?>
تاریخ انتشار : جمعه 3 شهریور 1402 - 22:37
کد خبر : 8645

ازدواج بنفش چیست ؟در مورد ازدواج بنفش چه می دانید ؟

ازدواج بنفش چیست ؟در مورد ازدواج بنفش چه می دانید ؟

سرویس گوناگون چمدون ؛جامعه غربی سالهاست که دچار انحطاط شدید اخلاقی است ،تمام بنیان های خانوادگی و اخلاقی جامعه فرو ریخته است ،ارزش های انسانی و سجایای اخلاقی به شدت سقوط کرده است و از پس این انحطاط تعابیر جدیدی در این فرهنگ نمود پیدا کرده اند که ازدواج بنفش یکی از این اصطلاحات است

سرویس گوناگون چمدون ؛جامعه غربی سالهاست که دچار انحطاط شدید اخلاقی است ،تمام بنیان های خانوادگی و اخلاقی جامعه فرو ریخته است ،ارزش های انسانی و سجایای اخلاقی به شدت سقوط کرده است و از پس این انحطاط تعابیر جدیدی در این فرهنگ نمود پیدا کرده اند که ازدواج بنفش یکی از این اصطلاحات است ،این ازدواج معمولا به صورت کاملا صوری و یا به اصطلاح مصلحتی انجام می شود.

معمولا در این نوع از ازدواج طرفین هیچ گونه تمایل جنسی به یکدیگر ندارند. معمولا در این شرایط این ازدواج بین دو نفر که دارای تمایلات جنسی به هم جنس خود هستند صورت می گیرد. اما با توجه به اینکه داشتن تمایل به همجنس در بسیاری  از کشور ها از جمله ایران به شماتت ها و انگ های اجتماعی مختلفی رو به رو می شود افراد برای آنکه از این سرزنش ها و تهمت ها در امان باشند تصمیم می گیرند با یک جنس مکمل که او هم تمایلات جنسی به هم جنس خود دارد به صورت صوری و کاملا مصلحتی ازدواج کنند. تمامی مراحل قانونی و شرعی ازدواج در ازدواج بنفش انجام می شود اما این رابطه کاملا مصلحتی می باشد.

blank

ازدواج بنفش یا همان ازدواج همجنس‌گرا، به ازدواج دو نفر از جنس یکدیگر اشاره دارد. در این نوع ازدواج، دو فرد همجنس به صورت قانونی با یکدیگر ازدواج می‌کنند و حقوق و مزایای مربوط به این نوع ازدواج را برای خود به دست می‌آورند.

ازدواج بنفش در برخی از کشورها قانونی شده است، اما هنوز در بسیاری از  کشورها با مخالفت‌های سیاسی و فرهنگی روبه‌رو است. این نوع ازدواج، از اوایل قرن بیستم شروع به شناخته شدن کرد و در حال حاضر در بسیاری از کشورها مورد قبول واقع شده است.

ازدواج بنفش یکی از موضوعاتی است که همیشه در حال بحث بوده و هست. طرفداران این نوع ازدواج بر این باورند که همه انسان‌ها باید حق انتخاب داشته باشند و دولت نباید در مورد انتخاب آن‌ها دخالت کند. از طرف دیگر، مخالفان بر این باورند که ازدواج باید صرفاً بین دو نفر از جنس مخالف باشد و این نوع ازدواج با مقوله خانواده و فرهنگ شکسته می‌کند.

این ازدواج از اوایل قرن بیستم بود که به صورت رسمی به عنوان یکی از انواع ازدواج مطرح شد. هر چه زمان به جلو رفت اگر چه تمایلات متفاوت جنسی برای برخی از جوامع پذیرفته تر به نظر می رسید اما همچنان افرادی که تمایلات جنسی متفاوتی داشتند و دارند با سختی در جامعه رو به رو می شدند. به همین دلیل ازدواج بنفش رواج بیشتری پیدا کرد و در بسیاری از کشور ها این نوع ازدواج بیش از سایر کشور ها به وجود آمد. در کشور هایی مانند پاکستان و هند و چین و حتی ایران که پذیرش تمایلات متفاوت جنسی سخت است بیش از سایر کشور ها اتفاق می افتد. حتی در برخی از این کشور ها مراکزی را به وجود آورده اند این افراد بتوانند برای ازدواج بنفش و مصلحتی خود را پیدا کنند.

