?>
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مرداد 1402 - 11:06
کد خبر : 20496

بالاخره به فال و طالع بینی اعتقاد داشته باشیم یا نه ؟

بالاخره به فال و طالع بینی اعتقاد داشته باشیم یا نه ؟

شما از طرف‌داران طالع‌بینی و انواع روش‌های فال‌گیری هستید یا از مخالفان سرسخت آن؟ برخی از افراد طرف‌دار پروپاقرص طالع‌بینی‌های مختلف‌اند و معتقدند طالع‌بینی به آنها بینش درستی به زندگی می‌دهد. در دنیای مراقبت از سلامت روان، انواع داروها و تکنیک‌های معنوی اثرات متفاوتی روی افراد دارند. تا زمانی که مکانیسمی مقابله‌ای به خود فرد یا اطرافیانش

شما از طرف‌داران طالع‌بینی و انواع روش‌های فال‌گیری هستید یا از مخالفان سرسخت آن؟ برخی از افراد طرف‌دار پروپاقرص طالع‌بینی‌های مختلف‌اند و معتقدند طالع‌بینی به آنها بینش درستی به زندگی می‌دهد. در دنیای مراقبت از سلامت روان، انواع داروها و تکنیک‌های معنوی اثرات متفاوتی روی افراد دارند. تا زمانی که مکانیسمی مقابله‌ای به خود فرد یا اطرافیانش آسیب نرساند، نباید به آن خرده گرفت. طالع‌بینی هم در این دسته قرار می‌گیرد. در این مقاله، درباره فواید طالع‌بینی برای برخی از افراد می‌گوییم. با ما همراه باشید.

طالع بینی و پیشگویی با فال تاروت/ فال تاروت یکی از قدیمی‌ ترین روش‌ های پیشگویی در تاریخ

۱. برخی تمرین‌های معنوی سلامت روان را تقویت می‌کنند

در سالیان گذشته مردم تا این حد به طالع‌بینی بها نمی‌دادند و اطلاعاتشان از این حوزه در حد شناختن چند علامت مانند خورشید و ماه بود، اما اکنون افراد کل نمودارهای مربوط به طالع‌بینی را بلدند و به‌دنبال ادغام آن با زندگی روزمره‌شان هستند. با این تفاسیر می‌توانیم بگوییم که طالع‌بینی یکی از حوزه‌های بسیار پرطرف‌دار و پردرآمد شده است.

تقویت سلامت روان یکی از فواید مهم این حوزه است که در بسیاری از افراد دیده شده است. رابی تیلور، متخصص درمان شناختی رفتاری، می‌گوید: «طیف گسترده‌ای از روش‌ها سلامتی جسمی و روانی را بهبود می‌بخشند، اما بخشی از آنها مداخلات پزشکی رسمی نیستند. همه این موارد بر اساس نگاهی کل‌نگر به فرد پیش می‌روند، یعنی فرض می‌کنند ذهن، بدن و روح همه با هم مرتبط‌اند و بر هم اثر می‌گذارند.»

با توجه به این‌همه استقبال افراد از طالع‌بینی، محققان معتقدند که این رویکرد خودآگاهی شاید مکمل درمان‌های پزشکی باشد. گرچه طالع‌بینی و اعمال مربوط به آن پایه و اساس علمی ندارند، کاوش در این حوزه برای رسیدن به آرامش ممکن است مزایایی برای سلامت روان داشته باشد.

۲. منجر به احساس آرامش می‌شوند

چرا پیاده‌روی طولانی اقدامی مفید برای سلامت روان محسوب می‌شود اما نوبت به تمرین‌های معنوی که می‌رسد، همه‌چیز فرق می‌کند؟ اگر دردست‌گرفتن گویی بلورین حین مدیتیشن باعث آرامش بیشتر فرد می‌شود، اشکالش چیست؟

برخی از افراد ممکن است صبح خود را با مدیتیشن یا ورق‌زدن ورق‌های تاروت شروع کنند، چون این کار به آنها آرامش می‌دهد. گرچه اثرگذاری این اقدامات اثبات‌شده نیست، نقش پررنگی در رسیدن بسیاری از افراد به آرامش دارند.

