?>
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهریور 1402 - 8:10
کد خبر : 21753

آنچه باید در مورد ۲۰ سریال برتر آخر الزمانی بدانید

آنچه باید در مورد ۲۰ سریال برتر آخر الزمانی بدانید

در دهه اخیر، ژانر آخرالزمانی به یکی از محبوب‌ترین و مورد توجه‌ترین ژانرها در صنعت سینما و تلویزیون تبدیل شده است. با توجه به رویدادهای جهانی مانند پاندمی کرونا، تمایل به تماشای آثاری که به انتهای دنیا و نقشه‌برداری آینده اشاره می‌کنند، بیشتر شده است. این ژانر به طور معمول شامل سناریوهایی است که باعث

در دهه اخیر، ژانر آخرالزمانی به یکی از محبوب‌ترین و مورد توجه‌ترین ژانرها در صنعت سینما و تلویزیون تبدیل شده است. با توجه به رویدادهای جهانی مانند پاندمی کرونا، تمایل به تماشای آثاری که به انتهای دنیا و نقشه‌برداری آینده اشاره می‌کنند، بیشتر شده است. این ژانر به طور معمول شامل سناریوهایی است که باعث نابودی بشریت و آخرالزمان می‌شوند و در آنها شخصیت‌ها با مشکلات و چالش‌های فراوانی روبرو می‌شوند. مثال‌های اخیری از این آثار شامل فیلم‌های «سیلو» و «آخرین نفر از ما» است که تازه‌ترین فصل آنها اخیراً از طریق شبکه‌های تلویزیونی منتشر شده و مورد استقبال گسترده‌ای از سوی مخاطبان قرار گرفته‌اند. این پدیده نشان از جذابیت و تأثیرگذاری ژانر آخرالزمانی بر روی مخاطبان دارد که در دوران نامعلومی مانند هم اکنون، باعث می‌شود تا این آثار به عنوان یک فرار از واقعیت و تفکر درباره آینده، برای بسیاری از افراد جذابیت ویژه‌ای داشته باشند.

. در این مقاله، ۲۰ مورد از سریال های آخرالزمانی را به‌ترتیب امتیاز (از کمترین به بیشترین) معرفی می‌کنیم.

 

۲۰. ایستادگی (The Stand)

ایستادگی سریال آخرالزمانی جدید

سال پخش: ۲۰۲۰
وضعیت پخش: تمام‌شده
تعداد فصل: ۱
دوبله فارسی: ندارد
کارگردان: جاش بون
بازیگران اصلی: الکساندر اسکارسگارد، استیون کینگ، امبر هرد
امتیاز (IMDB): ۵٫۷

مینی سریال «ایستادگی» بر اساس رمانی به همین نام از استیون کینگ، نویسنده مشهور داستان‌های ترسناک، ساخته شده است. پس از پخش‌شدن ویروسی ساخته دست انسان، تمدن بشری تقریبا نابود شده است. در این میان، معدود بازماندگان به ۲ گروه قبیله‌ای با آئین‌های ساختگی تقسیم شده‌اند. یکی از گروه‌ها نماد خیر و دیگری نماد شر است.

۱۹. شوالیه سیاه (Black Knight)

شوالیه سیاه سریال آخرالزمانی جدید

سال پخش: ۲۰۲۳
وضعیت پخش: در حال پخش
تعداد فصل:
 ۱
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: چو یو سئوک
بازیگران اصلی:
 کیم وو بین، کانگ یو سئوک، سونگ سئوگ هئون
امتیاز (IMDB): ۶٫۴

«شوالیه سیاه» از تازه‌ترین آثار سریال آخرالزمانی نتفلیکس است که کشور کره آن را ساخته است. در دنیایی پساآخرالزمانی که بر اثر برخورد شهاب‌سنگ ویران شده، حیات نجات‌یافتگان به گروهی به‌نام شوالیه‌های سیاه وابسته است. این گروه با تأمین اکسیژن و ماسک ادامه حیات را برای انسان‌ها ممکن می‌کند. آنها برای رساندن اکسیژن به مردم باید از مسیرهای بیابانی و دشوار عبور کنند.

