?>
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 شهریور 1402 - 14:45
کد خبر : 13240

۷ روش برای گرم تر شدن رابطه عاطفی شما

۷ روش برای گرم تر شدن رابطه عاطفی شما

  این که شما مدتی است با کسی در رابطه اید ، در حال حاضر با شریک زندگیتان هستید و یا سال هاست که ازدواج کرده اید ، در هرکدام از این حالت ها ، ممکن است در درصدد یافتن راه هایی برای بهبود رابطه خود باشید.   بر خلاف آنچه که در داستان های

  این که شما مدتی است با کسی در رابطه اید ، در حال حاضر با شریک زندگیتان هستید و یا سال هاست که ازدواج کرده اید ، در هرکدام از این حالت ها ، ممکن است در درصدد یافتن راه هایی برای بهبود رابطه خود باشید.

۶️⃣به روش بهتری جدال کنید

  مادامیکه هیچ کس نخواهد با کسی که دوستش دارد بحث کند، اختلاف نظرها در واقع زیانبخش نیستند . نحوه جدال شما و اینکه اگر محترمانه و سودمند جدال کنید، مهم است. جان گاتمن،دارای مدرک دکترا، که چهل سال به عنوان محقق و پزشک بالینی روی بیش از ۳۰۰۰ زوج مطالعه کرد، در مورد نحوه بیان مخالفت به صورت عاشقانه اطلاعات خوبی به ما میدهد .بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که پشت چشم نازک کنید یا تحقیرش کنید.  بنابراین، چه جوابی میدهد؟

۷️⃣شروعی با ملایمت داشته باشید

  تأکید بر لحن و قصد شما است. آرام و با ملایمت صحبت کنید. ادب از اهمیت بالایی برخوردار است. نکته مهم این است که یکدیگر را سرزنش نکنید. از اظهارنظر به صورت پرخاشگرانه یا انتقادی که می تواند باعث تشدید درگیری شود ، خودداری کنید.

۸️⃣گفته هایت را اصلاح کن

  هر فکر منفی را به زبان نیاور، به خصوص زمانی که در مورد موضوعات حساس بحث می کنید. یادتان باشد که یکدیگر را دوست دارید و احترام یکدیکر را نگه دارید.

۹️⃣سعی کنید جوّ را عوض کنید

  این امر ، یک حرف یا عملی است که برای برطرف کردن یک بحث انجام می‌شود. این کار می‌تواند شوخی کردن ، لمس کردن طرف مقابل، یا گفتن جمله ی محبت آمیز مانند: “مطمئنا برایت سخت است که راجب این موضوع صحبت کنی.” شما همچنین می توانید وجه های مشترکتان را پیدا کنید، مثلا با گفتن، “خب، ما دیدگاه های متفاوتی داریم، اما هر دو یک چیز را می خواهیم.”  یا در طول بحث های جدی تان نشان دهید که قدردان هستید. گاتمن در کتاب خود «هفت اصل برای ثمربخش کردن ازدواج»، تلاش‌ برای عوض کردن جوّ و کم کردن سنگینی بحث را سلاح مخفی زوج‌های باهوش عاطفی می‌داند.  طبق تحقیقات «موفقیت یا شکست زوج ها در تلاش برای بهبود شرایط و جوّ، یکی از عوامل اصلی ثمربخش بودن ازدواج یا بلاتکلیف بودن آن است».

🔟روی نکات مثبت تمرکز کنید

  ازدواج های سالم و شاد، در نتیجه ی داشتن خانه و زندگی ای سرشار از انرژی مثبت است. زوج های پایا و شاد برای هر عکس العمل منفی در طول کشمکش ها، با پنج برابر عکس العمل های مثبت یا بیشتر ،آن یکی را جبران می کنند. بنابراین، سعی کنید در هر بحث و اختلافی که پیش می آید در عوض از پنج برابر کلمات مثبت استفاده کنید.  به عنوان مثال، یک زوج شاد به جای گفتن “ما هیچ وقت از زندگیمان لذت نمی بریم” می گویند: “خب، ما کنار هم خیلی شاد هستیم و میخندیم .”

۱️⃣۱️⃣یکی از خاطرات عاشقانه تان را تعریف کنید

  هرچند شاید تعجب کنید ولی یادآوری خاطرات می تواند به بهبود رابطه شما کمک کند. در مکالماتی که با گفتن جمله « یادت میاد آن موقع که…» خاطرات اولین قرارتان ، اولین خانه و خاطرات خنده‌دار‌تان را مرور میکنید- هر دوی شما را به حال و هوای آن روز ها بر میگرداند.  به شریک زندگی شما یادآور می شود که چطور آن اوایل عاشق شما شده است.

  راه دیگر برای اصلاح و بهبود رابطه تان این است که از خصوصیات خاص شریک زندگی تان قدردانی کنید. برای اثبات آن ویژگی های فوق العاد،یکی از خاطراتتان را که یکی از ویژگی ها در آن برجسته است را تعریف کنید.

  از آنجایی که استرس زیاد می‌تواند باعث شود که رابطه ها از هم فرو بپاشد ، ما می خواهیم روی خاطرات منفی و کارهایی که شریک زندگی‌تان انجام نمی‌دهد تمرکز کنیم.  اگر احساس می کنید کسی قدردان شما نیست، شما از دیگران قدردانی کنید. توجه خود را به ارتباط ها و خاطره های مثبت برگردانید.

  این تکنیک‌های شگفت‌انگیز اما تاثیرگذار فوق می‌توانند در بهبود رابطه کمکتان کنند. جالب اینجا است که، طبق تحقیقات شخصیت یا سازگاری موجب تداوم رابطه نمی شوند، بلکه ، نحوه تعامل یک زن و شوهر – نحوه صحبت آنها، نحوه کنار آمدن و تمرکز آنها بر ایجاد یک رابطه با یکدیگر هستند که باعث ایجاد روابط موفق می شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.