?>
تاریخ انتشار : جمعه 13 مرداد 1402 - 20:22
کد خبر : 19479

مسیح

اینها فواید زیبایی آب برنج است که نمی دانستید!

اینها فواید زیبایی آب برنج است که نمی دانستید!

متخصصان زیبایی درباره فواید آب برنج موم می کنند! چند وقت یکبار از گوگل استفاده می کنید؟ ما چندین بار در روز از آن استفاده می کنیم زیرا بسیار مفید است! وقتی می خواهیم درباره ماشین لباسشویی چیزهایی بدانیم یا زمانی که می خواهیم درباره خانواده سلطنتی بریتانیا بیشتر بخوانیم، با قدردانی از موتور جستجو استفاده می

متخصصان زیبایی درباره فواید آب برنج موم می کنند!

چند وقت یکبار از گوگل استفاده می کنید؟ ما چندین بار در روز از آن استفاده می کنیم زیرا بسیار مفید است! وقتی می خواهیم درباره ماشین لباسشویی چیزهایی بدانیم یا زمانی که می خواهیم درباره خانواده سلطنتی بریتانیا بیشتر بخوانیم، با قدردانی از موتور جستجو استفاده می کنیم. اخیراً، یک عبارت جستجوی بسیار محبوب «آب برنج» است. فرکانس آن طی چند ماه گذشته با ۲۰۰۰ درصد افزایش یافته است! بنابراین، فواید آب برنج چیست؟

 

ما در مورد تمام کارهایی که می توانید با آب برنج انجام دهید و فواید فوق العاده آن به شما خواهیم گفت.

آب برنج

در ژاپن، سال‌ها و سال‌ها از آب برنج برای مراقبت از مو استفاده می‌شود: به رشد موهای شما کمک می‌کند و همچنین آن‌ها را نرم‌تر می‌کند. این سنت ژاپنی با نام yu-su-ru شناخته می شود. زنان ژاپنی موهای خود را با آب برنج می شویند تا قوی تر شوند. این سنت اکنون از ژاپن به سایر نقاط جهان سرایت کرده است و وبلاگ ها و وبلاگ ها در مورد شستن موهای خود با آب برنج در همه جا ظاهر می شوند. ظاهرا آب برنج فواید زیادی برای مو و پوست شما دارد.

چرا اینقدر موثر است؟

آب برنج مملو از ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه است که می تواند به داشتن پوستی سالم و زیبا کمک کند. همچنین حاوی آنتی اکسیدانی به نام اسید فرولیک است که ماده ای است که می تواند پوست را در هنگام سوختن تسکین و التیام بخشد. علاوه بر همه اینها، حاوی اینوزیتول نیز می باشد. کربوهیدراتی که می تواند موهای شما را تقویت کند. پس از شنیدن همه اینها، کاملاً متوجه می شویم که چرا بسیاری از مردم با استفاده از آب برنج قسم می خورند!

آب برنج را چگونه درست می کنید؟

درست کردن آب برنج بسیار آسان است. شما به ۱۰۰ گرم برنج و ۴۸۰ میلی لیتر آب نیاز دارید. برنج را آبکشی کرده و در ظرفی بریزید و آب را اضافه کنید. آن را هم بزنید و سپس اجازه دهید برنج به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در ظرف همراه با آب بماند. سپس برنج را آبکش کنید اما آب آن را نگه دارید (بدیهی است). اگر نمی‌خواهید فوراً از آن استفاده کنید، آب را به یک ظرف دربسته منتقل کنید. حدود یک هفته نگه می دارد در مورد برنج؛ شما هنوز هم می توانید آن را بپزید و بخورید – نیازی به دور ریختن آن نیست.

 

پاک کننده صورت

صورت خود را با آب برنج تمیز کنید تا پوستی نرم و درخشان داشته باشید. کمی از آب را روی یک پد پنبه ای بریزید و از آن برای ماساژ صورت خود استفاده کنید. این کار را چند بار در هفته تکرار کنید تا پوستتان تقویت شود. همچنین به کاهش منافذ شما کمک می کند.

آکنه

اثر آرام بخش آب یکی از دلایلی است که باعث می شود در برابر آکنه بسیار خوب عمل کند. قرمزی را کاهش می دهد و همچنین باعث می شود در آینده جوش های کمتری داشته باشید.

اگزما

آب برنج می تواند تحریکات ناشی از اگزما را تسکین دهد. یک دستمال تمیز را در آب برنج آغشته کنید و چند دقیقه آن را روی پوست تحریک شده بمالید. اجازه دهید پوست شما خشک شود.

پوست آفتاب سوخته

آب برنج فقط به تسکین اگزما کمک نمی کند. همچنین می توانید از آن برای تسکین آفتاب سوختگی استفاده کنید. آب قرمزی پوست را کاهش می دهد و خنکی پوست را ایجاد می کند. اگر می خواهید بیشتر خنک شود، می توانید ابتدا آب را در یخچال بگذارید و سپس آن را روی یک پد پنبه ای بمالید و روی پوست آفتاب سوخته بمالید.

مو

همانطور که قبلاً گفتیم، می توانید از آب برنج برای تقویت موهای خود و سالم سازی آن استفاده کنید. موهای خود را مانند حالت عادی با استفاده از شامپو و نرم کننده بشویید. سپس مقدار زیادی آب برنج را روی موهای خود بریزید. آن را به خوبی روی پوست سر خود ماساژ دهید و سپس آن را با آب بشویید.

حالت دهنده

در واقع می توانید از آب برنج به عنوان نرم کننده نیز استفاده کنید. چند قطره روغن اسطوخودوس را به آب برنج اضافه کنید و سپس آب را روی موهای خود بریزید. آن را ماساژ دهید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند. سپس آن را با آب ولرم بشویید.

منبع: tips and tricks 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.