۱۸. جهنمی (Hellbound)

جهنمی سریال آخرالزمانی کره ای

سال پخش: ۲۰۲۱
وضعیت پخش: در حال پخش
تعداد فصل:
 ۱
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: یئونگ سنگ هو
بازیگران اصلی:
 یو آه این، کیم هیون جو، وون جین آ
امتیاز (IMDB): ۶٫۵

سریال «جهنمی» یا «محکوم‌شده به جهنم» یکی از سریال های آخرالزمانی است که بر اساس کمیک‌های کره‌ای تولید شده است. در این سریال، موجوداتی فراطبیعی ناگهان سر برمی‌آورند و برخی انسان‌ها را با تعیین زمان مشخص به جهنم محکوم می‌کنند. در این میان، گروهی مذهبی شکل می‌گیرد که اعضایش به عدالت جهانی اعتقاد دارند و سعی می‌کنند درباره این پدیده‌های فراطبیعی تحقیق کنند.

۱۷. جنگ دنیاها (War of the Worlds)

سریال جنگ دنیاها

سال پخش: ۲۰۱۹
وضعیت پخش: در حال پخش
تعداد فصل:
 ۳
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: هاوارد اوِرمن
بازیگران اصلی:
 دیزی ادگار جونز، گابرلین بیرن، لی دراکر
امتیاز (IMDB): ۶٫۵

رمان مشهور اچ. جی. ولز، نویسنده سرشناس، چند بار الهام‌بخش آثار سینمایی شده بود. حالا شبکه‌های اروپایی آن را به تلویزیون آورده‌اند. در اروپای زمان حال، ستاره‌‌شناسان سیگنالی را از کهکشانی دوردست دریافت می‌کنند. پس از مدت کوتاهی، با حمله‌ای غافل‌گیرانه تمدن بشر از بین می‌رود. اکنون فقط گروه‌های کوچکی از انسان‌ها باقی مانده‌‌اند که تلاش می‌کنند زنده بمانند.

۱۶. قلمرو (Dominion)

سریال قلمرو

سال پخش: ۲۰۱۴
وضعیت پخش: لغوشده
تعداد فصل:
 ۲
دوبله فارسی: ندارد
کارگردان: وان ویلموت
بازیگران اصلی:
 تام ویزدوم، کریستوفر اگان، رکسانا مکی
امتیاز (IMDB): ۶٫۷

سریال «قلمرو» بر اساس برداشت‌های تحریف‌شده از کتاب‌های مذهبی یهودیت و مسیحیت ساخته شده است. در این سریال، گروهی از فرشتگان به جنگ با انسان‌ها آمده‌اند و پس از ۲۵ سال نبرد، باقی‌مانده انسان‌ها در شهرهایی با نظام‌های سیاسی جدید و طبقاتی ساکن شده‌اند. داستان حول محور شخصیتی به‌نام الکس می‌چرخد که سربازی ساده است، اما میکائیل به او توجه دارد؛ تنها فرشته‌ای که به‌نفع انسان‌‌ها جنگیده است.

این سریال را می‌توان به نوعی دنباله مستقل فیلم «لژیون» دانست.

۱۵. وی (V)

سریال های آخرالزمانی- سریال وی

سال پخش: ۲۰۰۹
وضعیت پخش: تمام‌شده
تعداد فصل:
 ۲
دوبله فارسی: ندارد
کارگردان: کنث جانسون
بازیگران اصلی:
 مورنا باکاریان، الیزابت میچل، جین بادلر
امتیاز (IMDB): ۶٫۸

موجودات فرازمینی به زمین آمده‌اند و به انسان‌ها دست دوستی داده‌اند. اما همه خوش‌بین نیستند که این موجودات پیام‌آور صلح باشند. اریکا (با بازی الیزابت میچل) مأمور اف‌بی‌آی است و نقشه پنهانی این موجودات را کشف می‌کند. اما اثبات این مسئله به دیگران آسان نیست. این سریال بازسازی مینی سریالی به همین نام است که در دهه ۸۰ میلادی پخش شده بود.