 

یکی از کشور هایی که تمایلات هم جنس گرایی اصلا پسندیده نمی باشد و مورد شماتت قرار می گیرد کشور چین است. در این کشور تمامی خانواده ها فرزندان خود را بدون توجه به تمایلات جنسی شان به ازدواج و فرزند آوری تشویق و گاهی مجبور می کنند. همه این موارد باعث می شود که در چین ازدواج های بنفش بسیار زیاد شده است و گسترش پیدا کرده است تا افراد به صورت مصلحتی برای فرار از تهمت ها و سرزنش ها تن به ازدواج های بنفش بدهند.

 

مهم ترین دلایل افراد برای ازدواج بنفش

در ابتدا این نوع از ازدواج برای این منظور به کار گرفته شد که افراد سرشناس جامعه برای حفظ موقعیت و جایگاه خود تصمیم به انجام آن گرفتند. اما پس از آن افراد دیگری در هر طبقه ای و با هر شرایطی تصمیم به ازدواج بنفش گرفتند. بر اساس تحقیقات و بررسی های انجام شده به خصوص در اروپا افرادی که تن به این نوع از ازدواج داده اند مهم ترین دلایل خود را برای این نوع ازدواج بیان کرده اند که در این بخش قصد داریم این موارد را برای شما بیان کنیم. این دلایل عبارت اند از:

  • یکی از مهم ترین دلایل این افراد این است که از نام خانوادگی خود می ترسند و نمی خواهند این نام را آلوده کنند. البته این باور اطرافیان می باشد به همین دلیل خود طرفین برای آنکه از نظر دیگران نام خانوادگی خود را لکه دار نکنند تن به ازدواج بنفش می دهند.
  • از دیگر مهم ترین دلایل این ازدواج ها این است که قصد می کنند انتظارات خانواده های خود را بر آورده کنند.
  • این افراد از این می ترسند که توسط خانواده، دوستان و یا اجتماع طرد شوند به همین دلیل مجبور می شوند که ازدواج بنفش کنند.
  • به این ترتیب این افراد به حفظ تصویر اجتماعی خود می پردازند.

blank

مهم ترین و رایج ترین مشکلات ازدواج بنفش

اگر چه به نظر می رسید این ازدواج هیچ مشکلی را به همراه ندارد اما باید به شما بگوییم که این ازدواج ها دارای مسائل و مشکلات بسیار زیادی می باشد.  بسیاری از افراد می گویند که نباید تمایلات جنسی خود را مطرح کنید و افراد به این ترتیب مجبور می شوند برای ابراز تمایلات خود در یک قالب به ظاهر اجتماعی درست، تن به این نوع ازدواج ها دهند. اما این نوع ازدواج برای این افراد بیش از آن که مفید باشد مضر است و آن را در ادامه با مشکلات بسیار زیادی همراه می کند که در صورت ابراز تمایلات جنسی خود شاید این چالش ها را تجربه نمی کردند. مهم ترین مشکلاتی که در این نوع ازدواج شایع می باشد عبارت اند از:

  • در این ازدواج ها خانواده ها معمولا فشار زیادی برای فرزند آوری دارند. در حالی که قصد طرفین اصلا فرزند آوری و ارتباط جنسی با یکدیگر نبوده است. در این شرایط زوجین با فشار های زیادی رو به رو می شوند و در نهایت تحت این فشار ها یا جدا می شوند یا به دنبال ابراز این تمایلات می پردازند.
  • زمانی که این ازدواج ها رواج زیادی پیدا می کند تمامی روابط غیر از چهار چوب برای افراد می تواند ذهنیت جرم انگاری به وجود آورد. تمامی این موارد موجب می شود که در صورت جدایی این ازدواج افراد برای مدتی تمامی تمایلات خود را مخفی و سرکوب کرده و همین مسئله آسیب های روحی بیشتری برای آنها به وجود می آورد.
  • افرادی که تمایلات جنسی متفاوتی دارند معمولا دچار اضطراب های درونی زیادی هستند این اضطراب ها به طور عادی با این افراد همراه هستند. در صورت انجام ازدواج بنفش این اضطراب ها می تواند بسیار شدید تر شده و مشکلات جسمانی و روحی و روانی زیادی را برای آنها به همراه داشته باشد و همین موضوع می تواند بسیار خطر ناک باشد.

