?>
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1402 - 21:05
کد خبر : 19602

مسیح

آیا پاهای زرد دارید؟ این چیزی است که ممکن است به معنای آن باشد!

آیا پاهای زرد دارید؟ این چیزی است که ممکن است به معنای آن باشد!

آیا کف پا و انگشتان پای شما با رنگ معمولی متفاوت است؟ هرکسی پاهای مختلفی دارد. یک نفر پاهای روشن تری دارد، در حالی که فرد دیگر درخشش زرد روی پاها و انگشتان پا دارد. این هنوز هیچ معنایی ندارد، اما در برخی موارد می تواند نشانه یک چیز جدی باشد. بنابراین، آیا شما بیش از کمی پینه

آیا کف پا و انگشتان پای شما با رنگ معمولی متفاوت است؟

هرکسی پاهای مختلفی دارد. یک نفر پاهای روشن تری دارد، در حالی که فرد دیگر درخشش زرد روی پاها و انگشتان پا دارد. این هنوز هیچ معنایی ندارد، اما در برخی موارد می تواند نشانه یک چیز جدی باشد. بنابراین، آیا شما بیش از کمی پینه زرد روی پاهای خود دارید؟ کف پای خود را از نزدیک معاینه کنید یا برای هر موردی به پزشک عمومی مراجعه کنید. 

 

در زیر شش دلیل رایج را مشاهده خواهید کرد.

۱. پینه

حتی اگر به طور رسمی یک بیماری پوستی است، همه ما آن را داریم. از راه رفتن زیاد یا پوشیدن کفش های خیلی تنگ روی پاهایتان پینه می گیرد. این یک لایه محافظ اضافی روی پاهای شما است و بنابراین کاملاً بی ضرر است. پینه‌ها در لمس سخت و خشن هستند و گاهی اوقات ممکن است کمی زرد شوند. پس به همین دلیل است که کف پای شما زرد است! یک سنگ پا تهیه کنید و با احتیاط سعی کنید از شر برخی از پینه ها خلاص شوید. اگر واقعاً دوست ندارید از سنگ پا استفاده کنید، همیشه می توانید پدیکور را امتحان کنید.

۲. زردی

هنگامی که تنها کف پای شما زرد نیست، بلکه رنگ زرد به پوست و سفیدی چشم‌های شما نیز سرایت کرده است، ممکن است بیماری به نام زردی باشد. زردی می تواند در اثر استفاده از برخی داروها مانند قرص های ضد بارداری، استروئیدهای آنابولیک یا پنی سیلین ایجاد شود. علاوه بر این، عفونت های ویروسی مانند هپاتیت A، هپاتیت B یا هپاتیت C نیز می توانند باعث زردی شوند. پس از درمان این بیماری، زردی ناپدید می شود. زمانی که فکر می کنید به این بیماری مبتلا هستید، به پزشک عمومی خود مراجعه کنید.

۳. کاروتنمی

آیا از تیروئید کم کار، دیابت، بیماری کبد یا کلیوی یا کلسترول بالا رنج می برید؟ در این صورت ممکن است از افزایش سطح کاروتنوئید در خون خود رنج ببرید. به طور معمول، بدن شما از شر این کاروتنوئیدها به عنوان مواد زائد بدن خلاص می شود. با این حال، زمانی که شما از یکی از شرایط ذکر شده در اینجا رنج می برید، این اتفاق نمی افتد. نتیجه؟ شما پاهای زرد و کف دست های زرد می گیرید.

۴. کم خونی

درخشش زرد نه تنها روی پاها بلکه روی بقیه پوست شما نیز می تواند نشانه کم خونی باشد. آیا علاوه بر رنگ زرد، ضربان قلب سریع، ریزش مو، سردرد، درد در قفسه سینه، خستگی، ناخن های شکننده یا تنگی نفس را تجربه کرده اید؟ سپس عاقلانه است که مصرف آهن خود را افزایش دهید. قرص آهن در اکثر موارد به سرعت کم خونی را درمان می کند.

۵. زردچوبه

زردچوبه نوعی ادویه است که رنگ آن بسیار زرد است. آیا اخیراً زردچوبه زیاد می‌خورید؟ این می تواند زردی پای شما را توضیح دهد. در این مورد جای نگرانی نیست زیرا با قرار دادن زردچوبه در ظرف های خود رنگ زرد دوباره از بین می رود.

۶. چیز دیگری کاملا

آیا پنج دلیل بالا به شما در حل مشکلتان کمک کرد؟ اگر نه، سعی کنید به خاطر داشته باشید که آیا اخیراً دچار معده درد یا سردرد، خون در مدفوع، سرگیجه، تنگی نفس یا تب شده اید. اگر دارید، باید فوراً با پزشک عمومی خود تماس بگیرید. در این صورت، زردی پای شما می تواند نشانه ای از یک بیماری جدی تر باشد.

 

منبع: tips and tricks 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.