنید، ممکن است مقاومت به انسولین ایجاد کنید. و علت این نوع دیابت همین است.

علل

  • ارثی : بنابراین، دیابت نوع ۲ ناشی از مقاومت به انسولین است. اما این مقاومت چگونه ایجاد می شود؟ بر اساس تحقیقات، احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ زمانی افزایش می‌یابد که یکی از بستگان درجه یک شما که به این بیماری نیز مبتلا هستند، افزایش می‌یابد. اگر والدین، خواهر و برادر یا فرزندان شما دیابت نوع ۲ دارند، ممکن است شما نیز به آن مبتلا شوید.

  • عوامل خطر : عواملی وجود دارند که ممکن است خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهند. این عوامل عبارتند از: وزن، عدم تحرک، انتخاب غذا، سن و شرایط از قبل موجود. این بدان معناست که اگر چهل و پنج سال (یا بیشتر) دارید، اضافه وزن دارید، ورزش نمی کنید، رژیم غذایی ناسالم دارید و از قبل شرایطی مانند فشار خون بالا دارید، ممکن است در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ باشید.

اگر نگران سلامتی خود هستید و فکر می‌کنید که ممکن است خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهید، باید با پزشک خود تماس بگیرید تا آزمایش‌های لازم را انجام داده و در مورد چگونگی اطمینان از عدم ابتلا به دیابت راهنمایی دریافت کنید.

منبع: tips and tricks 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.