۱۴. یخ‌شکن (Snowpiercer)

سریال یخ‌شکن

سال پخش: ۲۰۲۰
وضعیت پخش: لغوشده
تعداد فصل:
 ۳
دوبله فارسی: دارد
کارگردانان: جاش فریدمن، گِرمی منسون
بازیگران اصلی:
 جنیفر کانلی، داوید دیگز، شاون بین
امتیاز (IMDB): ۶٫۹

سریال «یخ شکن» داستان گروهی از بازماندگان در دنیای پساآخرالزمانی را روایت می‌کند که در قطاری سریع‌السیر دور زمین یخ‌زده در حرکت‌اند. پیش‌تر فیلمی به همین نام در سال ۲۰۱۳ ساخته شده بود. حال شبکه TNT آن را در قالب سریال تلویزیونی ارائه کرده است.

۱۳. خانه امن (Sweet home)

خانه امن سریال آخرالزمانی کره ای

سال پخش: ۲۰۲۰
وضعیت پخش: در حال پخش
تعداد فصل:
 ۱
دوبله فارسی: دارد
کارگردانان: لی اونگ بوک، یانگ یونگ وو، پارک سو هیون
بازیگران اصلی:
 سونگ کونگ، لی دو هون، گو مینی سی
امتیاز (IMDB): ۷٫۳

نتفلیکس که تجربه موفقی در ساخت سریال‌های کره‌ای دارد، باز هم با الهام از کمیک‌های این کشور سراغ ساخت سریال های آخرالزمانی رفته است. این بار داستان سریال درباره گروهی از ساکنان یک ساختمان است که پس از مشاهده هیولاها بیرون از ساختمان، خود را درون آن حبس کرده‌اند و تلاش دارند زنده بمانند. خانه امن یکی از بهترین سریال های آخرالزمانی کره ای است.

۱۲. رگه (The Strain)

سریال رگه

سال پخش: ۲۰۱۴
وضعیت پخش: تمام‌شده
تعداد فصل:
 ۴
دوبله فارسی: ندارد
کارگردانان: گیرمو دل‌ تورو، چاک هوگان
بازیگران اصلی:
 کوری استول، کوین دوراند، دیوید برادلی
امتیاز (IMDB): ۷٫۳

سریال «رگه» یکی از بهترین سریال های آخرالزمانی ساخته‌شده در سال‌های اخیر است. نویسندگان اثر، گیرمو دل تورو و چاک هوگان، با وسواس و دقت زیاد شبکه FX را قانع کردند سریال را همان طور بسازند که آنها داستانش را نوشته‌اند. خود دل تورو نیز که دوستداران ژانر وحشت به‌خوبی او را می‌شناسند، اولین قسمت سریال را کارگردانی کرد.

داستان درباره گروهی از موجودات خون‌آشام است که پس از قرن‌ها زندگی مخفیانه، نقشه دارند تا بار دیگر بشر را به انقیاد خود درآورند. اما در این میان، دو نفر از متخصصان مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها به‌تدریج متوجه قضیه می‌شوند و به همراه پیرمردی عجیب تلاش می‌کنند این نقشه شوم را خنثی کنند.

موسیقی متن این سریال را رامین جوادی ساخته است.