محققان توصیه می‌کنند با چیزهایی شروع کنید که شما را جذب می‌کنند و سعی کنید آنها را روزانه یا هفتگی انجام دهید. مثلا با خودتان عهد کنید روزانه ۱۰ دقیقه از وقت‌تان را صرف تمرین مدیتیشن کنید و توجه کنید که این تمرینات چه اثری بر سلامت روان شما می‌گذارند. اگر برایتان مفید بودند، آنها را ادامه بدهید و در صورتی که تغییری مشاهده نکردید، دوباره بگردید و تمرینی را پیدا کنید که مناسبتان باشد.

۳. باعث کاوش بیشتر در وجود خود می‌شوند

اگر اهل صحبت‌کردن با روان‌شناس و شرکت در جلسه‌های روان‌شناسی هستید، درباره تکنیک‌هایی که تمرین می‌کنید با متخصص صحبت کنید. ممکن است متخصص توصیه یا پیشنهادی برای شما داشته باشد. اگر روان‌شناس خود را در جریان این تکنیک‌ها بگذارید، در ارزیابی بهتر این روش‌ها به شما کمک و پیشرفت‌تان را به شما گوشزد خواهد کرد.

اعتقاد به فال‌گیری و طالع‌بینی به‌معنای خداحافظی با مداخلات پزشکی نیست. شما می‌توانید تکنیک‌های مختلفی را در زندگی خود ادغام کنید. ابزارهایی مانند طالع‌بینی جایگزین روش‌های پزشکی نیستند. این روش‌ها نقش مکمل را ایفا می‌کنند و سبب می‌شوند افراد حین درمان و مراقبت از سلامت روان، خودشان را بهتر درک کنند.

ما انسان‌ها همیشه و در همه دوره‌ها در پی درک وجود خود و معنابخشیدن به زندگی‌مان بوده‌ایم. افرادی که به طالع‌بینی اعتقاد دارند، به‌دنبال پیداکردن خودانگاره و هویت خودند و در این مسیر با نقاط ضعف و قوت خود به‌خوبی آشنا می‌شوند. آشناشدن با نقاط ضعف و قوت باعث می‌شود افراد سعی کنند نقاط قوت خود را تقویت کنند و نقاط ضعفشان را بهبود بخشند.

۴. عبور از موانع و سختی‌ها را راحت‌تر می‌کنند

طالع‌بینی برای کسانی به منابع کنترل بیرونی معتقدند مفید است، گرچه این کنترل ممکن است فقط نوعی توهم باشد! اعتقاد به این نوع نیروها باعث می‌شود این افراد راحت‌تر از موانع و لحظات سخت عبور کنند و خودشان را به این منابع مطمئن بسپارند. اعتقاد به چیزی مانند طالع‌بینی باعث می‌شود این افراد احساس کنند از نوعی سیستم حمایتی بهره‌مندند و با فکر به این پشتوانه راحت‌تر از پس مشکلات برآیند.

کلام پایانی

گرچه طالع‌بینی و فال‌گیری ممکن است برای برخی افراد مفید باشند، بیشتر جنبه سرگرمی دارند و شواهد علمی درستی آنها را تأیید نمی‌کنند. اگر به این نوع سرگرمی‌ها علاقه‌مندید، حواستان باشد چه کسی اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهد. افزایش محبوبیت طالع‌بینی باعث شده است که مردم بدون صرف زمان برای مطالعه درباره آن، خود را متخصص نشان دهند و اطلاعات اشتباه به دیگران بدهند.

شما به طالع‌بینی فال‌گیری یا گوی بلوری اعتقاد دارید؟ چه تجربه‌ای در زمینه این نوع سرگرمی‌ها دارید؟ لطفا نظرات و تجربیات ارزشمندتان را با ما و کاربران عزیزمان در میان بگذارید.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.