در یک رابطه عاشقانه، مقایسه جایی ندارد. شما از شریک زندگی خود به خاطر منحصر به فرد بودن و فردیتش قدردانی می کنید و دوستش دارید، نه به این دلیل که در لیستی بر اساس افراد دیگر، کادرها را علامت می زنند.

اگر دائماً در حال مقایسه هستید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که از خود بپرسید که آیا واقعاً عاشق هستید یا فقط عاشق این هستید که در یک رابطه باشید.

۴. شما به علایق او علاقه ای ندارید

وقتی عاشق هستید، علایق شریک زندگیتان اغلب برایتان جالب می شود، فقط به این دلیل که برای او مهم است. تحقیقات حتی نشان داده است که زوج هایی که در سرگرمی های یکدیگر شرکت می کنند، رابطه قوی تر و سالم تری دارند.

اما اگر متوجه می‌شوید که به چیزی که شریکتان از آن لذت می‌برد بی‌علاقه یا حتی نادیده گرفته می‌شوید، ممکن است یک پرچم قرمز باشد.

مطمئناً، لازم نیست هر کاری که انجام می دهند را دوست داشته باشید. اما عدم علاقه کامل به سرگرمی ها یا علایق آنها می تواند نشان دهنده این باشد که شما بیشتر از فردی که با او هستید عاشق وضعیت رابطه هستید.

blank

۵. با او آینده ای نمی بینید

وقتی واقعا عاشق هستید، نمی توانید آینده ای را بدون شریک زندگی خود تصور کنید. از برنامه ریزی برای تعطیلات با هم تا تصویر پیر شدن در کنار هم، این افکار زمانی که عشق واقعی باشد به طور طبیعی به وجود می آیند.

اما اگر در تلاش برای دیدن آینده ای با شریک زندگی خود ناکام  هستید، ممکن است نشانه آن باشد که عاشق نیستید.

ممکن است اکنون از همراهی با او و در کنارش بودن  لذت ببرید و از ایده داشتن یک رابطه خوشتان بیاید. اما اگر افکار آینده باعث ناراحتی یا عدم اطمینان می شود، ارزش بررسی این احساسات را دارد.

عشق چیزی فراتر از لحظه حال است. این در مورد دیدن یک زندگی بالقوه با شریک زندگی و تمایل به ساختن آن زندگی مشترک است.

اگر این بینش وجود نداشته باشد، ممکن است به این معنا باشد که شما بیشتر عاشق ایده یک رابطه هستید تا شخصی که با او هستید.

۶. از گفتگوهای عمیق با او اجتناب می کنید

گفتگوهای عمیق، اجزای سازنده هر رابطه قوی هستند. آنها به شما اجازه می دهند با شریک زندگی خود در سطح عمیق تری ارتباط برقرار کنید، افکار، رویاها و ترس های او را درک کنید.

اما اگر متوجه شدید که از این گفتگوهای عمیق اجتناب می کنید، ممکن است نشانه آن باشد که عاشق نیستید.

شاید فکر بحث درباره احساسات یا برنامه های آینده شما را ناراحت کند. یا شاید ترجیح می دهید گفتگو را سبک نگه دارید و از باز کردن بیش از حد خودداری کنید.

در حالی که لذت بردن از چت های معمولی اشکالی ندارد، اجتناب مداوم از مکالمه معنی دار می تواند به این معنی باشد که شما بیشتر به حفظ وضعیت موجود رابطه علاقه مند هستید تا ارتباط واقعی با شریک زندگی خود.