۱۱. مستعمره (colony)

عکسی از سریال مستعمره

سال پخش: ۲۰۱۶
وضعیت پخش: تمام‌شده
تعداد فصل:
 ۳
دوبله فارسی: دارد
کاگردانان: کارلتون کیوز، رایان جی کوندال
بازیگران اصلی:
 جاش هالووی، سارا وین کالیس، پیتر یاکوبسن
امتیاز (IMDB): ۷٫۳

چه می‌شد اگر موجودات فضایی به دنبال استعمار کره زمین و انسان‌ها بودند؟! پاسخ این پرسش در سریال «مستعمره» به تصویر کشیده می‌شود؛ جایی که موجودات فضایی لس آنجلس را مستعمره خود کرده‌اند. برخی انسان‌ها با آنها همکاری می‌کنند، اما برخی دیگر سر به شورش می‌گذارند.

۱۰. آخرین کشتی (The Last Ship)

سریال آخرین کشتی از بهترین سریال های آخرالزمانی

سال پخش: ۲۰‍۱۴
وضعیت پخش: تمام‌شده
تعداد فصل:
 ۴
دوبله فارسی: ندارد
کارگردانان: هنک استین‌برگ، استیون کین
بازیگران اصلی:
 اریک دین، تراویس فن وینکل، آدام بالدوین
امتیاز (IMDB): ۷٫۴

هم‌زمان با شیوع تدریجی ویروسی مرگبار در جهان، یک ناوشکن نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا به قطب شمال می‌رود تا در تمریناتی از پیش برنامه‌ریزی‌شده شرکت کند. گروهی از محققان ویروس‌شناس نیز همراه آنها راهی می‌شوند تا درباره ویروس‌های پرندگان آن ناحیه تحقیق کنند. در بازگشت مشخص می‌شود که بخش بزرگی از تمدن بشری از بین رفته است و مأموریت آنها در حقیقت محرمانه و تلاش برای یافتن واکسن بوده است. حال کشتی نیتان جیمز تنها امید بشر برای یافتن واکسن است و باید در برابر خطرات مختلف از خود و خدمه‌اش محافظت کند.

علاقه‌مندان به سریال های آخرالزمانی که با ژانر جنگی‌اکشن تلفیق شده‌اند، از تماشای این سریال لذت خواهند برد.

۹. آخرین مرد روی زمین (The Last Man on Earth)

سریال آخرین مرد روی زمین

سال پخش: ۲۰۱۵
وضعیت پخش: لغوشده
تعداد فصل:
 ۴
دوبله فارسی: ندارد
کارگردان: ویل فورته
بازیگران اصلی:
 ویل فورته، مل رودریگز، کریستن شال
امتیاز (IMDB): ۷٫۴

این سریال تلفیق ژانر کمدی با آخرالزمانی است. پس از آنکه ویروسی مرگبار تقریبا تمام انسان‌ها را کشته است، فیل میلر (با بازی ویل فورته که خود سازنده اثر نیز هست) به کشورهای مختلف سفر می‌کند تا بازماندگان را پیدا کند.

۸. همه ما مرده‌ایم (All of Us are Dead)

عکسی از سریال همه ما مرده‌ایم

سال پخش: ۲۰۲۲
وضعیت پخش: در حال پخش
تعداد فصل:
 ۱
دوبله فارسی: دارد
کارگردانان: لی جائه کیو، کیم نام سو
بازیگران اصلی:
 پارک سولومون، چو یی هون، یون چان یونگ
امتیاز (IMDB): ۷٫۵

گروهی از دانش‌آموزان مدرسه‌ای در کره جنوبی وقتی شهر و مدرسه‌شان پر از زامبی می‌شود، تلاش می‌کنند تا خود را نجات دهند و فرار کنند. این سریال کره‌ای ترکیبی از ژانر آخرالزمانی با حال‌وهوای ژانر تینجری است. بنابراین شاید بیشتر مناسب نوجوانان باشد.