 

در کشورهایی که ازدواج بنفش قانونی شده است، زوجین همجنس با زوجین مخالف جنسیت در بسیاری از حقوق و مزایای مربوط به ازدواج برابری دارند. این شامل حقوقی مانند حقوق وراثت، حقوق پزشکی، حقوق بیمه، مالیات و مسائل مربوط به مسکن و مالکیت مشترک است.

در برخی کشورها، زوجین همجنس حق دارند که با نام همسر خود به عنوان همسر خود در دفاتر اداری و اسناد رسمی ثبت شوند و در برخی دیگر از کشورها، حتی حق فرزندان را از روی روابط خود با هم دارند.

همچنین در بسیاری از کشورها، زوجین همجنس حق دارند تا در مورد طلاق، نفقه، نگهداری، حضانت فرزندان و سایر مسائل مربوط به این حوزه ازدواجی، نظر و حق تصمیم‌گیری داشته باشند.

مهمترین حقوق زوجین همجنس در کشورهایی که ازدواج بنفش قانونی شده، برابری قانونی است که آن‌ها را با زوجین مخالف جنسیت قرار می‌دهد و آن‌ها را از تبعیضهای اجتماعی و حقوقی که قبلاً با آن مواجه بودند، محافظت می‌کند.

معایب ازدواج بنفش

در کشورهایی که ازدواج بنفش قانونی است، همچنان مشکلاتی وجود دارد. این مشکلات می‌توانند مربوط به قوانین، فرهنگ، نگرش اجتماعی و مسائل دیگر باشند. در زیر نمونه‌ای از این مشکلات ذکر شده است:

۱. تبعیض اجتماعی: هر چند که در بسیاری از کشورها، ازدواج بنفش قانونی شده، اما هنوز هم در برخی جوامع، تبعیض و نگرانی از تغییرات فرهنگی به دنبال دارد. برخی از افراد ممکن است به دلیل نگرش خود به این نوع ازدواج، با افراد همجنس خود تبعیض کنند.

۲. قوانین ناکافی: در برخی کشورها، قوانین مربوط به ازدواج بنفش هنوز هم ناکافی است و زوجین همجنس با مشکلات حقوقی و مالی مواجه می‌شوند.

۳. فرهنگ و سنت: در برخی جوامع، ازدواج بین دو نفر از جنس یکدیگر هنوز هم با تغییرات فرهنگی و سنتی همراه است که ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی برای زوجین شود.

۴. مسائل روانی: برخی افراد به دلیل اینکه از نظر اجتماعی با ازدواج بنفش مواجه هستند، ممکن است با مشکلات روانی مانند افسردگی، اضطراب و استرس مواجه شوند.

۵. مسائل حقوقی: در برخی کشورها، مسائل حقوقی مربوط به ازدواج بنفش هنوز هم مورد بحث قرار دارد. برای مثال، در برخی کشورها، زوجین همجنس عدم دسترسی به حقوق مربوط به ازدواج مانند حقوق وراثت یا حقوق بیمه ممکن است داشته باشند.

۶. مسائل خانوادگی: در برخی کشورها، قوانین مربوط به حضانت و نگهداری فرزندان برای زوجین همجنس هنوز قطعی نیست و این می‌تواند باعث مشکلاتی برای زوجین باشد که می‌خواهند فرزندان خود را به دنیا بیاورند.

فرهنگ غرب هر روز درگیر مسائلی از این دست می باشد و نتوانسته است راهی برای برون رفت پیدا کند .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.