?>
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مرداد 1402 - 16:24
کد خبر : 18014

مسیح

چند بار در روز باید ادرار کرد؟/کمک به بهبودی سلامت شما

چند بار در روز باید ادرار کرد؟/کمک به بهبودی سلامت شما

اشکالی ندارد که زیاد ادرار کنید! برخی از افراد مجبورند مدام ادرار کنند در حالی که برخی دیگر می توانند ساعت ها بدون مراجعه به توالت به سر ببرند. آیا طبیعی است که مدام ادرار کنید؟ ما تحقیقاتی انجام دادیم که یک فرد متوسط ​​باید چند بار در روز ادرار کند. بلافاصله نگران نباشید!طبیعی؟ واقعاً یک پاسخ

اشکالی ندارد که زیاد ادرار کنید!

برخی از افراد مجبورند مدام ادرار کنند در حالی که برخی دیگر می توانند ساعت ها بدون مراجعه به توالت به سر ببرند. آیا طبیعی است که مدام ادرار کنید؟ ما تحقیقاتی انجام دادیم که یک فرد متوسط ​​باید چند بار در روز ادرار کند.

بلافاصله نگران نباشید!

طبیعی؟

واقعاً یک پاسخ برای این سؤال وجود ندارد که تعداد عادی بازدید از توالت در روز چقدر است. برای همه متفاوت است دکتر کری پترسون، پزشک داخلی، به  Women’s Health US توضیح می‌دهد : «به طور متوسط، مردم حدود ۶ تا ۷ بار در روز مراجعه می‌کنند.» البته این لزوماً به این معنی نیست که این مقدار عادی بازدید از توالت برای همه است. شما باید چندین عامل را در نظر بگیرید. چقدر در روز می نوشید و مثانه شما چقدر بزرگ یا کوچک است؟ این کاملاً منطقی است که اگر مثانه کوچکی دارید، باید بیشتر ادرار کنید.

کافئین

مصرف کافئین شما همچنین می تواند بر تعداد دفعات بازدید از توالت تأثیر بگذارد. کافئین یک دیورکتیک است که ماده ای است که ترشح آب توسط کلیه ها را تسریع می کند، به این معنی که باید بیشتر ادرار کنید. همچنین افراد سیگاری بیشتر از افراد غیر سیگاری به توالت مراجعه می کنند. این به این دلیل است که تنباکو می تواند مثانه شما را تحریک کند، که باعث می شود زودتر ادرار کنید. اگر زیاد ورزش می‌کنید یا حرکت می‌کنید و در نتیجه زیاد عرق می‌کنید، به احتمال زیاد کمتر ادرار می‌کنید، زیرا به روش‌های دیگری آب را از دست می‌دهید.

خیلی کم یا خیلی وقتا؟

خوب، پس چگونه متوجه می شوید که زیاد به توالت می روید یا خیلی کم؟ فقط اگر متوجه شدید که (به طور ناگهانی) باید خیلی بیشتر از قبل ادرار کنید، دلیلی برای نگرانی وجود دارد. همچنین می توانید یک دفتر خاطرات ادرار داشته باشید تا بفهمید چه چیزی برای شما طبیعی است. تنها کاری که برای این کار باید انجام دهید این است که ردیابی کنید چه چیزی و چه مقدار می نوشید، چه زمانی باید ادرار کنید و هر بار چقدر ادرار می کنید. اگر مجبور هستید زیاد به توالت بروید، ممکن است بتوانید دلیل آن را به خاطر این دفتر خاطرات دریابید. مثلاً روزی هشت فنجان قهوه می نوشید؟ سپس این احتمال وجود دارد که حداقل ساعتی یک بار خود را در توالت بیابید. در این مورد، واضح است که عادت‌های نوشیدن قهوه شما باعث می‌شود که اغلب به توالت بروید.

آیا هنوز نگران این هستید که چند بار باید ادرار کنید؟ به پزشک خود مراجعه کنید؛ این همیشه بهترین راه حل است

منبع: tips and tricks 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.