۷. صد (The 100)

عکسی از سریال صد

سال پخش: ۲۰۱۴
وضعیت پخش: تمام‌شده
تعداد فصل:
 ۷
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: جیسون روتنبرگ
بازیگران اصلی:
 الیزا تیلور، باب مارلی، ماری آوگروپولوس
امتیاز (IMDB): ۷٫۶

«صد»، از معروف‌ترین سریال‌های پسا‌آخرالزمانی سال‌های اخیر، داستان ۱۰۰ نفر از بازماندگان نسل انسان است که به زمین می‌آیند تا زیست‌پذیری آن را پس از یک رشته جنگ‌های هسته‌ای بررسی کنند. آنها خیلی زود خود را در میان قبایل و گروه‌های بازمانده انسانی می‌بینند که یک قرن پس از جنگ هسته‌ای، در حال نزاع با یکدیگر به شیوه و رسوم خاص خودند.

۶. دیدن (See)

سریال دیدن یکی از سریال های پسا آخرالزمانی

سال پخش: ۲۰۱۹
وضعیت پخش: تمام‌شده
تعداد فصل:
 ۳
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: استیون نایت
بازیگران اصلی: جیسون موموا، سیلویا هوئکز، هرا هیلمار
امتیاز (IMDB): ۷٫۶

در جامعه‌ای آخرالزمانی که انسان‌ها همگی کورند، تنها ۲ انسان با قدرت بینایی زاده می‌شوند. رئیس قبیله، بابا واس (با بازی جیسون موموا)، قسم می‌خورد که از آنها محافظت کند و اجازه ندهد دست گروه‌های شرور به آنها برسد.

۵. ۱۲ میمون (۱۲monkeys)

۱۲ میمون یکی از بهترین سریال های آخرالزمانی

سال پخش: ۲۰۱۵
وضعیت پخش: تمام‌شده
تعداد فصل:
 ۴
دوبله فارسی: ندارد
کارگردانان: تری ماتالاس، تراویس فیکِت
بازیگران اصلی:
 آماندا اسکول، آرون استنفورد، امیلی همشایر
امتیاز (IMDB): ۷٫۷

سال‌ها پس از موفقیت فیلم «۱۲ میمون»، شبکه سای‌فای بار دیگر این داستان آخرالزمانی را به شبکه نمایش خانگی آورد. جیمز (با بازی آرون استنفورد) جوینده‌ای در سال ۲۰۴۳ است. به او مأموریت می‌دهند تا به‌کمک ماشین زمان به سال ۲۰۱۵ برگردد و جلوی انتشار ویروسی مرگبار را بگیرد که گروهی به‌نام ۱۲ میمون آن را منتشر می‌کنند.

۴. جریکو (Jericho)

عکسی از سریال جریکو

سال پخش: ۲۰۰۶
وضعیت پخش: لغوشده
تعداد فصل:
 ۲
دوبله فارسی: دارد
کارگردانان: استفان چوبسکی، جاش شار، جاناتان استینبرگ
بازیگران اصلی:
 لنی جیمز، اسکیت اولریخ، آلیسیا کاپولا
امتیاز (IMDB): ۷٫۹

پس از مشاهده ابر اتمی در دوردست، مردم شهر کوچک جریکو می‌دانند که دنیا دیگر مثل سابق نیست. ساکنان شهر تلاش می‌کنند تا در دنیای ویران‌شده از جنگ اتمی زنده بمانند. تصور آنها این است که در اطراف آنها هیچ شهری باقی نمانده است، اما خیلی زود می‌فهمند که شهر همجوار آنها، نیوبرن، سالم است.

۳. سیلو (Silo)

عکسی از سریال پسا آخرالزمانی سیلو

سال پخش: ۲۰۲۳
وضعیت پخش: در حال پخش
تعداد فصل:
 ۱
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: گراهام یوست
بازیگران اصلی:
 ربکا فرگوسن، رشیدا جونز، تیم روبینز
امتیاز (IMDB): ۸٫۱

در دنیایی پسا‌آخرالزمانی، مردم نسل‌ها در سیلویی زیرزمینی با قوانین خاص زندگی می‌کنند. این قوانین وضع شده‌اند تا نظم سیلو را حفظ کنند و جلوی هرج‌ومرج را بگیرند. اما تعدادی از افراد سیلو کنجکاوند که بدانند آن بیرون چه‌خبر است.

