?>
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 مرداد 1402 - 16:27
کد خبر : 19366

مسیح

به همین دلیل است که بهتر است آب پرتقال ننوشید!

به همین دلیل است که بهتر است آب پرتقال ننوشید!

ظاهراً آب پرتقال به اندازه نوشابه برای شما مضر است آیا عاشق نوشیدن یک لیوان آب پرتقال تازه با صبحانه هستید؟ ما هم این کار را کردیم، اما وقتی این را دیدیم، به سرعت نظرمان عوض شد. به نظر می رسد آب پرتقال آنقدرها هم که فکر می کردیم سالم نیست. در واقع، قرار است به همان اندازه

ظاهراً آب پرتقال به اندازه نوشابه برای شما مضر است

آیا عاشق نوشیدن یک لیوان آب پرتقال تازه با صبحانه هستید؟ ما هم این کار را کردیم، اما وقتی این را دیدیم، به سرعت نظرمان عوض شد. به نظر می رسد آب پرتقال آنقدرها هم که فکر می کردیم سالم نیست. در واقع، قرار است به همان اندازه کولا بد باشد.

ما از این به بعد از خوردن آن لیوان OJ تازه خوشمزه خودداری می کنیم…

چربی

شورای بهداشت هلند توضیح می دهد که قندهای میوه موجود در آب پرتقال بسیار سریع توسط بدن جذب می شوند زیرا به شکل مایع وارد بدن می شوند. از آنجایی که آنها به سرعت وارد بدن می شوند در مقادیر زیاد، بدن به راحتی این قند را به چربی تبدیل می کند. این بدان معنی است که شما می توانید به سرعت وزن اضافه کنید و افرادی که چربی بدن بیشتری دارند شانس بیشتری برای ابتلا به دیابت خواهند داشت. همه از یک لیوان آب پرتقال!

کالری

آیا می دانستید که اگر هر روز یک لیوان آب میوه بنوشید، سالانه تا ۵۳۰۰۰ کالری اضافی مصرف خواهید کرد؟ آب پرتقال نه تنها حاوی کالری زیادی است، بلکه حاوی قند زیادی نیز می باشد. یک لیوان OJ در روز معادل ۱۴ کیلو شکر در سال است. یک لیوان آب پرتقال به اندازه یک لیوان کولا قند دارد. بنابراین، حتی اگر آب پرتقال سالم به نظر برسد، به کاهش وزن شما کمکی نمی کند.

متقاعد

اگر هنوز شما را متقاعد نکرده ایم که آب پرتقال آنطور که اکثر مردم فکر می کنند سالم نیست، حقایق بیشتری را برای شما بیان می کنیم. جدا از کالری و شکر، آب پرتقال مضرات بیشتری نیز دارد. بنابراین در آینده، دو بار به نوشیدن یک لیوان OJ – یا دو یا سه – با صبحانه فکر خواهیم کرد.

کامل نیست

جدای از آن، قبل از اینکه متوجه شوید، مقدار زیادی از آبمیوه را می نوشید. اگر بخواهید تعدادی پرتقال را که در یک لیوان  ریخته می شود در بشقاب بریزید، خیلی سریعتر از زمانی که آن را به عنوان آبمیوه می نوشید احساس سیری می کنید. اسموتی جایگزین بهتری خواهد بود زیرا اسموتی ها حاوی فیبر بیشتری هستند. با این حال، به عنوان یک قانون کلی، خوردن میوه سالم تر از نوشیدن آن است.

ویتامین سی

آیا می خواهید بدون مصرف قندهای موجود در آب پرتقال، مصرف ویتامین C خود را افزایش دهید؟ بسیاری از سبزیجات نسبت به پرتقال ویتامین C بیشتری دارند. یک پرتقال حاوی حدود ۵۰ تا ۷۵ میلی گرم ویتامین C است. از سوی دیگر، کلم بروکلی، فلفل قرمز و کلم پیچ حاوی ۹۰ میلی گرم ویتامین C هستند. شما به راحتی می توانید بدون لیوان OJ روزانه خود ادامه دهید و همچنان ویتامین خود را حفظ کنید. با گنجاندن بیشتر این سبزیجات در رژیم غذایی خود مصرف کنید. صبح یک پرتقال بخورید و یکی از این سه سبزی را به شام ​​خود اضافه کنید تا دوز ویتامین C خود را افزایش دهید.

منبع: tips and tricks 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.