?>
تاریخ انتشار : جمعه 17 آذر 1402 - 21:50
کد خبر : 27511

صحبت های جنجالی نکونام در کنفرانس خبری را از دست ندهید

صحبت های جنجالی نکونام در کنفرانس خبری را از دست ندهید

سرمربی استقلال می‌گوید که در وقفه ایجاد شده بابت تعطیلی لیگ، زمان کافی برای آنالیز فولاد و برگزاری تمرینات تیم را داشته است.

با وجود تأخیر ۲ ساعت و نیمه در پرواز هواپیمای استقلال به اهواز، اما جواد نکونام یک نشست مطبوعاتی را به احترام خبرنگاران خوزستانی در هتل محل اقامت آبی‌ها برگزار کرد و پاسخگوی سوالات آنها بود که در زیر می‌خوانیم:

 

روزهای خوب و شیرینی در اهواز داشتم

خیلی خوشحالم که شما خبرنگاران عزیز را اینجا می‌بینم، چهار سال روزهای خوبی را کنار هم داشتیم. بردها و باخت‌هایی را تجربه کردیم که البته فکر می‌کنم در استادیوم خودمان شکست‌هایمان خیلی کمتر بود. روزهای خوب و شیرین زیادی را داشتیم، خوشحالم که شما عزیزان را دوباره می‌بینم.

بدون حمایت هواداران، این موفقیت‌ها به دست نمی‌آمد

خوشحالم از اینکه در اهواز هستم، جایی که چهار سال خدمت هواداران و تیم و باشگاه خوب فولاد خوزستان بودم. ما روزهای خوبی را داشتیم. خوشحالم که اینجا هستم. وقتی داشتیم به عنوان مربی بازی‌های فولاد را آنالیز می‌کردیم، دلم تنگ شد. روزهای خوبی را داشتیم و دوست دارم از آن ایام یاد کنم. بدون حمایت هواداران خوب فولاد این موفقیت‌ها به دست نمی‌آمد، آنها از روز اول تا روزیکه ما توانستیم قهرمانی به دست بیاوریم، ما را حمایت کردند. دلم برای آنها تنگ شده بود. خوشحالم که امروز اینجا هستم و می‌توانم از نزدیک با آنها صحبت کنم.

شناخت کافی از فولاد و بازیکنانش دارم

درباره بازی باید بگویم که شناخت کافی از تیم فولاد داریم، زمان لازم نیز داشتم تا حریف را آنالیز کنیم. علی رغم میل باطنی ما، وقفه‌هایی در لیگ رخ می‌دهد و این باعث شد از فولاد آنالیز خوبی داشته باشیم و تمرینات خوبی را سپری کردیم. مهمتر از آن، با بازیکنانی که اینجا هستند، کار کرده‌ام و شناخت خوبی از تیم فولاد دارم. امیدوارم که فردا یک بازی خوبی را انجام دهیم و ان شاالله دست پر از زمین خارج شویم.

در دیدار با پرسپولیس می‌دانستم که می‌خواهند با تیم چکار کنند

یکی از خبرنگاران حاضر در نشست خبری، این سوال را مطرح کرد: «فولاد شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند و دقیقا بعد از رفتن شما این اتفاق افتاد. دو موضوع وجود دارد و می‌خواهم صادقانه نظرتان را بگویید. یک مورد هست که به نظر می‌رسد بیش از آنکه انتقادی باشد، تخریبی است. اینکه می‌گویند جواد نکونام رفت تا بعد از خودش فولاد نتیجه نگیرد و عوامل نکونام فولاد را خراب می‌کنند.»

او پیش از آنکه منتظر پاسخ نکونام بماند، سوال دومش را مطرح کرد و گفت: «به نظر شما چرا حال و روز فولاد اینگونه است که همه معترض هستند و صدای پیشکسوتان نیز درآمده و با دوران شما خیلی فرق می‌کند. آن نظم و دیسیپلین به نظر می‌رسد دیگر در فولاد وجود ندارد.»

در این لحظه، جواد نکونام به میان صحبت‌های خبرنگار آمد و گفت: «الان دوران ما خوب بود یا بد بود؟ این را بگویید تا من متوجه بشوم.»

که خبرنگار در ادامه گفت: «دیسیپلین شما جوری بود هر چند هم که انتقاد داشتند، همه حامی تیم بودند. ولی بعد از خودتان، جو سکوها و پیشکسوتان را می‌بینید.»

پس از این مکالمه طولانی، نکونام پاسخ داد: «در مورد شرایط فعلی فولاد بعد از خودم، اصلا صحبتی نمی‌کنم. چون حرفه‌ای نیست، این تیم سرمربی و مدیریت دارد و قطعا بهترین تصمیم را برای باشگاه می‌گیرند. در مورد حضور خودم باید بگویم اگر خاطرتان باشد، بعد از اینکه تیم سوم شد و قهرمان حذفی شدیم، من را از فولاد گذاشتند کنار و دوباره برگشتم و توانستیم هم آسیا و هم سوپرکاپ را به دست بیاوریم و به این مهم دست یابیم. اینکه اتفاقاتی که الان رخ می‌دهد، خیلی مختصر و کوتاه می‌گویم و نقطه می‌گذارم و تمامش می‌کنم. آن روزیکه ما در اهواز با پرسپولیس بازی داشتیم، من آن زمان پیش‌بینی می‌کردم که می‌خواهند برای تیم چه اتفاقاتی رقم بزنند. نقطه!»

می‌دانستیم استقبال از ما در خوزستان بیشتر از همه جاست

استقبال هواداران؟ هواداران همه جا برای ما سنگ‌تمام می‌گذارند و از آن‌ها ممنون هستیم. می‌دانستیم که در خوزستان شاید از همه جا استقبال  بیشتر باشد. این وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند و همه ما باید با کار و تمرکز بیشتر این محبت‌شان را در زمین جبران کنیم.

خوشحالم که مربیان لالیگایی در فوتبال ما هستند

صحبت‌های مارتینز مبنی بر شناخت از نکونام و سبکی شبیه به سبک نکو؟ من به آقای مارتینز سرمربی فولاد خوزستان برای حضور در فوتبال ایران خیر مقدم می‌گویم. وقتی من فوتبال بازی می‌کردم، ایشان سرمربی بودند و خوشحالم که مربی لالیگایی در فوتبال ما هستند. فوتبال ایران و اسپانیا فرق می‌کند؛ خصلت بازیکنان، لیگ ایران  و شرایطی که اینجا است کاملا فرق می‌کند. امیدوارم فردا بازیکنان ما با تمرکز کامل وارد زمین شوند و بتوانیم نهایت استفاده را ببریم و دست پر از زمین خارج شویم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.