از میان سریال آخرالزمانی جدید سریال «سیلو» به‌تازگی از شبکه تلویزیونی اپل پلاس پخش شده است. این سریال بر اساس مجموعه‌رمانی به همین نام نوشته هیو هووی ساخته شده و قرار است در ادامه چند فصل دیگر نیز از آن ساخته شود.

۲. مردگان متحرک (The Walking Dead)

عکسی از سریال مردگان متحرک

سال پخش: ۲۰۱۰
وضعیت پخش: تمام‌شده
تعداد فصل:
 ۱۱
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: فرانک دارابونت
بازیگران اصلی:
 نورمن ریدیوس، اندرو لینکلن، ملیسا مک‌براید
امتیاز (IMDB): ۸٫۱

سریال «مردگان متحرک» از بهترین سریال های آخرالزمانی زامبی و مجموعه‌ای بزرگ و ۱۱فصلی است که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۲ در حال پخش بود. این سریال دنیای نابودشده به دست زامبی‌ها و تلاش گروهی از بازماندگان برای زنده‌ماندن در چنین دنیایی را به تصویر می‌کشد. در این میان، گروه‌های مختلف باقی‌مانده از انسان‌ها به جنگ و درگیری با یکدیگر مشغول‌اند.

جهان این سریال چنان بزرگ بود که نسخه‌هایی دیگر از آن به عنوان داستان‌های فرعی سربرآوردند. مثلا سریال «ترس از مردگان» به‌عنوان پیش‌درآمد و سریال «مردگان متحرک: شهر مرده» ۲ اثری هستند که تاکنون در حاشیه این مجموعه ساخته شده‌اند. دست‌کم ۲ اثر دیگر نیز در برنامه‌های آینده شبکه AMC قرار دارند.

۱. آخرین نفر از ما (The Last of Us)

آخرین نفر از ما - سریال های آخرالزمانی

سال پخش: ۲۰۲۳
وضعیت پخش: در حال پخش
تعداد فصل:
 ۱
دوبله فارسی: دارد
کارگردانان: کرگ مازین، نیل دراکمن
بازیگران اصلی:
 پدرو پاسکال، بلا رمزی، آنا تورف
امتیاز (IMDB): ۸٫۸

موفقیت بازی رایانه‌ای «آخرین نفر از ما» به قدری زیاد بود که سازندگان صنعت سینما و تلویزیون را به فکر ساخت اثری اقتباس‌شده از آن انداخت. قرعه به‌نام شبکه HBO افتاد تا این اثر را بسازد. «آخرین نفر از ما» داستان جهانی است که با همه‌گیری نوعی قارچ از بین رفته است و تنها گروه‌های اندکی از انسان‌ها زنده مانده‌اند. برخی از انسان‌ها نیز به موجوداتی زامبی‌مانند تبدیل شده‌اند. در این میان جوئل و تس، زوجی بازمانده که در کار قاچاق کالا و انسان بین شهرک‌های انسانی هستند، در مأموریتی ناخواسته باید دختری را که به بیماری مصون است، به یک پایگاه گروه مقاومت برسانند.

فصل اول «آخرین نفر از ما» به یکی از موفق‌ترین سریال های آخرالزمانی تبدیل شد. قرار است فصل بعدی آن نیز به‌زودی ساخته شود.

شما معرفی کنید

کدام‌یک از سریال های آخرالزمانی گفته‌شده در مقاله را تماشا کرده‌اید؟ نظرتان درباره هرکدام چیست؟ چه سریال‌های دیگری را در این ژانر می‌شناسید که فکر می‌کنید باید در فهرست ما باشند؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.